ciapciap Napisano 6 Wrzesień 2010 Napisano 6 Wrzesień 2010 robie sobie sobie jakis nietypowy ksztalt w illustratorze z krzywych...exportuje do 3d maxa, daje extrude i chce przerobic to na editable poly i wygladzi meshsmooth....tylko ze robi mi kaszane jak widac na zdjeciu... czy jest jakis patent zeby zaimportowane ksztalty przerabiac na poly i zeby one dobrze wygladaly? bo jak np robicie jakies skompikowane ornamenty...bo chyba nie Shapes/line:)
mihpolak Napisano 6 Wrzesień 2010 Napisano 6 Wrzesień 2010 można ładnie robić takie zawijaki przez displacement map, do tego można też Opacity nałożyć na to czego nie chcesz widzieć. a jak używasz Vray'a, to modifier VrayDisplacement umożliwia nałożenie mapyDisp. bez konieczności zagęszczania samego obiektu. Poza tym samymi parametrami możesz zastąpić mapę opacity.
Hynol Napisano 6 Wrzesień 2010 Napisano 6 Wrzesień 2010 No robi się kaszana bo górny face jest niepodzielny. Po extrude zmień na ed. poly, wybierz górny face, daj inset z małą wartością (żeby odciąć delikatnie brzegi), zcolapsuj vertexy które się skaszaniły podczas tej operacji (na "ostrych" rogach najczęściej) i dopiero wtedy MS. Znaczy to jest taki półśrodek. Ja jak mam taki kształt to od razu go robię na bardzo uproszczonych splineach linearnych, bez bezierów. Na splinea sobie nakładam extrude, turbo smooth i wracam na poziom spline'a z wyświetlaniem końcowego efektu stacka. Koryguje krzywą widząc co się dzieje z kształtem po MS. Plus jest taki że dostaje się bardzo uproszczoną siatkę początkową.
Rekomendowane odpowiedzi