Skocz do zawartości

spline, konwert w poly i meshsmooth - kiepski efekt


ciapciap

Rekomendowane odpowiedzi

robie sobie sobie jakis nietypowy ksztalt w illustratorze z krzywych...exportuje do 3d maxa, daje extrude i chce przerobic to na editable poly i wygladzi meshsmooth....tylko ze robi mi kaszane jak widac na zdjeciu...

 

61481591.jpg

 

czy jest jakis patent zeby zaimportowane ksztalty przerabiac na poly i zeby one dobrze wygladaly? bo jak np robicie jakies skompikowane ornamenty...bo chyba nie Shapes/line:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

można ładnie robić takie zawijaki przez displacement map, do tego można też Opacity nałożyć na to czego nie chcesz widzieć.

a jak używasz Vray'a, to modifier VrayDisplacement umożliwia nałożenie mapyDisp. bez konieczności zagęszczania samego obiektu. Poza tym samymi parametrami możesz zastąpić mapę opacity.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No robi się kaszana bo górny face jest niepodzielny. Po extrude zmień na ed. poly, wybierz górny face, daj inset z małą wartością (żeby odciąć delikatnie brzegi), zcolapsuj vertexy które się skaszaniły podczas tej operacji (na "ostrych" rogach najczęściej) i dopiero wtedy MS. Znaczy to jest taki półśrodek. Ja jak mam taki kształt to od razu go robię na bardzo uproszczonych splineach linearnych, bez bezierów. Na splinea sobie nakładam extrude, turbo smooth i wracam na poziom spline'a z wyświetlaniem końcowego efektu stacka. Koryguje krzywą widząc co się dzieje z kształtem po MS. Plus jest taki że dostaje się bardzo uproszczoną siatkę początkową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności