Loozack Napisano 24 Sierpień 2010 Napisano 24 Sierpień 2010 THE MANYSH TRAFO, przecież zarówno na Autocentrum jak i na forach mogą pisać ci sami ludzie, więc nie wiem dlaczego jedne opinie miałyby być drugim nierówne. Poza tym tak jak pisałem, autocentrum to tylko pierwszy krok, jak już coś mi wpadnie w oko to pewnie, że od razu szukam forum dotyczącego tego modelu, ale gdy się myśli o pięciu różnych samochodach to chyba nie ma sensu zaczynać od kilkunastogodzinnej lektury wątków o każdym z nich. To trochę tak jakby najpierw jechać na stację diagnostyczną a dopiero później oglądać auto. A co do cen części do japońców, oj jak ja kocham ten mit :) Jasne, że są japończyki, do których części są drogie, na przykład Subaru Impreza, ale są też takie, do których można wszystko kupić za grosze, jak choćby mój Mitsubishi Colt. Nie należy tu patrzeć wyłącznie na kraj pochodzenia tylko na... hmm, chciałem napisać rocznik, popularność auta czy moc silnika ale po zastanowieniu to jednak nie ma reguły. Dla przykładu nowy wysprzęglik do mojego Colta z '96 to koszt ok. 150zł, natomiast do Vectry B '98 mojego taty... 600zł! Podobnie jest ze sprzęgłem, do Colta można kupić komplet za ok. 250zł a do Vectry za 500zł. Naprawy u mnie też są tańsze bo z uwagi na prostą budowę nie trzeba rozkręcać miliona części, żeby się dostać tam gdzie jest problem. Dlatego proszę, skończcie ludzie z tym mitem, bo takie wrzucanie wszystkiego do jednego wora to prawie jak twierdzenie, że utrzymanie Smarta Fortwo jest mega kosztowne, bo w końcu to Mercedes a części do S-Klasy na pewno tanie nie są, ehh... Pozdrawiam.
bbandi Napisano 24 Sierpień 2010 Napisano 24 Sierpień 2010 Ja mam mazde mx3, części są w przyzwoitych cenach ten model bazuje na platformie 323 więc części praktycznie te same. Za wymianę rozrządu, klocków, oleju, filtrów czyli standardowych rzeczy zapłaciłem u mechanika ok 500 zł (oleju nie kupowałem)
THE MANYSH TRAFO Napisano 24 Sierpień 2010 Napisano 24 Sierpień 2010 THE MANYSH TRAFO, przecież zarówno na Autocentrum jak i na forach mogą pisać ci sami ludzie, więc nie wiem dlaczego jedne opinie miałyby być drugim nierówne. Ale ja nie twierdze, zeby sie opierac o rarporty spalania z for, nie twierdze równiez aby sie sugerowac opinia typu " super auto kupuj " , Twierdzie aby szukac minusów, wad, własnie na tych forach ! :) poza tym ,przez wiele lat i po ciezkich serwisach nauczyłem sie, ze nie kupuje sie zamienników w sprawach powaznych ,bo to strata pieniedzy. Mozna sobie kupic klamke czy jakis przełacznik z alegro, czy jakis zamiennik,ale np sprzegło czy rozrzad itp, na pewno nie! I bede sie upierał, ze czesci do aut japonskich sa o wiele drozsze i mniej dostepne ,niz do np forda czy opla itp NO ! :D ale nie musimy sie teraz przekonywac wzajemnie kto ma racje :) przekona sie ten kto kupi :)
Loozack Napisano 24 Sierpień 2010 Napisano 24 Sierpień 2010 Jeszcze co do cen oryginalnych części, tu też ważne jest rozeznanie bo nie da się ukryć, że żaden producent nie będzie się rozdrabniał i projektował specjalnych części do swojego auta tylko sięga po to co już jest, żeby obniżyć koszty. Przykładowo pasek rozrządu firmy Mitsuboshi ("zamiennik") to ten sam, który jest montowany w oryginale, tyle że w ASO taki "oryginał" byłby bez nazwy faktycznego producenta i kosztowałby o wiele więcej :) Jednym słowem, uważajcie ludziska bo niewiedza może was sporo kosztować :D Pozdrawiam.
siwy Napisano 24 Sierpień 2010 Napisano 24 Sierpień 2010 ford i mazda ma sporo wspólnych części, tak jak w volvo s40 montowano silniki bazujące na mitsubishi i zawieszenia od renault. serwisowanie mazdy 626 '95 jest tańsze niż forda focusa '2005 - sprawdzone
THE MANYSH TRAFO Napisano 24 Sierpień 2010 Napisano 24 Sierpień 2010 ford i mazda ma sporo wspólnych części, tak jak w volvo s40 montowano silniki bazujące na mitsubishi i zawieszenia od renault. serwisowanie mazdy 626 '95 jest tańsze niż forda focusa '2005 - sprawdzone trzymajmy sie informacji opartych na faktach autentycznych ;) Volvo s40 i mitsubishi carisma, były budowane w tej samej fabryce w holandii, własciwie to te samo auto łacznie z silnikiem 1.8 płyta podłogowa itp, zawieszenie nigdy nie było od renaut, tylko skrzynia biegów w wersji silnikowej 1.6 ( z wyrokiem smierci zreszta ) co do serwisowania zgadza sie bo rozbieznosc rocznikowa jest wrecz ekstremalna.Przypadku 626 i chocby wydmuchaniej uszczelki pod głowica, naprawa bedzie bardziej kosztowna ( wrecz ekstremalnie ) niz w przypadku forda w tym samym roczniku. zbaczamy z tematu ..............
aduko Napisano 24 Sierpień 2010 Napisano 24 Sierpień 2010 Już się cieszyłem, że jakiś zapaleniec off-road pisze a tu suke kupują ;) Polecam forum4x4.pl, największe forum o samochodach terenowych i o wszystkim co z tym związane, wszystkie rajdy, imprezy, poradniki, pomoc w całej Polsce, jedna wielka rodzina ;) Tylko uprzedzam, że trzeba mieć cierpliwość, odpowiedź na pytanie pojawia się zwykle na drugiej stronie ;) taka już mentalność...
Loozack Napisano 24 Sierpień 2010 Napisano 24 Sierpień 2010 aduko, na forum offroadowym radzisz mu się pytać o SUVa? już sobie wyobrażam te pełne entuzjazmu odpowiedzi ;)
tweety Napisano 25 Sierpień 2010 Autor Napisano 25 Sierpień 2010 hej hej, znowu dzięki wszystkim za odzew. czytam pilnie i nawet robię notatki :) tak jak wspomniałem nie szukam typowej terenówki tylko SUVa. A że Suzuki sprawdza się w niektórych testach w terenie lepiej niż inne SUVy to już tylko na plus. Sans: jasna sprawa, że forum max3d nie pomoże mi w żaden konkretny sposób. raczej chciałem ogólnie pogadać o tego typu temacie, posłuchać o innych opcjach itp. zresztą łudziłem się, że a nuż akurat ktoś na forum ma taką grand vitarke i może mi będzie w stanie coś dobrego o niej napisać :) Co do jazd testowych opinii i takich tam w konkretnym zakupie, to zdaję sobie sprawę, że potrzebuję pomocy. Na forum land rovera jest grupka osób które są skłonne przejechać się z kimś nawet kilkaset kilometrów żeby sprawdzić dla kogoś używanego RR P38. Suzuki może nie ma tak mocnego feedbacku ale pewnie uda mi się kogoś znaleźć. A w SUV siedzi mi się rewelacyjnie. Przymierzałem się i do Jeepa i do Grand Vitary i do Land Rovera. Wszędzie im wyżej tym przyjemniej ;) Co do cen części, muszę się dokładniej zorientować. Nie mam zielonego pojęcia co ile może kosztować póki co :] aduko: przeglądałem swego czasu fora offroadowe. Co więcej znam kilku co jeżdżą na poważnie w teren. Nigdy w życiu nie będę się pytał co kupić offroadowców hehe. Prawdziwi onaniści sprzętowi. Nigdy im nie dogodzisz i zawsze znajdą pretekst aby coś wymienić, dospawać, wzmocnić czy uszczelnić ;) przy okazji wspomnę tylko, że poleciałem po stronach jakie tutaj padły i też przejrzałem kilka(naście) testów, filmów nie tylko z polski ale też z europy czy usa. Może nie jest to idealny samochód ale szczerze przyznam możliwości tego niepozornego obłego suva mnie zaskoczyły, zwłaszcza tzw. wykrzyż i jak sobie radzi wyjeżdżając z błota. sweet :)
aduko Napisano 26 Sierpień 2010 Napisano 26 Sierpień 2010 (edytowane) aduko, na forum offroadowym radzisz mu się pytać o SUVa? już sobie wyobrażam te pełne entuzjazmu odpowiedzi ;) No ale z tego co widzę, rozmowy kierunkują się ku vitarze, a mogę z pełną odpowiedzialnością powiedzieć, że jest to auto terenowe :) Jeżeli interesujesz się freelanderem, to może zainteresuję cię ten pokaz fotek kumpla ;) Edytowane 26 Sierpień 2010 przez aduko
Touch Napisano 27 Sierpień 2010 Napisano 27 Sierpień 2010 Nie doczytałem o pułapie cenowym, ale mnie strasznie się podoba Chevrolet Captiva, nie wiem, czy w ogóle brałeś pod uwagę? Ale na samochodach się nie znam:)) Pozdr
wharp Napisano 27 Sierpień 2010 Napisano 27 Sierpień 2010 ja tez jestem za grand vitara, podoba mi sie tez grand cherooke ale przeraza mnie spalanie, myslalem tez nad rav4 ale w terenie wymieka przy suzuki; jakos zadna inna fura mnie nie przekonuje tak jak grand vitara, gdyz biorac po uwage rozne za i przeciw to auto wypada najlepiej;
Orangegraphics Napisano 27 Sierpień 2010 Napisano 27 Sierpień 2010 ktoś tutaj rzucił propozycją i ja do niej przystam. pierwsza X5-ka z 3 litrowym dieslem. sama słodycz. polecam się zainteresować
sly Napisano 27 Sierpień 2010 Napisano 27 Sierpień 2010 loozak - możesz dodać jeszcze dokładne przyglądanie się wszystkim zawiasom [nowe śruby?] i słupkom. Numery szyb oczywiście. Zamki pasażera - znajomy kupił auto - przeoczył niedziałające zamki i miał otwarte autko. Rama, ślady spawów wykluczają zakup. Silnik pomacać czy się "za bardzo nie poci" - brudny spoko, kapiący nie[wymiana uszczelek- przy misce to jeszcze, ale przy głowicy :/]. Jeszcze jedna rzecz której jakoś nie zauważyłem kupując moje autko poj. 1,6 - miał akumulator od jakiegoś mikrusa typu seicento [34Ah - rozruchowy 250A].
aduko Napisano 27 Sierpień 2010 Napisano 27 Sierpień 2010 Jadąc po auto, nie jedź sam ;) Kupując sukę, weź suzukowca, kupując inne, weź kogoś kto tym autem jeździ, najlepiej dwóch takich ;)
THE MANYSH TRAFO Napisano 27 Sierpień 2010 Napisano 27 Sierpień 2010 Co do cen części, muszę się dokładniej zorientować. Nie mam zielonego pojęcia co ile może kosztować póki co :] YOł najsamprzód :D to wybierz auto, pozniej na jakims forum poczytaj co je boli, jakie ma minusy, co sie standardowo sypie, Jezeli sa to pierdoły, to nie ma co sie przejmowac. Zreszta jak masz duzo kasy to wogóle nie ma się czym przejmować :D Pozdrawiam ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się