Skocz do zawartości

mental + mr skyportal [FG+GI]


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam :)

 

EDIT: Problem w miarę rozwiązany, lecz i tak przyjmę wszelkie porady. :) Reszta na samym dole potu.

 

Mam problem z renderowaniem sceny za pomocą mentala w których używam mr skyportal. Używam teraz triala 2011, więc wydaję mi się że program jest w pełni sprawny.

 

Gdy ustawiam skyportal w scenie, renderuje się całkowicie czarny ekran. I to w każdej korekcji (logarytmic, photometric itp). Wyskakuje mi błąd:

 

RCGI 0.3 error 361001: photon emission shader returned miFALSE: aborting photon tracing

 

Problem jest co prawda połowiczny, bo rozwiązałem go przez włączenie light shaderów w opcjach skyportala. W ten sposób działa, zaczyna się renderować. Jednak nie mogę wtedy nałożyć filtru koloru na skyportala. Nie reaguje na niego, światło jest zawsze białe. Na dodatek światło emitowane przez taki modyfikowany skyportal różni się znacznie od tego co widzę w tutorialach.

 

Wszystko robiłem zgodnie z tym tutkiem:

 

link

 

Z modyfikowanym skyportalem po prostu nie mogę osiągnąć takich efektów. Nie mogę zmieniać koloru, plane robiący za podłogę nie jest oświetlany prawidłowo, albo w jakiś nierzeczywisty sposób.

 

bladj.png

 

Tu jest dodany Light Shader: Light Point (ale reszta shaderów wygląda podobnie).

 

 

Czemu defaultowy skyportal powoduje niemożliwośc wyrenderowania sceny?

 

 

EDIT: Nienaturalne światło na podłodze zlikwidowałem wyłączeniem GI. Użyłem mapy light spot, która jest moim zdaniem najbardziej realistyczna. Jednak filter koloru nadal nie działa. Przeciągnąłem shader light spot do material editora tam zmieniłem jego kolor i przeciągnąłem z powrotem. Teraz efekt jest w miarę satysfakcjonujący. Jeśli ktoś się zna na rzeczy to chętnie poczytam czy to jest prawidłowy sposób na poradzenie sobie z tym problemem.

 

bladrepair.png

 

png coś przyczernia rendery. :/

Edytowane przez mylo
  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Trudno będzie mi tu pomóc, ale problem wydaje mi się paradoksalnie prosty. Po pierwsze : mr sky portal to NIE źródło światła, więc nic dziwnego, że renderuje czarny obraz. Max traktuje go jako światło, więc wyłącza oświetlenie sceny przez deafult lights. Mr sky portal nie jest w żaden sposób emiterem fotonów, więc nic dziwnego, że nic nie jest oświetlane. Sky portal to jedynie mnożnik, a raczej miejsce, w którym zostają skupione fotony, wytworzone przez jakieś źródło światła (np. mr sun). Sky portale zazwyczaj umieszcza się w oknach dla rozjaśnienia sceny interior. Błąd wyskakuje, bo sky portal nie przetwarza fotonów, bo... ich nie ma. Spróbuj tak. Umieść obok tej kuli jakieś omni, daj pomiędzy omni a kulę sky portal na deafultowych ustawieniach i spróbuj zrenderować. W tedy powinny też działać filtry. Powodzenia.

Avik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności