Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cześć,

 

może będziecie w stanie pomóc mi ogarnąć pewne ficzersy.

 

1. Czy można edytować mesh po dokonaniu skina.

W maxie wyłącza się po prostu operator na stosie i można przesuwać wierzchołki do woli.

Maya tworzy polyTweak i dzieją się różne rzeczy. Da się przejść jakoś do historii i edytować bazę?

 

2. Czy jest skrót przesuwający timeline na koniec? Odpowiednik shift+alt+v

 

3. Jak kopiować klucze w Grafie?

Po zaznaczeniu kluczy w grafie i skopiowaniu (ctrl+c), przesunięciu osi czasu i wklejeniu (ctrl+v) tworzony jest klucz z wartością aktualnej interpolacji.

 

4. Jak można uzyskać efekt wygaszania podobny do tego z maxa, gdzie ustawiam sferę w której intensywność światła od środka do brzegu kuli dąży od 1 do 0? Z tego co widzę można ustawić wygaszanie liniowe/kwadratowe/..., jednak przez to trzeba podkręcić intensywność światła do paru tysięcy.

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 831
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

1. Ciężka sprawa. Ja to robię tak:

a: Skin>Detache Skin opcje ustawiasz KeepHistory, po edycji mesha znowu skinujesz i masz zachowane wagi

b: dodaje Blendshape na dole historii i w nim edytuje poprawki:)

 

2. raczej nie ma - trzeba napisać komendę w melu i podpiąć do hotKeya

 

3. Musisz ustawić sposób kopiowania, w GraphEditorze Edit>Paste opcje tam sobie włączasz help image i mieszasz opcjami aż pokarze to co chcesz :) za pierwszym razem musisz zatwierdzić zmiany

 

4. Nod nazywa sie samplerInfo, ma wiele ciekawych zastosowań. Poczytaj w helpie.

 

Witaj w Maya :D

Napisano

No edycja meshy po skinningu to pięta Achillesa Maya jest niestety (najczęściej przytaczanym argumentem miłośników XSI jest "a jakbym postanowił że postać ma mieć ogon").

 

Rozwijając temat z sampler info podpinasz "facing ratio" pod parametr v (albo u, nie pamiętam) rampy i to do koloru albo do czego masz ochotę :)

Napisano
  • Autor

Super dzięki wielkie :) Co do blend shape to w jakim edytorze dodać node i jak to podpiąć?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności