Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 133
  • Wyświetleń 21,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Cieszę się, że ciągniesz temat :)

Kółko szczegółowe, wygląda fajnie.

Tylko te dwa "klocki" w okolicach osi obrotu goleni wyglądają trochę sztucznie... Takie były, czy też to będzie niewidoczny, pomocniczy element ukryty w płacie?

Napisano
  • Autor

Te klocki to tylko pozostałość po blokowym modelu podwozia. Zbudowałem podwozie z bloków, dopasowałem do wnęki w skrzydle i wyszła skala wszystkich elementów tak aby bez problemów można było zamknąć podwozie. Dzięki za komentarz.

Napisano
  • Autor

W miarę moich możliwości i w zależności jakie mam dokumenty to sobie to rozrysowuje i jakoś to wychodzi. Co do zakończenia to nie wiem jestem bardzo obłożony projektami różnych zakładów przemysłowych bo tym się zajmuje zawodowo teraz mam 5 projektów robionych jednocześnie to czau i sił na hobby pozostaje bardzo mało. W kabinie mam już zrobione rysunki pompy olejowej i kilku innych dupereli, zrobiłem prawie całą instalację tlenu i sprężonego powietrza (brak reduktora) i kabina będzie cała. W ramach odpoczynku od miga zrobiłem Pe2 i łagga 3 po migu zabiorę się za wnętrza.

Dzięki za zainteresowanie.

Pozdrowienia.

Napisano

Z ŁAGG-3 będzie Ci łatwiej, bo wydaje mi się, że część "ustrojstwa" te samoloty miały wspólną. W razie czego możesz skorzystać w swoim ŁAGG-u z elementów kabiny, które wykonałem dla jego następcy: Ła-5 (darmowy model masz wystawiony na mojej stronie - tej w podpisie. Import przez OBJ z Blendera do Max powinien przenieść - przynajmniej siatki). No, ale to tylko jakby co - nie chcę Ci psuć zabawy z detalem :).

Napisano

Kawał solidnej roboty :) BTW. Fajnie że wrzucasz renderki z AO bo dużo przyjemniej ogląda się ten detal :)

Napisano
  • Autor

wjaworski zainstaluje Blendera i zobaczę może coś się przyda. W ŁAGGu co by nie robić tego samego kilka razy albo nie przerabiać już istniejącego kadłuba jak mam z Mgiem zrobię sobie własne rysunki i uzgodnię rzuty będzie szybciej i bez poprawek.

Dzięki wszystkim za zainteresowanie moimi wypocinami.

Napisano

Myślę, że dobrze będzie jeżeli na początek zainstalujesz sobie starszą wersję - Blendera 2.49 (jest nadal wystawiony wśród historycznych wersji na blender.org). To w Blenderze 2.4 robiłem ten model Ła-5, więc tam na pewno wszystko będzie na swoim miejscu.

Parę dni temu otworzyłem go w Blenderze 2.5 - i miałem problemy z renderem po zapisaniu w nowym formacie. Problemu jeszcze nie rozwiązałem, więc wolę polecić wersję, w której wszystko powinno być OK.

 

EDIT: Dobra, można także z tym modelem pracować także w Blenderze 2.5. Okazało się, że efekt renderu mi się w nim przełączał (zapewne w wyniku jakiegoś wcześniejszego kliknięcia) w podgląd samego kanału alfa, wystarczyło kliknąć odp. opcję w nagłówku okna, by wszystko wróciło na swoje miejsce.

Edytowane przez wjaworski

Napisano
  • Autor

Dzięki, teraz już nie odpuszcze i dotrę do końca

Napisano

Pozostaje mieć nadzieje, że detal nie zginie w renderze? ;) A może jakaś animka?

Napisano
  • Autor

W finalnym detal nie zginie a będzie go znacznie więcej, animacji nie zrobię bo nie umiem a na naukę brakuje mi czasu. Dzięki za zainteresowanie.

Napisano
W finalnym detal nie zginie a będzie go znacznie więcej.

Zamierzasz to opublikować w jakimś artykule? A może - jakimś zeszycie z monografią tej maszyny?

 

animacji nie zrobię bo nie umiem a na naukę brakuje mi czasu

W razie czego - zrobienie prostych kilkudziesięciu sekund sceny typu "podlatuje samolot, pilot macha ręką, potem drążek w bok i na siebie i odlatuje" zajęło mi raptem dzień. (To był challenge ze strony żony, oglądającej wyrenderowany obrazek: "a czy ten pilot może coś zrobić? Na przykład zamachać ręką?"). Tylko trzeba powyłączać widoczność wszystkiego, czego i tak nie widać, by niepotrzebnie CPU nie zajmowało....

Napisano
  • Autor

Nie nie mam planów co do publikacji, to tylko ciekawość jak to tam było w tych ichnych samolotach i jak to działało. Co do animacji to raczej nie ale poczytam i się zobaczy. Pozdrawiam.

Napisano
  • Autor

Wstępnie ustawiona pompka paliwowa, teraz wszystkie instalacje muszę prawidłowo podłączyć dodać instalacje elektryczną i lew burta będzie gotowa

Napisano

Ślicznie!

Narzucisz potem jakieś proceduralne nieregularności na ten niebieski materiał, by nie wyglądał zbyt "plastikowo"?

Napisano
  • Autor

Z materiałami to jeszcze sporo kombinacji mnie czeka bo zbyt dobrze to tego nie ogarniam a co z tego wyniknie to wielka niewiadoma

Napisano

Jak zwykle - doskonale oddane szczegóły tego "ustrojstwa". (Pamiętam jak sam dłubałem ten kawał optyki zbudowanym wspólnym wysiłkiem ludu i inteligencji pracującej ZSSR, ale z mniejszą dokładnością).

 

Zielonkawy materiał korpusu i sreberko pokrętła uważam za przekonujące. Szara stal podstawy wymaga chyba jeszcze drobnych poprawek (zmniejszyć skalę tych proceduralnych plam?). Trudno mi się wypowiedzieć o skórze przedniej poduszki - nie była może czarna? Może trochę przetarć na szwach?

 

Inna sprawa, że szczegóły w kabinie i tak są zazwyczaj renderowane z większej odległości, i cyzelowanie tych materiałów może potem pozostać po prostu nie zauważone...

 

Pozdrawiam!

Napisano
  • Autor

Nad materiałami jeszcze się troszkę pomęczę, co do koloru skóry to chyba były różne, na bazarze u mnie był rosjanin z różnymi militariami miał celownik pbp1 i resztki skóry miały jasnobrązowy kolor ale jak się zapytałem czy mogę zrobić zdjęcie to szybko wszystko pozwijał i uciekł. Bardzo mnie zaskoczył sposób obróbki metalu, wszystko wyglądało jak by było rezane grubym pilnikiem i jeszcze bez imadła. Coś takiego próbowałem oddać na korpusie. poduszkę jeszcze odkształcę ale nie wiem czy uda mi się zrobić przetarcia na dopuszczalnym poziomie.

Pozdrawiam

Napisano

Dobrze wygląda - choć może ta ciemnoszara stal powinna być chropowata?. Wydaje mi się, że wtedy by lepiej wyglądała...

Napisano
  • Autor

Próba wyświetlenie celownika, jak by się troszkę pobawić to by wyszło. Co do stali to zrobię mały bump.

Dzięki i pozdrawiam

Napisano

Szczegółowość robi wrażenie, widzę że część materiałów już podobierałeś - chyba teraz kandydatem do "urealnienia" jest ten niebieski i szary...

Napisano
  • Autor

Z tym niebieskim to mam troszkę kłopotów ale pokombinuje to może się uda, szary to ma być brudna stal ale na razie też się nie udaje. Pozdrawiam i dzięki za doping.

Napisano

Nieodmiennie podziwiam szczegółowość!

Swoją drogą - to naprawdę jakaś wczesna wersja MiG-a, i to prosto z fabryki, skoro czarne panele w kabinie są tak gładkie, że można się w nich przeglądać jak w lusterku :).

Napisano
  • Autor

Co racja to racja, że wygląda jak BMW po woskowaniu ale to wynik grzebania przy korekcji gamma i zwiększeniu energii fotonów co by dostatecznie doświetlić podłogę. W finale na panelach będzie bump i trochę się je zmatowi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności