Hooch Napisano 24 Sierpień 2010 Napisano 24 Sierpień 2010 (edytowane) Witam. Napisałem program który wyświetla wszystkie użyte tekstury w danym pliku/modelu. Przydaje się gdy chcemy na przykład wysłać komuś model. Jest to na pewno szybsze niż otwieranie maya i szukanie ścieżek tekstur. Jest to narazie wersja Beta. I obsługuje tylko pliki maya ASCII. czyli te z rozszerzenie *.ma Niedługo dodam obsługę plików maya binarny. Ale i tak myślę że większość zapisuje w formacie maya ascii. Plusem jest to że można zmienić łatwo nagłówek piku, i naprawić ewentualne błędy lub odzyskać plik gdy nastąpi jakiś błąd zapisu. UPDATE: Nowa wersja Poprawiłem wyświetlanie ścieżek. Brak błędu z podwujnym slashem "//" Slashe teraz zamieniłem na Windowsowskie backslashe "/" --> "\" DOWNLOAD - Wersja 1.1 Edytowane 24 Sierpień 2010 przez Hooch
ca mel Napisano 24 Sierpień 2010 Napisano 24 Sierpień 2010 W sumie fajna zabawka. Jest jednak prostsze rozwiązanie - od jakiegoś czasu maya ma funkcje archive, która powoduje zapisanie sceny i użytych tekstur w postaci archiwum zip ;) Pozdr.
mkeruj Napisano 24 Sierpień 2010 Napisano 24 Sierpień 2010 Jest pod maxa coś takiego - "relink assets" - pomaga "naprawić" pogubione ścieżki. Archive (przynajmniej w maxie) nie załączy plików z pogubionych ścieżek, po przejechaniu tym skryptem już widzi ścieżki i jest gitara. Oczywiście trzeba je wskazać ręcznie, ale da się hurtowo, nie trzeba każdej z ME wskazywać oddzielnie. Poza tym wyszukuje również w podfolderach, bardzo przydatny temat. Nie wiem oczywiście jak mayi, ale może jakieś rozwiązanie z tego skrypciku Ci sie spodoba. POZDR
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się