wjaworski Napisano 5 Wrzesień 2011 Napisano 5 Wrzesień 2011 Cieszę się, że ciągniesz temat :) Kółko szczegółowe, wygląda fajnie. Tylko te dwa "klocki" w okolicach osi obrotu goleni wyglądają trochę sztucznie... Takie były, czy też to będzie niewidoczny, pomocniczy element ukryty w płacie?
jatat Napisano 5 Wrzesień 2011 Autor Napisano 5 Wrzesień 2011 Te klocki to tylko pozostałość po blokowym modelu podwozia. Zbudowałem podwozie z bloków, dopasowałem do wnęki w skrzydle i wyszła skala wszystkich elementów tak aby bez problemów można było zamknąć podwozie. Dzięki za komentarz.
wjaworski Napisano 18 Wrzesień 2011 Napisano 18 Wrzesień 2011 Superdokładnie robisz te detale! Kiedy przewidujesz koniec kabiny :)?
jatat Napisano 18 Wrzesień 2011 Autor Napisano 18 Wrzesień 2011 W miarę moich możliwości i w zależności jakie mam dokumenty to sobie to rozrysowuje i jakoś to wychodzi. Co do zakończenia to nie wiem jestem bardzo obłożony projektami różnych zakładów przemysłowych bo tym się zajmuje zawodowo teraz mam 5 projektów robionych jednocześnie to czau i sił na hobby pozostaje bardzo mało. W kabinie mam już zrobione rysunki pompy olejowej i kilku innych dupereli, zrobiłem prawie całą instalację tlenu i sprężonego powietrza (brak reduktora) i kabina będzie cała. W ramach odpoczynku od miga zrobiłem Pe2 i łagga 3 po migu zabiorę się za wnętrza. Dzięki za zainteresowanie. Pozdrowienia.
wjaworski Napisano 19 Wrzesień 2011 Napisano 19 Wrzesień 2011 Z ŁAGG-3 będzie Ci łatwiej, bo wydaje mi się, że część "ustrojstwa" te samoloty miały wspólną. W razie czego możesz skorzystać w swoim ŁAGG-u z elementów kabiny, które wykonałem dla jego następcy: Ła-5 (darmowy model masz wystawiony na mojej stronie - tej w podpisie. Import przez OBJ z Blendera do Max powinien przenieść - przynajmniej siatki). No, ale to tylko jakby co - nie chcę Ci psuć zabawy z detalem :).
JacekCichy Napisano 19 Wrzesień 2011 Napisano 19 Wrzesień 2011 Kawał solidnej roboty :) BTW. Fajnie że wrzucasz renderki z AO bo dużo przyjemniej ogląda się ten detal :)
jatat Napisano 23 Wrzesień 2011 Autor Napisano 23 Wrzesień 2011 wjaworski zainstaluje Blendera i zobaczę może coś się przyda. W ŁAGGu co by nie robić tego samego kilka razy albo nie przerabiać już istniejącego kadłuba jak mam z Mgiem zrobię sobie własne rysunki i uzgodnię rzuty będzie szybciej i bez poprawek. Dzięki wszystkim za zainteresowanie moimi wypocinami.
wjaworski Napisano 23 Wrzesień 2011 Napisano 23 Wrzesień 2011 (edytowane) Myślę, że dobrze będzie jeżeli na początek zainstalujesz sobie starszą wersję - Blendera 2.49 (jest nadal wystawiony wśród historycznych wersji na blender.org). To w Blenderze 2.4 robiłem ten model Ła-5, więc tam na pewno wszystko będzie na swoim miejscu. Parę dni temu otworzyłem go w Blenderze 2.5 - i miałem problemy z renderem po zapisaniu w nowym formacie. Problemu jeszcze nie rozwiązałem, więc wolę polecić wersję, w której wszystko powinno być OK. EDIT: Dobra, można także z tym modelem pracować także w Blenderze 2.5. Okazało się, że efekt renderu mi się w nim przełączał (zapewne w wyniku jakiegoś wcześniejszego kliknięcia) w podgląd samego kanału alfa, wystarczyło kliknąć odp. opcję w nagłówku okna, by wszystko wróciło na swoje miejsce. Edytowane 24 Wrzesień 2011 przez wjaworski
jatat Napisano 1 Październik 2012 Autor Napisano 1 Październik 2012 No i przyszła kolej na dokończenie miga
wjaworski Napisano 1 Październik 2012 Napisano 1 Październik 2012 Pięknie wykonane detale! Trzymam kciuki za dociągnięcie projektu do końca!
jatat Napisano 1 Październik 2012 Autor Napisano 1 Październik 2012 Dzięki, teraz już nie odpuszcze i dotrę do końca
legomir Napisano 6 Październik 2012 Napisano 6 Październik 2012 Pozostaje mieć nadzieje, że detal nie zginie w renderze? ;) A może jakaś animka?
jatat Napisano 6 Październik 2012 Autor Napisano 6 Październik 2012 W finalnym detal nie zginie a będzie go znacznie więcej, animacji nie zrobię bo nie umiem a na naukę brakuje mi czasu. Dzięki za zainteresowanie.
