matizlob Napisano 20 Wrzesień 2010 Napisano 20 Wrzesień 2010 Witam, korzystam z modyfikatora skin, skinuję postać ustawiając odpowiednie wagi dla vertexów, mam jednak pewien problem. Czy istnieje możliwość ustawienia oddziaływania kości na dany vertex, ale w zależności od tego która kość się poruszy? Tzn. np. kość ramienna działa na dany vertex w 50%, kolejne 50% to kręgosłup. Jeśli ruszamy ręką, porusza się ten vertex, jeśli działamy kręgosłupem, również. Ale czy byłaby możliwość, aby dany vertex poruszał się z różną siła w zależności od tego, którą kością ruszamy? Jeśli ręką, to np. jego wartość jest 70% dla ręki, a 30% dla kręgosłupa, a jeśli ruszamy kręgosłupem, to jego wartość jest np. 50% dla kręgosłupa i 50% dla ręki? Nie wiem czy jasno wytłumaczyłem, ale jeśli się komuś uda to zrozumieć i wie czy da się coś takiego zrobić, będę wdzięczny :)
asblaze Napisano 20 Wrzesień 2010 Napisano 20 Wrzesień 2010 O ile wiem, standardowo nie ma takiej możliwości. Możesz się jedyne wesprzeć skinmorfem w maxie albo blendshapem w majce. (już pomijam, że to jakiś kosmiczny problem. W jakiej sytuacji miałoby to mieć zastosowanie?)
matizlob Napisano 20 Wrzesień 2010 Autor Napisano 20 Wrzesień 2010 np. podnosząc rękę do góry, żeby vertexy z klatki nie szły mi za ręką, a jednocześnie, aby jak rękę przybliżę do klatki, aby vertexy z klatki mi się przesuwały :)
PLS Napisano 20 Wrzesień 2010 Napisano 20 Wrzesień 2010 Właśnie m.in. do takich rzeczy służy Skin Morph.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się