Napisano 8 Sierpień 201014 l hej, mam problem z wygięciem obiektu do danego kształtu, informacji szukałem sporo czasu ale nie mogę znaleźć dobrych odpowiedzi. no a chodzi o to czy mogę wygiąć jeden obiekt do kształtu drugiego na rysunku widać o co mi chodzi. tak jak opcja bend działa tylko na 2 końce i wygina po jednej osi to ja chce stworzyć bend na kształt kuli żeby wszystkie boki obiektu 1 tak samo się zagięły w swoje strony, żeby stworzyć taką ala czapeczke dla tej kuli ^^ no i oto moje pytanie czy muszę zrobić to ręcznie po vertexach czy jest opcja wygięcia tego jakąś inną funkcją? czy może muszę stworzyć ten obiekt w inny sposób i zrobić extrude na już wcześniej przygotowanym wygięciu? z góry dzięki za odpowiedzi
Napisano 8 Sierpień 201014 l zobacze co się da zrobić z fdd ale 2 bendy napewno nie zadziałają bo jakby to był krzyż i miał końce równe na osiach to tak ale ja mam 6 końców i efekt jest taki że jak północny i południowy koniec się wygnie to boczne się poprostu "rozwalają" i tracą kształt ale może fdd da rade dzieki za info
Napisano 8 Sierpień 201014 l W Compound objects (tam gdzie boolean) masz też coś takiego jak Conform. Rzuć gwiazdce gęstszą siatkę, na przykłąd przez subdivide, daj tą opcję, i podaj kulę jako obiekt wrap-to. Sz.
Napisano 8 Sierpień 201014 l Conform nie zadziała. 1) Obiekt "doginany" jest większy od celu w rzucie w którym chcemy "doginać" 2) Conform nie trzyma struktury obiektu doginanego dociągając wszystkie vertexy do celu i spłaszczając obiekt. Dlatego działa najlepiej z płaskimi, jednostronnymi powierzchniami.
Napisano 8 Sierpień 201014 l dzieki za wszystkie odpowiedzi ale obmyslilem ze chyba bedzie lepiej jak zrobie kule, obetne ja na pol, druga kula mniejsza zrobie boolean i wyzlobie tamta a potem znowu juz w uformowalen kuli wytne booleanem boki ;]