Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

http://fotoo.pl/zdjecia/files/2010-08/d63b601c.jpgd63b601c.jpgMam zamiar zrobić projekt, wizualizacje kuchni. Jest to mój pierwszy poważny projekt w 3ds max, więc proszę o pomoc i proste tłumaczenie, ponieważ na wielu rzeczach sie jeszcze nie znam.

Model kuchni zacząłem dziasiaj, brakuje w nim jescze wyspy z kuchenką, zlewu pod scianą, okapu no i paru detali.

Chciałbym abyście powiedzieli mi co dodać, co zmienić w projekcie. Najbardziej potrzebna bedzie mi pomoc w ustawianiu renderu i materiałów.

Dołączam pierwszy render ( Vray DEMO 1.5 sp5):

Ustawienia podstawowe: Vray light w oknie, Target directional light, GI itp. [ustawienia zrobilem z jednego tutoriala] ale jak widać jeszcze dużo rzeczy brakuje;/)

 

mam nadzieje,ze pomożenie:) zależało by mi na szybkim zrobieniu tego projektu;d z góry dzieki za wszystkie konstruktywne podpowiedzi

Edytowane przez robertwitczak

  • Odpowiedzi 16
  • Wyświetleń 2,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Na początek wrzuciłbym podłogę, bo wtedy kolory i oświetlenie mogą Ci sięcałkowicie zmienić. ;)

 

Sz.

Napisano
  • Autor

troche rzeczy dodałem. zmieniłem światło :) jutro popróbuje tekstur i materiałów no i ten model piekarnika, zlewu został ;/ 678c9254.jpg

 

okap chyba nie pasuje do tej kuchni? jak sądzicie? nie wiem czy zrobic jakis inny czy zostawić taki dla kontrastu:/

Napisano

Coraz lepiej, aczkolwiek za duże odbicia są. Dodaj jakieś szczegóły a nie same meble tylko ;] A jak już masz takie wielkie okna to może balkon zrób?

Napisano

Stanowczo za jasno, krzesełka wg mnie nie pasują, no i keep it up bo może coś z tego fajnego wyciągniesz,

pozdro.

Napisano

indian ma racje przepaliłeś światło. Jka będziesz renderował włącz zakładce Color Maping opcje Sub-pixel mapping - wyeliminuje to czarną obwódkę wokół bardzo jasnych powierzchni (niestety czas renderu troszkę się wydłuży - dlatego zrób to na końcu).

 

Co do tła to obniż trochę horyzont, bo teraz mam uczucie że ten budynek się wali - i naprostuj trochę plane'a z widokiem zza oknem do tego ujęcia - będzie zgodne z perspektywą - albo zrób sobie to na cylindrze - i odbicia na meblach będą bardziej widoczne.

Czy renderujesz z Vray Camera czy na MAXowskiej?

Jeśli na zwykłej przesiądź się na Vray'ową, masz tam więcej opcji odnośnie balansu bieli, czy jasności "zdjęcia" (ISO, itd).

Rdzę ci się też trochę pobawić zakładką Colour Mapping (Dark multiplier, Bright multiplier) - tu masz skrypt który uławti ci troche kombinowanie z tą opcją http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/vrayexposuretool

 

Pozdr.

Napisano

Za biało. Inna podłoga inne ściany cokolwiek. Przecież w tym będzie można się przeglądać jak w lustrze gdziekolwiek się spojrzy. :)

Napisano

robertwitczak: popraw proszę nazwę wątku na zgodną z zasadami działu. inaczej wątek poleci do kosza.

Napisano
  • Autor

no więc tak. dzieki za wszystkie podpowiedzi, na pewno się przydadzą

Materiały na pewno pozmieniam, ale musze jeszcze troche posiedzieć nad tworzeniem tekstur, ponieważ nie mam tego dobrze rozpracowane. Wwłaszcza szukanie po necie odpowiednich tekstur mi nie wychodzi, zawsze znajde jakąś nie tą co trzeba, albo ja zrobie nie to co trzeba z nią.

 

Co do Camery to używam standardowej, ale już czytam co nieco na temat VRay camera i w najbliższym czasie cos pokombinuje.

 

Color mapping już troche się dowiedziałem, więc jutro pozmianiem coś, bo dzisiaj już za późno.

 

Jakbyście jeszcze mieli jakieś porady co do mojego projektu bylbym wdzięczny.

Już sie nie moge doczekać co wyjdzie po tych wszystkich korektach :)

Dzięki jeszcze raz za rady:) i proszę o więcej jak zauważycie coś niepokojącego

pozdrawiam

R.

Napisano
  • Autor

pobawiłem się color mapping, nie wiem czy dobry rezultat osiągnąłem, dlatego wrzucam wizke. Horyzont obniżony, mógłby być troche niżej, ale uznajmy, że jesteśmy w jakiejs dolinie;d

dd4c573f.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności