Napisano 27 Sierpień 201014 l Jestem dos poczatkujacy z Maya wiec moze to proste. Ale jak zrobic moge paz z nabojami. Mam wymodelowana kule i chcialbym miec opcje sklonowania ich po lini (cvcurve lub innej). dobrze by bylo jeszcze jakby zmienialy orietacje w zaleznosci od zagiecia lini.
Napisano 27 Sierpień 201014 l Bałdzo płosze: http://www.9jcg.com/tutorials/dong/duplicate_along_curve/duplicate_along_curve.swf gorzej jak masz np. 1000 tych naboi, to wówczas - robiąc powyższym sposobem- będziesz klikał do zimy . Poszukaj jakiegoś skryptu pod Twoje potrzeby, np. tu: http://www.creativecrash.com/maya/downloads/search?search=duplicate+along+path&x=0&y=0 Pozdrawiam ;) Edytowane 27 Sierpień 201014 l przez lukanus
Napisano 28 Sierpień 201014 l Fajnie fajnie.. tylko zamiast robić ręcznie kopie i się zaklikać lepiej skorzystać z polecenia Animate>Create Animation Snapshot już już się umieści obiekt na ścieżce ;) LOL
Napisano 28 Sierpień 201014 l Haha, ten pierwszy sposób jest chyba dla masochistów. A po tak w ogóle kombinować ? Modify / Snap & Allign / Position Along Curve i sprawa zalatwiona ;] Pozdr. Edit: Przed rozlozeniem zrób sobie rebuild krzywej tak zeby miec ją jako 'uniform'. Inaczej może rozłożyć Ci się coś nierówno. Edytowane 28 Sierpień 201014 l przez ca mel
Napisano 31 Sierpień 201014 l Faktycznie metoda ca mel'a jest najprostsza pod warunkiem że znasz ilość "naboi", które chcesz mieć na pasku. Niemniej jednak w większości przypadków chcemy mieć "na oko" dobrze wyglądający pas i wtedy metoda Kris_R'a się sprawdza lepiej bo w graph edytorze (czy gdzie tam kto lubi) mając historię możemy sobie "zagęszczać" tudzież "rozrzedzać" ich ilość. Osobiście wolę się trochę namęczyć zawczasu żeby później mieć większą kontrolę niż na sztywno coś ustawiać i martwić się potem jak to zmodyfikować. Ale fakt faktem position along curve jest super sprawą i warto ją znać jak pacierz, na który ostatnimi dniami coraz mniejsze jest zapotrzebowanie tak na marginesie.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto