Skocz do zawartości

Kilka pytań początkującego


Gość Ktoss

Rekomendowane odpowiedzi

Jako, że żaden z pozostałych działów nie wydawał się odpowiedni oraz nigdzie na forum nie mogłem znaleźć odpowiedzi na moje pytania(wujek gogiel też nie pomógł) piszę tutaj :) Chciałbym również zaznaczyć, że dopiero się zaczynam uczyć tego programu tak więc jestem bardzo, bardzo początkujący :)

 

Mam kilka problemów z 3dsmax'em a mianowicie:

1. Zainstalowałem dziś 3dsm 2011, pełny pakiet, jednak nie mogę znaleźć nigdzie autodeskowej biblioteki materiałów. Znalazłem tylko jakieś 5 innych, z których 2 są puste, natomiast pozostałe mają ledwo po kilka materiałów. Programy przeszukujące dyski też nie znalazły innych plików materiałów(szukałem jako *.mat) poza tymi pięcioma o których już wspomniałem.

 

2. Po zaimportowaniu modelu z sketchupa(i raczej z tego programu będę importował w miarę możliwości, ponieważ najszybciej się tu cokolwiek tworzy) bądź autocada wszystko wygląda poprawnie, jednak podczas renderowania znikają niektóre ściany, okna oraz inne powierzchnie(takiego problemu nie było np w autocad :P )

 

3. Podczas nakładania materiału, rozlewa się on po całej powierzchni tego co mam w programie. Da się może w jakiś sposób nakładać materiały na poszczególne elementy?(tzn zdaję sobie sprawę, że się da, tyle że nigdzie nie mogę znaleźć porady jak to zrobić)

 

Bardzo proszę o wyrozumiałość i sensowne odpowiedzi na moje pytania, najlepiej w jakiś "łopatologiczny" sposób.

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i czas poświęcony na czytanie tego posta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

1. Nie jestem pewny, ale chyba 3ds max nie posiada biblioteki materiałów, sam tworzysz na swoje potrzeby (powiedz jakiego renderera używasz, a podam ci strony z darmowymi materiałami i tutorialami o tworzeniu materiałów)

2. Daj screena, sprawdź geometrie, trudno chyba ot tak powiedzieć

3. Poszukaj artykułów o multi sub-object materials (to akurat mogłeś szybko znaleźć w google :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 biblioteki mat sa zwykle w moich dokumentach w kat z maxem/materiallibraries

i poszukaj na youtubie "max slate tutorial" to będzie o materiałach wlasnie w 2011,

2 na znikające elementy nałóż modyfikator normal i zobacz czy pomoze

podczas importu plikow dwg masz takie okienko, sprawdz czy ktoras z opcji tam nie psuje ci modelu

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli nie ma bibliotek w moich dokumentach to powinny być w miejscu gdzie masz zainstalowanego maxa w folderze "materiallibraries" np: C:\..\Autodesk\3ds Max\materiallibraries

Tak czy siak biblioteki muszą być jeśli została zainstalowana oryginalna pełna wersja 3ds max (nie wiem jak to jest z trialem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Podczas nakładania materiału, rozlewa się on po całej powierzchni tego co mam w programie. Da się może w jakiś sposób nakładać materiały na poszczególne elementy?(tzn zdaję sobie sprawę, że się da, tyle że nigdzie nie mogę znaleźć porady jak to zrobić)

 

To dlatego ze w maxie materiały w zasadzie przypisuje sie do obiektów wiec jeśli np masz boxa i dasz mu materiał to cały box bedzie miał ten materiał na wszystkich ściankach

Wyjątkiem jest materiał 'multisub object' gdzie jeden materiał może zawierać większą ilość ponumerowanych podmateriałów (całokowiecie niezaleznych). Każdy face albo poligon obiektu ma swój numer ID odpowiadający tejże numeracji podmateriałow. Polecam helpa. Zasada jest dość prosta ale niektórzy mają na pczątku problem ze złapaniem o co chodzi z tymi numerkami.

 

Jeśli importujesz obiekty z cada czy skeczapa to ustawienia importu pliku odpoiwadają za to jak zorganizowany jest model. Może być tak że np cały model skeczapowy (albo jakas jego duża część) zaimportowany do maxa nagle staje się jednym obiektem i wtedy po nadaniu mu materiału... patrz wyżej

 

Nie znam skeczapa prawie wcale ale to chyba również kwestia sposobu w jaki tam budujesz modele. Folozofia obu programów jest kompletnie inna dlatego trzeba sobie jakoś wypracowac sposób pracowania na obu jednoczesnie jeśli chcesz tak pracować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o autodeskową bibliotekę to pewnie nie masz pliku 3dsmax.mat w folderze materiallibraries w moich dokumentach. Ja tak miałem.

 

Opcjonalnie mozesz ściągnąć Supplementary Files (ze strony Autodesku), ale to juz moja uwaga, też początkujący jestem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności