k_gabra Napisano 13 Sierpień 2010 Napisano 13 Sierpień 2010 Hej, mam do Was ogromną prośbę o pomoc. Mianowicie nie wiem jak rozwiązać jeden motyw. Załóżmy ze przedstawiony rysunek to max'owy PLANE. Chcialby zdobyc jakas poradę jak zrobić aby nałożyc na niego 2 różne od siebie materialy + napis nachodzacy na oba materiały, tak jak jest to przedstawione na rysunku. http://img686.imageshack.us/i/beznazwy1kopiary.jpg/ Wpadłem na pomysl z multimateriałem, nadać ID 1-zolty, 2-czerwony no i nalozyc, ale jak wkomponowac w to napis jeszcze? Dodam ze kolor zolty i czerwony sa przystajacymi do siebie lecz osobnymi po czesci skomplikowanymi elementami.
Lukasz_D Napisano 13 Sierpień 2010 Napisano 13 Sierpień 2010 zobacz ten tutorial -gosc jasno pokazal jak nalozyc na kubek kolor i na kolorze tego ludzika :) http://www.treddi.com/forum/topic/12700-videotut-modellazione-tazza-e-render-vray/ no chyba ze nie o to chodzi :)
k_gabra Napisano 13 Sierpień 2010 Autor Napisano 13 Sierpień 2010 no wlasnie tak to umiem, podobnie bylo w tutku o flakonie perfum... a mi chodzi o to, ze jeden napis ma wchodzic na 2 elementy, rodzielone o roznych kolorach, przy czym napis ma miec ciaglosc...
chudy Napisano 13 Sierpień 2010 Napisano 13 Sierpień 2010 no to zrób 3 obiekty. skoro mają być rozdzielone i każdemu przypisz materiał. druga opcja. multi sub object z alpha mapami. ale szczerze nie wiem po co
k_gabra Napisano 13 Sierpień 2010 Autor Napisano 13 Sierpień 2010 nie rozumiesz... obiekty sa rozdzielone, maja osobne materialy czerwony i zolty, i mam napis, ktory ma przechodzic przez te dwa materialy nie tracac swojej ciaglosci...
Lukasz_D Napisano 13 Sierpień 2010 Napisano 13 Sierpień 2010 to podziel napis i umiesc tak zeby nie bylo widac przerwy czy krzywizny ?
k_gabra Napisano 13 Sierpień 2010 Autor Napisano 13 Sierpień 2010 (edytowane) to nie jest takie proste, za moment pokaze wam o co chodzi dokladnie... chodzi o taki motyw: http://img708.imageshack.us/f/nowyobrazmapabitowaux.png/ zakladajac ze drzwi sa zolte a reszta czerwona... jak widac z napisem i jego rozdzieleniem kiepsko troche... a mialem nie pokazywac tego przed skonczeniem... :/ EDIT: dobra mam dziala! dzieki za zainteresowanie :* Edytowane 13 Sierpień 2010 przez k_gabra
Shogun 3D Napisano 13 Sierpień 2010 Napisano 13 Sierpień 2010 Zrób osobny kanał mapowania po prostu. Podejrzewam, iż osobne mapowanie jako obiekt ma zarówno karoseria, jak i drzwi. Toteż gdy skończysz już model, przepuść go przez Z-brusha lub Mudboxa, choć o ile wiem, to i w nowym maxie ta opcja tez już jest, nałóż samą teksturę metodą projekcji, po czym zapisz ją jako mapę zarówno dla drzwi, jak i reszty karoserii.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się