Napisano 24 Sierpień 201014 l Witam. Napisałem program który wyświetla wszystkie użyte tekstury w danym pliku/modelu. Przydaje się gdy chcemy na przykład wysłać komuś model. Jest to na pewno szybsze niż otwieranie maya i szukanie ścieżek tekstur. Jest to narazie wersja Beta. I obsługuje tylko pliki maya ASCII. czyli te z rozszerzenie *.ma Niedługo dodam obsługę plików maya binarny. Ale i tak myślę że większość zapisuje w formacie maya ascii. Plusem jest to że można zmienić łatwo nagłówek piku, i naprawić ewentualne błędy lub odzyskać plik gdy nastąpi jakiś błąd zapisu. UPDATE: Nowa wersja Poprawiłem wyświetlanie ścieżek. Brak błędu z podwujnym slashem "//" Slashe teraz zamieniłem na Windowsowskie backslashe "/" --> "\" DOWNLOAD - Wersja 1.1 Edytowane 24 Sierpień 201014 l przez Hooch
Napisano 24 Sierpień 201014 l W sumie fajna zabawka. Jest jednak prostsze rozwiązanie - od jakiegoś czasu maya ma funkcje archive, która powoduje zapisanie sceny i użytych tekstur w postaci archiwum zip ;) Pozdr.
Napisano 24 Sierpień 201014 l Jest pod maxa coś takiego - "relink assets" - pomaga "naprawić" pogubione ścieżki. Archive (przynajmniej w maxie) nie załączy plików z pogubionych ścieżek, po przejechaniu tym skryptem już widzi ścieżki i jest gitara. Oczywiście trzeba je wskazać ręcznie, ale da się hurtowo, nie trzeba każdej z ME wskazywać oddzielnie. Poza tym wyszukuje również w podfolderach, bardzo przydatny temat. Nie wiem oczywiście jak mayi, ale może jakieś rozwiązanie z tego skrypciku Ci sie spodoba. POZDR
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto