Napisano 13 Sierpień 201014 l Hej, mam do Was ogromną prośbę o pomoc. Mianowicie nie wiem jak rozwiązać jeden motyw. Załóżmy ze przedstawiony rysunek to max'owy PLANE. Chcialby zdobyc jakas poradę jak zrobić aby nałożyc na niego 2 różne od siebie materialy + napis nachodzacy na oba materiały, tak jak jest to przedstawione na rysunku. http://img686.imageshack.us/i/beznazwy1kopiary.jpg/ Wpadłem na pomysl z multimateriałem, nadać ID 1-zolty, 2-czerwony no i nalozyc, ale jak wkomponowac w to napis jeszcze? Dodam ze kolor zolty i czerwony sa przystajacymi do siebie lecz osobnymi po czesci skomplikowanymi elementami.
Napisano 13 Sierpień 201014 l zobacz ten tutorial -gosc jasno pokazal jak nalozyc na kubek kolor i na kolorze tego ludzika :) http://www.treddi.com/forum/topic/12700-videotut-modellazione-tazza-e-render-vray/ no chyba ze nie o to chodzi :)
Napisano 13 Sierpień 201014 l Autor no wlasnie tak to umiem, podobnie bylo w tutku o flakonie perfum... a mi chodzi o to, ze jeden napis ma wchodzic na 2 elementy, rodzielone o roznych kolorach, przy czym napis ma miec ciaglosc...
Napisano 13 Sierpień 201014 l no to zrób 3 obiekty. skoro mają być rozdzielone i każdemu przypisz materiał. druga opcja. multi sub object z alpha mapami. ale szczerze nie wiem po co
Napisano 13 Sierpień 201014 l Autor nie rozumiesz... obiekty sa rozdzielone, maja osobne materialy czerwony i zolty, i mam napis, ktory ma przechodzic przez te dwa materialy nie tracac swojej ciaglosci...
Napisano 13 Sierpień 201014 l to podziel napis i umiesc tak zeby nie bylo widac przerwy czy krzywizny ?
Napisano 13 Sierpień 201014 l Autor to nie jest takie proste, za moment pokaze wam o co chodzi dokladnie... chodzi o taki motyw: http://img708.imageshack.us/f/nowyobrazmapabitowaux.png/ zakladajac ze drzwi sa zolte a reszta czerwona... jak widac z napisem i jego rozdzieleniem kiepsko troche... a mialem nie pokazywac tego przed skonczeniem... :/ EDIT: dobra mam dziala! dzieki za zainteresowanie :* Edytowane 13 Sierpień 201014 l przez k_gabra
Napisano 13 Sierpień 201014 l Zrób osobny kanał mapowania po prostu. Podejrzewam, iż osobne mapowanie jako obiekt ma zarówno karoseria, jak i drzwi. Toteż gdy skończysz już model, przepuść go przez Z-brusha lub Mudboxa, choć o ile wiem, to i w nowym maxie ta opcja tez już jest, nałóż samą teksturę metodą projekcji, po czym zapisz ją jako mapę zarówno dla drzwi, jak i reszty karoserii.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto