blachu Napisano 23 Sierpień 2010 Napisano 23 Sierpień 2010 mam pokopiowane kule ok 1000, lecz uzylem opcji Copy zamiast Reference i chcialbym teraz zmniejszyc ilosc faceów tych kul, ale nie chce robic tego pojedynczo (bo to zajmie wieki), opcja Optimize tez nie wchodzi w gre bo max sie wiesza. Prosze o jakas pomoc
Lucek Napisano 23 Sierpień 2010 Napisano 23 Sierpień 2010 No to nabroiłeś.Jak w sofcie modelowanie jest na node'ach to chyba coś jeszcze można poradzić. Ale po opisie sądzę że 3ds max i chyba czapa niestety.
Gość Gosc Napisano 23 Sierpień 2010 Napisano 23 Sierpień 2010 taka pokretna metoda, ale zadziala: 1) zrob sobie kopie jednej z kul 2) zaznacz wszystkie kule, zrob na nich Collapse (zakladka Tools) tak aby tworzyly jeden obiekt (single mesh) 3) wejdz w tryb edycji tegoz mesha, zaznacz wszystkie wierzcholki, zrob na nich weld (odpal sobie z okienkiem wpisywania wartosci) tak aby z kazdej kuli zostal tylko 1 wierzcholek 4) uprzednio skopiowana kule uzyj w obiekcie Scatter, jako planting surface uzyj chmury wierzcholkow ktora zostala z wszystkich kul, wybierz opcje "Every vertex" voila!
Gość Gosc Napisano 23 Sierpień 2010 Napisano 23 Sierpień 2010 oczywiscie zapomnialem napisac oczywistosci.... czyli zeby w scatter object nie uzywac trybu "copy" bo wtedy dostajemy to samo co na poczatku :/
blachu Napisano 24 Sierpień 2010 Autor Napisano 24 Sierpień 2010 problem juz rozwiazany inaczej ale dzieki za pomoc :) ja uzylem copy and align :)
KoMic Napisano 25 Sierpień 2010 Napisano 25 Sierpień 2010 ja mam inna metode i stosuje ja na co dzien. Mamy 1000 takich samych objektow. 1. tools> Rename objects. zmianiasz nazwe wszytkich kul na taka sama 2. Otwierasz nowy plik tworzysz kule jaka potrzebujesz, nazywasz ja tak samo jak tych 1000 3. Wracasz do pliku 1000 kul i Import>replace 4. cieszysz sie z uzyskanego efektu. nowe kule sa instancjami: ]
Hagen Napisano 25 Sierpień 2010 Napisano 25 Sierpień 2010 Hmm dobre:) a takie wskazówki zawsze się przydadzą.
Rekomendowane odpowiedzi