Skocz do zawartości

prośba o pomoc z yafaray w blend 2.49b


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam! kończe powoli swój projekt-kwiatek stojący w wazonie w pokoju:) taki sobie projekcik założyłem,oteksturowałem stół,ściany,podłoge,teraz czas na szklany wazon...i wlasnie..kombinuje z yafaray,jedyny efekt jaki uzyskuje to czarny wazon(przez cień tak jakby )a w malutkim skrawku widać czarne przezroczyste szkło.

I chciałbym jeszcze spytać,jak ustawić by cienie przedmiotów były przeźroczyste?zamieszczam plik i dziękuję za jakakolwiek pomoc:))

 

 

http://hostuje.net/file.php?id=8b923c7dcff6701d003860f6fa256791

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Po pierwsze w ustawieniach Yafaraya, w zakładce settings włącz 'transparent shadows' oraz zwiększ 'shadow depth' i 'ray depth' - te parametry określają, ile razy może się załamać światło przy przechodzeniu przez przezroczyste materiały.

 

W swoim materiale szkła chyba powinieneś nieco rozjaśnić kolory -z tego co zauważyłem, absorb. color dość szybko powoduje brak przezroczystości więc lepiej stosować kolory ze stosunkowo niskim nasyceniem.

 

Sugerowałbym też inaczej umieścić światło - takie zza kamery raczej średnio się sprawdza i obraz staje się dość płaski.

 

W końcu, pobaw się innymi algorytmami renderowania, np. Photon mapping - ale to jak poczujesz się już na siłach:)

Napisano

Coż...skoro już mowa o tym, żeby się zabrał za photon mapping, to powiem, że skoro chcesz taką scenę wyrenderować to wręcz musisz w photon mapping. Szkło, cienie, kaustyka itd. poszperaj na stronie yafaraya w dokumentacji podstawowe ustawienia IOR dla szkła zwykłego (chyba 1.33), albo na ich forum i dalej kombinuj....

 

http://www.yafaray.org/documentation/userguide/material#Glass

 

 

Tak jak przedmówca...ustaw światło (z przodu jakoś, najlepiej niech

to bedzie plane z meshlight - bedzie jak parasolka fotograficzna dzialal, dajac ladne miekkie cienie, moga byc 2...pamietaj, ze swiatlo idzie tam gdzie face normal) a w photon mapping tylko FG na 100-250 ( kluczowy dla pozbycia sie szumu), Transparent shadows, 2mln photonów, i na dole 2-3 AApasses i 8-10 AAsamples. Efekt powinien Ci sie podobać.

  • Confused 1
Napisano

wiec tak,oto co udało mi sie uzyskać: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/192e18876a585e45.html

poniewaz render zajal ponad pol godziny,zapytam by znow nie renderowac na prozno:jak teraz nadać kolor temu szkle?jaki parametr zmienic.

przy gornej krawedzi wazonu widać takie czarne miejsca spowodowane tym,ze juz sie cień pojawia(tak mi sie ywdaje),bo wazon jest okrągły-co powinienem zrobić by się tego pozbyć?byc moze jest to naturalne a w moim odczuciu dziwne,bo 1 raz cos takiego robie;))

 

 

co jeszcze mozna by poprawic???dzieki kayTracer nie wiem co bym zrobil bez twojego wytlameczania;)

Napisano

Zmieniasz kolor w Absorption, a żeby zlikwidować te czarne pole u góry...to jest odbicie czarnego nieistniejącego "nieba" najprawdopodobniej....ustaw sobie sunsky w world i ustaw use background w render. :)

Napisano (edytowane)

Ps: te czarne pola to jest wlasnie od lustra w momencie gdy ustawiam kolor lustra na niebieski to te pola staja sie niebieskie,a gdy ustawiawie bialy to nic nie odbija(tak to interpretuje) i zostaje czarne pole;))

cos mozna poradzic jeszcze?//czy to normalne że nadając kolor niebieski wazonowi,na tle zoltego stolu staje sie on(wazon)zielony?normalnie chyba tak nie jest;)

chociaz wiem ze jak sie niebieski z zoltym pomiesza to bd zielony

Edytowane przez nariox
Napisano

Nie koniecznie musisz używać Glass do tego wazonu...możliwe, ze jeśli chcesz ustawić sobie takie mleczne szkło, albo szkliwo, lepszym bedzie dla Ciebie rozwiązanie użycia glossy. ( tak na 0.1-0.2 ) , oraz dodania translcuency ( przebijanie takiego rozproszeonego swiatła, jak żarówka mleczna)

Napisano

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e2c28c9e2d8ebba7.html poniewaz przyszedl mi go dlowy pewien pomysl zamieszczam to zdjecie: wlasnie taki efekt chciałbym uzyskać ze swoim wazonem jezeli chodzi o kolor.sprawdzilem tez,ze nie zmienia sie tez kolor szkla jak postawie go na tle innych przedmiotow.

tu moze za duza perspektywa jest i u gory fajne ciemne kolorki wychodza a na dole niebieskie-aczkolwiek mysle ze wiadomo o co chodzi.

tracer-nie wiem gdzie w glossy znalezc taka opcje jak podales,ja ja w shinydiffusment czy jakos tak znalazlem.teraz majac refke moge cos kombinowac ale nie wiem jeszcze co;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności