Napisano 27 Sierpień 201014 l Cześć, może będziecie w stanie pomóc mi ogarnąć pewne ficzersy. 1. Czy można edytować mesh po dokonaniu skina. W maxie wyłącza się po prostu operator na stosie i można przesuwać wierzchołki do woli. Maya tworzy polyTweak i dzieją się różne rzeczy. Da się przejść jakoś do historii i edytować bazę? 2. Czy jest skrót przesuwający timeline na koniec? Odpowiednik shift+alt+v 3. Jak kopiować klucze w Grafie? Po zaznaczeniu kluczy w grafie i skopiowaniu (ctrl+c), przesunięciu osi czasu i wklejeniu (ctrl+v) tworzony jest klucz z wartością aktualnej interpolacji. 4. Jak można uzyskać efekt wygaszania podobny do tego z maxa, gdzie ustawiam sferę w której intensywność światła od środka do brzegu kuli dąży od 1 do 0? Z tego co widzę można ustawić wygaszanie liniowe/kwadratowe/..., jednak przez to trzeba podkręcić intensywność światła do paru tysięcy.
Napisano 27 Sierpień 201014 l 1. Ciężka sprawa. Ja to robię tak: a: Skin>Detache Skin opcje ustawiasz KeepHistory, po edycji mesha znowu skinujesz i masz zachowane wagi b: dodaje Blendshape na dole historii i w nim edytuje poprawki:) 2. raczej nie ma - trzeba napisać komendę w melu i podpiąć do hotKeya 3. Musisz ustawić sposób kopiowania, w GraphEditorze Edit>Paste opcje tam sobie włączasz help image i mieszasz opcjami aż pokarze to co chcesz :) za pierwszym razem musisz zatwierdzić zmiany 4. Nod nazywa sie samplerInfo, ma wiele ciekawych zastosowań. Poczytaj w helpie. Witaj w Maya :D
Napisano 27 Sierpień 201014 l No edycja meshy po skinningu to pięta Achillesa Maya jest niestety (najczęściej przytaczanym argumentem miłośników XSI jest "a jakbym postanowił że postać ma mieć ogon"). Rozwijając temat z sampler info podpinasz "facing ratio" pod parametr v (albo u, nie pamiętam) rampy i to do koloru albo do czego masz ochotę :)
Napisano 28 Sierpień 201014 l Autor Super dzięki wielkie :) Co do blend shape to w jakim edytorze dodać node i jak to podpiąć?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto