robertwitczak Napisano 6 Sierpień 2010 Napisano 6 Sierpień 2010 (edytowane) http://fotoo.pl/zdjecia/files/2010-08/d63b601c.jpgMam zamiar zrobić projekt, wizualizacje kuchni. Jest to mój pierwszy poważny projekt w 3ds max, więc proszę o pomoc i proste tłumaczenie, ponieważ na wielu rzeczach sie jeszcze nie znam. Model kuchni zacząłem dziasiaj, brakuje w nim jescze wyspy z kuchenką, zlewu pod scianą, okapu no i paru detali. Chciałbym abyście powiedzieli mi co dodać, co zmienić w projekcie. Najbardziej potrzebna bedzie mi pomoc w ustawianiu renderu i materiałów. Dołączam pierwszy render ( Vray DEMO 1.5 sp5): Ustawienia podstawowe: Vray light w oknie, Target directional light, GI itp. [ustawienia zrobilem z jednego tutoriala] ale jak widać jeszcze dużo rzeczy brakuje;/) mam nadzieje,ze pomożenie:) zależało by mi na szybkim zrobieniu tego projektu;d z góry dzieki za wszystkie konstruktywne podpowiedzi Edytowane 9 Sierpień 2010 przez robertwitczak
pressenter Napisano 6 Sierpień 2010 Napisano 6 Sierpień 2010 Na początek wrzuciłbym podłogę, bo wtedy kolory i oświetlenie mogą Ci sięcałkowicie zmienić. ;) Sz.
robertwitczak Napisano 6 Sierpień 2010 Autor Napisano 6 Sierpień 2010 troche rzeczy dodałem. zmieniłem światło :) jutro popróbuje tekstur i materiałów no i ten model piekarnika, zlewu został ;/ okap chyba nie pasuje do tej kuchni? jak sądzicie? nie wiem czy zrobic jakis inny czy zostawić taki dla kontrastu:/
robertwitczak Napisano 7 Sierpień 2010 Autor Napisano 7 Sierpień 2010 dodałem kilka materiałów, tło za oknem. proszę o konstruktywne rady.
Tweester Napisano 7 Sierpień 2010 Napisano 7 Sierpień 2010 Coraz lepiej, aczkolwiek za duże odbicia są. Dodaj jakieś szczegóły a nie same meble tylko ;] A jak już masz takie wielkie okna to może balkon zrób?
robertwitczak Napisano 7 Sierpień 2010 Autor Napisano 7 Sierpień 2010 dodałem balkon, natomiast materiały mi nie powychodziły. materiał szyby też jest dziwny
robertwitczak Napisano 8 Sierpień 2010 Autor Napisano 8 Sierpień 2010 dodałem troche rzeczy. zależało by mi na realizmie, którego jeszcze nie osiągnąłem dostatecznie, dlatego za wszelkie podpowiedzi byłym wdzięczny. dodaje wizke i ustawienia renderingu i światła http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-08/95b16b66/setting.png.html
indian Napisano 8 Sierpień 2010 Napisano 8 Sierpień 2010 Stanowczo za jasno, krzesełka wg mnie nie pasują, no i keep it up bo może coś z tego fajnego wyciągniesz, pozdro.
Mortom Napisano 9 Sierpień 2010 Napisano 9 Sierpień 2010 indian ma racje przepaliłeś światło. Jka będziesz renderował włącz zakładce Color Maping opcje Sub-pixel mapping - wyeliminuje to czarną obwódkę wokół bardzo jasnych powierzchni (niestety czas renderu troszkę się wydłuży - dlatego zrób to na końcu). Co do tła to obniż trochę horyzont, bo teraz mam uczucie że ten budynek się wali - i naprostuj trochę plane'a z widokiem zza oknem do tego ujęcia - będzie zgodne z perspektywą - albo zrób sobie to na cylindrze - i odbicia na meblach będą bardziej widoczne. Czy renderujesz z Vray Camera czy na MAXowskiej? Jeśli na zwykłej przesiądź się na Vray'ową, masz tam więcej opcji odnośnie balansu bieli, czy jasności "zdjęcia" (ISO, itd). Rdzę ci się też trochę pobawić zakładką Colour Mapping (Dark multiplier, Bright multiplier) - tu masz skrypt który uławti ci troche kombinowanie z tą opcją http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/vrayexposuretool Pozdr.
Tweester Napisano 9 Sierpień 2010 Napisano 9 Sierpień 2010 Za biało. Inna podłoga inne ściany cokolwiek. Przecież w tym będzie można się przeglądać jak w lustrze gdziekolwiek się spojrzy. :)
tweety Napisano 9 Sierpień 2010 Napisano 9 Sierpień 2010 robertwitczak: popraw proszę nazwę wątku na zgodną z zasadami działu. inaczej wątek poleci do kosza.
robertwitczak Napisano 9 Sierpień 2010 Autor Napisano 9 Sierpień 2010 no więc tak. dzieki za wszystkie podpowiedzi, na pewno się przydadzą Materiały na pewno pozmieniam, ale musze jeszcze troche posiedzieć nad tworzeniem tekstur, ponieważ nie mam tego dobrze rozpracowane. Wwłaszcza szukanie po necie odpowiednich tekstur mi nie wychodzi, zawsze znajde jakąś nie tą co trzeba, albo ja zrobie nie to co trzeba z nią. Co do Camery to używam standardowej, ale już czytam co nieco na temat VRay camera i w najbliższym czasie cos pokombinuje. Color mapping już troche się dowiedziałem, więc jutro pozmianiem coś, bo dzisiaj już za późno. Jakbyście jeszcze mieli jakieś porady co do mojego projektu bylbym wdzięczny. Już sie nie moge doczekać co wyjdzie po tych wszystkich korektach :) Dzięki jeszcze raz za rady:) i proszę o więcej jak zauważycie coś niepokojącego pozdrawiam R.
robertwitczak Napisano 10 Sierpień 2010 Autor Napisano 10 Sierpień 2010 pobawiłem się color mapping, nie wiem czy dobry rezultat osiągnąłem, dlatego wrzucam wizke. Horyzont obniżony, mógłby być troche niżej, ale uznajmy, że jesteśmy w jakiejs dolinie;d
Tweester Napisano 10 Sierpień 2010 Napisano 10 Sierpień 2010 Już lepiej, ale nadal jakoś czegoś brakuje :P
robertwitczak Napisano 10 Sierpień 2010 Autor Napisano 10 Sierpień 2010 popracuje nad materiałami w najbliższym czasie. Mam nadzieje, że jakoś urozmaici się wtedy ta moja wizka.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się