wjaworski Napisano 8 Październik 2012 Napisano 8 Październik 2012 W finalnym detal nie zginie a będzie go znacznie więcej. Zamierzasz to opublikować w jakimś artykule? A może - jakimś zeszycie z monografią tej maszyny? animacji nie zrobię bo nie umiem a na naukę brakuje mi czasu W razie czego - zrobienie prostych kilkudziesięciu sekund sceny typu "podlatuje samolot, pilot macha ręką, potem drążek w bok i na siebie i odlatuje" zajęło mi raptem dzień. (To był challenge ze strony żony, oglądającej wyrenderowany obrazek: "a czy ten pilot może coś zrobić? Na przykład zamachać ręką?"). Tylko trzeba powyłączać widoczność wszystkiego, czego i tak nie widać, by niepotrzebnie CPU nie zajmowało....
jatat Napisano 8 Październik 2012 Autor Napisano 8 Październik 2012 Nie nie mam planów co do publikacji, to tylko ciekawość jak to tam było w tych ichnych samolotach i jak to działało. Co do animacji to raczej nie ale poczytam i się zobaczy. Pozdrawiam.
jatat Napisano 9 Październik 2012 Autor Napisano 9 Październik 2012 Wstępnie ustawiona pompka paliwowa, teraz wszystkie instalacje muszę prawidłowo podłączyć dodać instalacje elektryczną i lew burta będzie gotowa
wjaworski Napisano 9 Październik 2012 Napisano 9 Październik 2012 Ślicznie! Narzucisz potem jakieś proceduralne nieregularności na ten niebieski materiał, by nie wyglądał zbyt "plastikowo"?
jatat Napisano 9 Październik 2012 Autor Napisano 9 Październik 2012 Z materiałami to jeszcze sporo kombinacji mnie czeka bo zbyt dobrze to tego nie ogarniam a co z tego wyniknie to wielka niewiadoma
jatat Napisano 21 Październik 2012 Autor Napisano 21 Październik 2012 celownik PBP1a gotowy pobazgrolić i do miga
wjaworski Napisano 22 Październik 2012 Napisano 22 Październik 2012 Jak zwykle - doskonale oddane szczegóły tego "ustrojstwa". (Pamiętam jak sam dłubałem ten kawał optyki zbudowanym wspólnym wysiłkiem ludu i inteligencji pracującej ZSSR, ale z mniejszą dokładnością). Zielonkawy materiał korpusu i sreberko pokrętła uważam za przekonujące. Szara stal podstawy wymaga chyba jeszcze drobnych poprawek (zmniejszyć skalę tych proceduralnych plam?). Trudno mi się wypowiedzieć o skórze przedniej poduszki - nie była może czarna? Może trochę przetarć na szwach? Inna sprawa, że szczegóły w kabinie i tak są zazwyczaj renderowane z większej odległości, i cyzelowanie tych materiałów może potem pozostać po prostu nie zauważone... Pozdrawiam!
jatat Napisano 22 Październik 2012 Autor Napisano 22 Październik 2012 Nad materiałami jeszcze się troszkę pomęczę, co do koloru skóry to chyba były różne, na bazarze u mnie był rosjanin z różnymi militariami miał celownik pbp1 i resztki skóry miały jasnobrązowy kolor ale jak się zapytałem czy mogę zrobić zdjęcie to szybko wszystko pozwijał i uciekł. Bardzo mnie zaskoczył sposób obróbki metalu, wszystko wyglądało jak by było rezane grubym pilnikiem i jeszcze bez imadła. Coś takiego próbowałem oddać na korpusie. poduszkę jeszcze odkształcę ale nie wiem czy uda mi się zrobić przetarcia na dopuszczalnym poziomie. Pozdrawiam
wjaworski Napisano 23 Październik 2012 Napisano 23 Październik 2012 Dobrze wygląda - choć może ta ciemnoszara stal powinna być chropowata?. Wydaje mi się, że wtedy by lepiej wyglądała...
jatat Napisano 23 Październik 2012 Autor Napisano 23 Październik 2012 Próba wyświetlenie celownika, jak by się troszkę pobawić to by wyszło. Co do stali to zrobię mały bump. Dzięki i pozdrawiam
wjaworski Napisano 2 Listopad 2012 Napisano 2 Listopad 2012 Szczegółowość robi wrażenie, widzę że część materiałów już podobierałeś - chyba teraz kandydatem do "urealnienia" jest ten niebieski i szary...
jatat Napisano 2 Listopad 2012 Autor Napisano 2 Listopad 2012 Z tym niebieskim to mam troszkę kłopotów ale pokombinuje to może się uda, szary to ma być brudna stal ale na razie też się nie udaje. Pozdrawiam i dzięki za doping.
wjaworski Napisano 10 Listopad 2012 Napisano 10 Listopad 2012 Nieodmiennie podziwiam szczegółowość! Swoją drogą - to naprawdę jakaś wczesna wersja MiG-a, i to prosto z fabryki, skoro czarne panele w kabinie są tak gładkie, że można się w nich przeglądać jak w lusterku :).
jatat Napisano 10 Listopad 2012 Autor Napisano 10 Listopad 2012 Co racja to racja, że wygląda jak BMW po woskowaniu ale to wynik grzebania przy korekcji gamma i zwiększeniu energii fotonów co by dostatecznie doświetlić podłogę. W finale na panelach będzie bump i trochę się je zmatowi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się