Skocz do zawartości

Pojazd3d: SDKFZ 251/1 Ausf D


matthew-b

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Dlugo zastanawialem sie czy zalozyc ten temat czy nie, bo zaczynam dopiero zabawe z 3d Maxem, pracuje nad moim pierwszym modelem. Postanowilem jednak ze zaloze temat aby otrzymywac od Was porady/sugestie/pomoc.

 

Pojazd to SDKFZ 251/1 Ausf D, niemiecki transporter opancerzony z czasow IIWS. Identyczny model jaki zdobyli warszawiacy podczas powstania, po skonczeniu modelu chcialbym zrobic scene z tym pojazdem w roli glownej z flaga Polski gdzies w Warszawie, ale nie wybiegajmy tak na przod, zobaczymy czy starczy zapalu no i umiejetnosci.

 

Tutaj render, narazie duzo nie jest zrobione:

 

render1b.jpg

 

I tutaj pojawia sie pierwszy problem. Zapewne widzicie na bocznych blachach przodu widac takie ukosne zalamania, nie wiem skad one sie biora i jak je usunac (?) nie ma tam zadnych krawedzi wbrew pozorom.

 

PS. Czy nie uwazacie ze prawie 21 lat to juz stanowczo za pozno zeby brac sie za 3D ? (tak szczerze) : P

 

Pozdrawiam : )

Edytowane przez matthew-b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Witam - fajny pojazd wybrałeś pamiętam go z hidden & dangerous:)...

Jeśli chodzi o te załamania to pokaż siatke z bliska bo tak to trudno stwierdzić dawałeś może jakieś ms/ts?, jeśli tak a te boki są zbudowane z czworokątów (bez dodadkowych linii) i układałeś siatkę po przekątnych to tez może być

 

Wydaje mi się że to zależy od ciebie mógłbyś i wieku 50 lat się zaczynać uczyć, jeśli uważasz że dasz rade to nie powinno być problemu:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E, siatka jest dobra. Nie wiem tylko czy trochę nie za gęsta na kole. No ale poparz na moje słuchawki, tam zrobiłem masakryczną siatkę. Co do załamań to chyba by wystarczyło ją trochę zagęścić (parę edg'ów dodać). Ale głowy nie daję. :)

Co do wieku to ja np. mam 15lat, może za wcześnie? Jeżeli nie myślisz o tym jako o sposobie na przyszłość to chyba nie ma granicy czasowej. ;)

 

Z Mocą, Daniel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witamy na forum :)

 

Jezeli chodzi o te zalamania, to sa tzw. "non planar polygons" nie wiem jak to bedzie po polsku :) Polega to na tym, ze jezeli polygon nie jest plaski, tzn jeden z 4 punktow go tworzacych odstaje bedzie podzielony na 2 trojkaty przy renderowaniu. No i tutaj w zaleznosci od softu, jest jakas tolerancja zanim zaczna wychodzic jakies "artefakty".

Niestety nie wiem jak w maxie sobie z tym poradzic, w innych softach pomaga wylaczenie smootha, albo zageszczenie siatki - nie bedzie to zbyt ladnie wygladalo ale po pocieciu tego duzego polygona te ukosne zalamania powinny zniknac albo stac sie na tyle male, ze przy renderze nie beda widoczne.

Mozesz tez sprobowac zrobic offset przy krawedziach. Jezeli ktos zna maxa to lepiej ci doradzi.

 

A co do wieku, to ja zaczelem sie zajmowac 3d jak mialem 25 lat, wiec naprawde nie masz sie czym martwic. Wszystko zalezy od tego czy bedziesz mial pasje i samozaparcie, wiek nie ma znaczenia. Powodzenia z modelem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witac, wedlug mnie najlepiej bedzie. zamiast maskowac bledy. to wyprowadzic siatke do staku w jakim powinna byc. Skoro face sie lamie, a nie powinien to nalezy go wyprostowac.

Polecam skozystanie z tego skrypciku

http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/straighten-edge

 

Lub zawsze pozostaje.

Edit poly>4>Edit geometry>make planar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności