Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam Was, drodzy forumowicze.

 

Przybyłem z nową porcją grafiki do oddania pod Waszą ocenę. Jak nazwa wątku wskazuje, w tym oto miejscu będę zamieszczał wyniki swoich postępów w nauce jak na przyszłego wspaniałego grafika przystało. Ponieważ pieniądze, sława, a przede wszystkim umiejętności nie spadną na mnie z nieba jak deszcz w pochmurny ranek, toteż chciałbym zamieszczać tutaj wyniki swoich postępów, poddając je pod Waszą ocenę. Postanowiłem tak postąpić, aby nie zarzucać działu swoją chałturą (jestem realistą) i nie narażać wyrafinowanych zmysłów forumowych bywalców daleko niedojrzałym jeszcze... dobra bo bzdury jakieś...

 

Gdy nabędę umiejętności, które pozwolą mi już na kreatywną pracę, wówczas swoje dzieła będę zamieszczał w dedykowanych wątkach. Dla porządku wklejam jeszcze linka do mojego pierwszego projektu na forum, był to wyścigowy samochód Nissan R-390:

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=68300

 

Tym razem ukończyłem tutorial ze strony "3D Total", "Modelling Joan of Arc by Michel Roger". Cała praca zejęła mi miesiąc i 10 dni. Najbardziej zadowolony jestem z faktu, że udało mi się wprowadzić rigging postaci, jest on jednak niepełny bo nie poruszają się oczy. W czasie pracy nurtowało mnie takie pytanie - czy jest sposób na to by sprawić żeby ubranie podążało za skórą, analogicznie jak skóra porusza się za rzypisanym jej szkieletem -- mała uwaga, ubranie bez modyfikatora Skin, ma się poruszać za obiektem który je nosi. Próbowałem z obiektami typu Conform, ale one nie działają w ten sposób. Za pomoc w postaci linka, hasła jestem wdzięczny i mogę obiecać że zwróci się ona kiedyś w postaci lepszych renderingów.

 

forum1.png

 

forum2g.png

 

forum3.png

 

forum4.png

 

forum5.png

 

Na koniec garść faktów:

Program 3ds max 2009 + Photoshop CS

Renderer: Mental Ray

Polygon/Triangle Count: 34816/68816

Nie było postworku

 

Kamienne ruiny wygenerowałem skryptem znalezionym na stronie: http://www.scriptspot.com/

Tutorial ze strony: http://www.3dtotal.com/

Darmowe tekstury znalezione na: http://www.3dmd.net/

Edytowane przez Pawlito
  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Witam kosi

chyba wybrałeś zły dział, myślę że dla tej pracy najlepszym działem byłby WIP

 

pamiętam że jak jeszcze robiłem coś w 3ds maxie to też robiłem ten tutorial, lecz nie doszedłem do końca bo zbyt bardzo mnie męczył max.

 

Lecz wracając do tematu proponuje poczytać o SSS i innych materiałach. Hmmm.. czy ta postać nie jest zbyt chuda ?? Dziwie się że tak chudziutką ręką trzyma ciężki oręż z taką łatwością.

 

Odnośnie tego żeby z ciałem poruszały się też inne części zbroi, to w Softimage i zapewne podobnie w 3ds maxie, używasz Parent czyli rodzic dziecko lub po prostu Merge.

Napisano

Zamieszczam raz jeszcze scenę z Joanną, ale tym razem zmieniłem stare oświetlenie standardowe i wstawiłem system światła dziennego Mental Ray. Dzisiaj doczytałem sobie o nim z "Biblii" do Maxa, i prawdę mówiąc jak zobaczyłem pierwszy render to szczena mi opadła. Chociaż już zdąrzyło mi się opatrzyć i wyglada mi to trochę matowo. Przydałby się jakis postwork, chociaż korekcja poziomów w Photoshopie, na tym etapie jednak skończę ten tutorial.

 

Bati:

Dziękuję za uwagi. Myślę że to dobre miejsce, bo to jednak skończona praca (jakkolwiek niedokończona może się innym wydawać) a nie wip. Dlaczego max cię męczył, łatwiej pracuje się na Softimage?

 

arc15.png

 

[/url]

 

arc17.png

Napisano

Mnie też szczena opadła. Teraz światło wymyło całą scenę. Popatrz jaka kupa na głowie jej wyskoczyła.

Tak przy okazji robienie krok w krok sceny z tutoriala jest bez sensu. I tak nie jesteś wtedy autorem. Lepiej przeczytać tutorial i zrobić coś swojego, np. Wanda co Niemca nie chciała. Na dodatek tutorial jest bardzo stary a techniki tam prezentowane niezbyt imponujące.

Napisano (edytowane)

Witam wszystkich. Chciałbym Wam zaprezentować swój drugi już model samochodu. Jest to kolejny tutorial. Największy wysiłek podczas tworzenia postanowiłem włożyć w możliwie wierne odwzorowanie pojazdu jakim jest usportowiona wersja kompaktowego hatchbacka Audi. Liczę na to że mój model chociaż w części przypomina ten samochód. Aby nie było zbyt łatwo, wykonałem odstępstwa od oryginalnego tutoriala. Po pierwsze moja wersja samochodu jest 3-drzwiowa, zamiast oryginalnej pięciodrzwiowej. Odstępstwa obejmują także różne detale jak

np. inny kształt plastikowej obudowy świateł przeciwmgłowych, moja wersja była trochę trudniejsza do wykonania, bo plastiki dookoła światła są kształtu plastrów miodu, (kilka dni kombinowałem nad ich wykonaniem) podczas gdy w oryginale są to proste poziome paski. Jak sam autor tutoriala przyznał, nie zamierzał robić wnętrza bo nie ma czasu i stąd samochody pokazywane jako gotowe mają szyby zamalowane farbą olejną, albo są wykonane z kolorowych luster. Zmarnowałbym czas i energię na modelowanie nadwozia gdybym chciał kompletnie olać wnętrze. Na tym różnice się kończą, może trochę dokładniej (a raczej napewno, porównując obie wersje) wykonałem dolny detal wlotu powietrza pod chłodnicą, bo w wersji tutorialowej jest bezkształtna dziura. Najbardziej jestem zadowolony (dla kogoś może to być dziwny powód do radości) z tego że wreszcie zastosowałem modyfikator Mesh Smooth, z dobrym rezultatem bo siatka się jednak nie rozłazi. Przy poprzednim modelu samochodu było to dla mnie zbyt trudne zadanie, którego wtedy nie rozwiązałem więc widać jakiś postęp.

 

Liczę na Wasze opinie. Wszystko co mozna powiedzieć, co jest źle, co dobrze, co możnaby dodać a czego unikać. Co dobrze ze spobą współgra, a co do siebie nie pasuje? Ja z racji tego że prawie codziennie siedziałem przy moim projekcie nie wychwytuję juz wielu niedociągnięć, czy nawet oczywistych błędów. Wiem, że model jest generalnie krzywy co usprawiedliwiam tylko swoim małym doświadczeniem, i materiały nie wszystkie mi odpowiadają. Wydaje mi się że największym moim problemem jest brak odpowieniej sceny, bo zwyczajnie nie mam na nią pomysłu. Także nie bardzo wiem, jak się za nią zabrać. Najłatwiej było by poszukać odpowiedniego zdjęcia, dopasować do niego światło i ułożyć na nim samochód, ale wolę narazie wszystko wykonać samemu. Nie wiem, czy są jakieś tutoraile o robieniu scen do modeli pojazdów, ja niczego takiego nie znalazłem, więc jeśli ktoś z czytających ten wątek zna ciekawą stronę z pomocnymi informacjami, to za hasło czy linka z góry dziękuję.

 

http://img227.imageshack.us/img227/9195/audis34.jpg

http://img222.imageshack.us/img222/4361/audis35.jpg

http://img219.imageshack.us/img219/7192/audis33.jpg

http://img707.imageshack.us/img707/8141/audis32.jpg

http://img176.imageshack.us/img176/3385/audis31.jpg

 

info:

Pojazd 3d Audi S3 2007

Polygon count: 1 241 241

Triangle count: 2 483 532

Czas wykonania: ok. 1,5 m-ca

Program: 3ds Max 2009 + Photoshop CS (edycja tekstur i postprodukcja)

Silnik renderujący: Mental Ray

 

pomocne strony:

www.webpc.pl/czcionki (logo "S3")

www.scriptspot.com (skrypt generujący kamienną arenę)

www.worldcarfans.com (referki i blueprinty)

www.3d-palace.com/2010/04/advanced-automotive-modelling-in-3ds-max/ (tutorial i ogromna ilość wiedzy)

 

Zachęcam zajrzeć na stronę z tutorialem dla porównania obydwu wersji.

 

Tutaj także można porównać z realnym samochodem:

http://www.worldcarfans.com/206082812271/new-2007-audi-s3

Edytowane przez Pawlito
Napisano

UPDATE [Wiz. Podziemny parking]

 

Witam wszystkich. Zamieszczam zaprojektowaną przez siebie pierwszą wizualizację, a jest nią parking. Zrobiłem ją, ponieważ potrzebne mi było jakieś tło gdzie mógłbym umieścić wymodelowany wyżej samochód, i gdzie mógłbym zamieszczać jakieś przyszłe modele. Piszcie, oceniajcie, komentujcie. Pozdrawiam.

 

Pierwsze trzy rendery w dużej rozdzielczości, nazwijmy je, "roboczymi".

 

parking01.th.png

 

parking02.th.png

 

parking03.th.png

 

A to są różne moje eksperymenty, głównie z kamerą i ujęciami. Mają po 307200 pikseli ( są kombinacjami iloczynu liczb 640 i 480).

 

parking04.th.png

 

parking05.th.png

 

parking06.th.png

 

parking07.th.png

 

parking08.th.png

 

parking09.th.png

 

Jeszcze garść faktów

 

Program: 3ds Max 2010 + mental ray

Postwork: Photoshop CS

 

Taką pewną ciekawostką jest, że czas renderingu zamieszczonych obrazków to nieco ponad 31 godzin. Myślę nad zmianą mojego sprzętu na szybszy i nad optymalizacją przyszłych prac pod kątem wydajnościowym.

 

Wiem, że trzeci obrazek jest czterokrotnie większy objętościowo od dwóch pozostałych chociaż ma tą samą rozdzielczość. Nie wiem, czemu tak jest, podobnie małe obrazki zajmują tyle samo (poprawka: więcej o 30%) miejsca co dwa pierwsze duże, zorientowałem się dopiero jak wrzucałem je na Shack'a.

Napisano

Hej

 

pisalem ci to w innym wątku chyba - ale strasznie zalales tą scene swiatlem, prawie w ogole nie ma cieni, zwlaszcza rzuca sie to w oczy w przypadku aut, ktore wygladają przez to jakby lewitowały. Przydal by sie AO pass zeby z tym pomoc.

 

pozdrawiam

Napisano (edytowane)

UPDATE [Wiz. Podziemny parking - cz.2]

 

W związku z powyższą wypowiedzią, wziąłem pod uwagę sprawę braku cienia, którą do tej pory ignorowałem i wykonałem trzy dodatkowe rendery.

 

parking10.th.png

 

parking11.th.png

 

parking12.th.png

 

Mirach, mógłbyś po krótce mi wytłumaczyć, jak można wykonać wspomniane przez Ciebie AO pass? (piszesz "pass", więc jak rozumiem, jest to jakieś osobne przejście, generujące same cienie) Obejrzałem sobie na YT tutoriale poruszające ten temat, ale nie mam pojęcia jak mógłbym to zastosować u siebie. Skąd inąd wiem, że to szeroko stosowana i wydajna metoda cieniowania, a zważywszy na fakt że borykam się z problemem przydługich czasów renderingu, jestem bardzo zainteresowany zwiększeniem szybkości generowania obrazków.

 

Poza tym, dzięki za cenne sugestie, niektóre sprawy umykają mojej uwadze i dobrze że komuś się jeszcze chce powtarzać...

Edytowane przez Pawlito



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności