Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam.

Napisałem program który wyświetla wszystkie użyte tekstury w danym pliku/modelu.

 

Przydaje się gdy chcemy na przykład wysłać komuś model.

Jest to na pewno szybsze niż otwieranie maya i szukanie ścieżek tekstur.

 

przechwytywaniebz.png

 

Jest to narazie wersja Beta. I obsługuje tylko pliki maya ASCII. czyli te z rozszerzenie *.ma

 

Niedługo dodam obsługę plików maya binarny. Ale i tak myślę że większość zapisuje w formacie maya ascii. Plusem jest to że można zmienić łatwo nagłówek piku, i naprawić ewentualne błędy lub odzyskać plik gdy nastąpi jakiś błąd zapisu.

 

UPDATE:

Nowa wersja

Poprawiłem wyświetlanie ścieżek.

Brak błędu z podwujnym slashem "//"

Slashe teraz zamieniłem na Windowsowskie backslashe "/" --> "\"

 

DOWNLOAD - Wersja 1.1

Edytowane przez Hooch

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

W sumie fajna zabawka.

Jest jednak prostsze rozwiązanie - od jakiegoś czasu maya ma funkcje archive,

która powoduje zapisanie sceny i użytych tekstur w postaci archiwum zip ;)

 

Pozdr.

Napisano

Jest pod maxa coś takiego - "relink assets" - pomaga "naprawić" pogubione ścieżki. Archive (przynajmniej w maxie) nie załączy plików z pogubionych ścieżek, po przejechaniu tym skryptem już widzi ścieżki i jest gitara.

Oczywiście trzeba je wskazać ręcznie, ale da się hurtowo, nie trzeba każdej z ME wskazywać oddzielnie.

Poza tym wyszukuje również w podfolderach, bardzo przydatny temat.

 

Nie wiem oczywiście jak mayi, ale może jakieś rozwiązanie z tego skrypciku Ci sie spodoba.

 

POZDR

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności