Skocz do zawartości

jak zmniejszyc ilosc faceów w 1000 kul??


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

mam pokopiowane kule ok 1000, lecz uzylem opcji Copy zamiast Reference i chcialbym teraz zmniejszyc ilosc faceów tych kul, ale nie chce robic tego pojedynczo (bo to zajmie wieki), opcja Optimize tez nie wchodzi w gre bo max sie wiesza.

Prosze o jakas pomoc

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

No to nabroiłeś.Jak w sofcie modelowanie jest na node'ach to chyba coś jeszcze można poradzić. Ale po opisie sądzę że 3ds max i chyba czapa niestety.

Napisano

taka pokretna metoda, ale zadziala:

1) zrob sobie kopie jednej z kul

2) zaznacz wszystkie kule, zrob na nich Collapse (zakladka Tools) tak

aby tworzyly jeden obiekt (single mesh)

3) wejdz w tryb edycji tegoz mesha, zaznacz wszystkie wierzcholki, zrob na

nich weld (odpal sobie z okienkiem wpisywania wartosci) tak aby z kazdej kuli

zostal tylko 1 wierzcholek

4) uprzednio skopiowana kule uzyj w obiekcie Scatter, jako planting surface uzyj

chmury wierzcholkow ktora zostala z wszystkich kul, wybierz opcje "Every vertex"

 

voila!

Napisano

oczywiscie zapomnialem napisac oczywistosci.... czyli zeby w scatter object nie uzywac trybu "copy" bo wtedy dostajemy to samo co na poczatku :/

Napisano

ja mam inna metode i stosuje ja na co dzien.

 

Mamy 1000 takich samych objektow.

 

1. tools> Rename objects. zmianiasz nazwe wszytkich kul na taka sama

2. Otwierasz nowy plik tworzysz kule jaka potrzebujesz, nazywasz ja tak samo jak tych 1000

3. Wracasz do pliku 1000 kul i Import>replace

4. cieszysz sie z uzyskanego efektu. nowe kule sa instancjami: ]




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności