Gość youlian Napisano 10 Wrzesień 2010 Napisano 10 Wrzesień 2010 W mental rayu w ustawieniach Ambient Occlusion istnieje cos takiego jak funkcja round corners, ktora umozliwia "wygladzanie" ostrych krawedzi. Czy w vrayu jest jakis patent na osiagniecie podobnego efektu?
pixelvision Napisano 18 Wrzesień 2010 Napisano 18 Wrzesień 2010 Z tego co mi wiadomo to nie ma takiej funkcji...
SYmek Napisano 18 Wrzesień 2010 Napisano 18 Wrzesień 2010 mental images opatentowało ten "patent". Ciekawe, kto się odważy i go zaimplementuje komercyjnie (właściwie tylko zapaleńcy za free mogą implementować go w innych programach). Tutaj szczegóły: http://www.wipo.int/pctdb/en/wo.jsp?IA=US2007076563&DISPLAY=DOCS
zdeno Napisano 18 Wrzesień 2010 Napisano 18 Wrzesień 2010 let me google it for ya .... http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/vrayedgestex_params.htm przewinąć pod koniec
SYmek Napisano 19 Wrzesień 2010 Napisano 19 Wrzesień 2010 (edytowane) let me google it for ya .... http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/vrayedgestex_params.htm przewinąć pod koniec Hmmm, ciekawa technika... muszę spróbować. Problem w tym, że taki shader działa prawdopodobnie na całej siatce, a nie od pewnego kąta, jak w przypadku round corners. Tak czy inaczej ciekawa sprawa, dzięki! skk. Edytowane 21 Wrzesień 2010 przez SYmek
zdeno Napisano 21 Wrzesień 2010 Napisano 21 Wrzesień 2010 zaiste słusznie prawisz Symku, zatem trzeba edgesy czynić niewidzialnymi. Problem pojawia się gdy w poligonie musi być dziura. Jak wszyscy dobrze wiemy , poly nie może mieć w sobie dziury zatem przy np. oknie pojawia się jedna wygładzona nienaturalnie kreska ;) oczywiście jak wszystko w super extra elastycznym vrayu można obejść innym sposobem. trzeba tylko sobie uświadomić że tak naprawdę "there is no spoon"
deshu Napisano 17 Październik 2010 Napisano 17 Październik 2010 Jest na to jeszcze jeden sposób - wrzucenie VrayDirt w slot bump
arev Napisano 17 Październik 2010 Napisano 17 Październik 2010 Deshu, zdaje się, że Dirt w roli bump mapy nie da żadnych rezultatów. VrayDirt jest liczony dopiero podczas raytracingu, a wtedy bump mapa musi być już gotowa. W Vrayu 2 ma być nowa mapa, działająca podobnie, ale liczona przed wszystkim innym. Chyba, że znasz jakiś szczególny trick dotyczący VrayDirt jako bump?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się