Napisano 23 Wrzesień 201014 l Witam Dlugo zastanawialem sie czy zalozyc ten temat czy nie, bo zaczynam dopiero zabawe z 3d Maxem, pracuje nad moim pierwszym modelem. Postanowilem jednak ze zaloze temat aby otrzymywac od Was porady/sugestie/pomoc. Pojazd to SDKFZ 251/1 Ausf D, niemiecki transporter opancerzony z czasow IIWS. Identyczny model jaki zdobyli warszawiacy podczas powstania, po skonczeniu modelu chcialbym zrobic scene z tym pojazdem w roli glownej z flaga Polski gdzies w Warszawie, ale nie wybiegajmy tak na przod, zobaczymy czy starczy zapalu no i umiejetnosci. Tutaj render, narazie duzo nie jest zrobione: I tutaj pojawia sie pierwszy problem. Zapewne widzicie na bocznych blachach przodu widac takie ukosne zalamania, nie wiem skad one sie biora i jak je usunac (?) nie ma tam zadnych krawedzi wbrew pozorom. PS. Czy nie uwazacie ze prawie 21 lat to juz stanowczo za pozno zeby brac sie za 3D ? (tak szczerze) : P Pozdrawiam : ) Edytowane 23 Wrzesień 201014 l przez matthew-b
Napisano 23 Wrzesień 201014 l Nigdy nie jest za późno;p Pokaż siatkę może coś poradzę chociaż też dopiero zaczynam. Powodzenia w nauce Pozdro
Napisano 23 Wrzesień 201014 l Witam - fajny pojazd wybrałeś pamiętam go z hidden & dangerous:)... Jeśli chodzi o te załamania to pokaż siatke z bliska bo tak to trudno stwierdzić dawałeś może jakieś ms/ts?, jeśli tak a te boki są zbudowane z czworokątów (bez dodadkowych linii) i układałeś siatkę po przekątnych to tez może być Wydaje mi się że to zależy od ciebie mógłbyś i wieku 50 lat się zaczynać uczyć, jeśli uważasz że dasz rade to nie powinno być problemu:).
Napisano 23 Wrzesień 201014 l Autor Te boczne blachy to poprostu zwykle boxy, tyle ze takie cienkie i odpowiednio wygiete, nie sa zageszczone, nie ma tez zadnego smootha na nich. Siatke wrzuce pozniej gdyz w tej chwili jestem na drugim kompie : ).
Napisano 23 Wrzesień 201014 l To sa fejsy, kazdy poligon to dwa trójkaty, wierzchołki czworoboku( poligona) nie są idealnie w płaszczyźnie. Stad te "załamania".
Napisano 23 Wrzesień 201014 l Dawaj rendery na innym niz czarne tlo, np jasno szare. Lepiej sie patrzy :) Narazie malutko ale walcz walcz !
Napisano 23 Wrzesień 201014 l Autor Dorobilem blotnik oraz przednie kolo. Wrzucam dwa renderki oraz siatke (tylko nie smiejcie sie jesli to straszna amtorka ;d) mam nadzieje ze na niej wyjda moje bledy ; ). Pozdrawiam Edytowane 23 Wrzesień 201014 l przez matthew-b
Napisano 24 Wrzesień 201014 l E, siatka jest dobra. Nie wiem tylko czy trochę nie za gęsta na kole. No ale poparz na moje słuchawki, tam zrobiłem masakryczną siatkę. Co do załamań to chyba by wystarczyło ją trochę zagęścić (parę edg'ów dodać). Ale głowy nie daję. :) Co do wieku to ja np. mam 15lat, może za wcześnie? Jeżeli nie myślisz o tym jako o sposobie na przyszłość to chyba nie ma granicy czasowej. ;) Z Mocą, Daniel.
Napisano 24 Wrzesień 201014 l Tutaj raczej nie liczy się wiek, tylko umięjętności i chęci :) Setno. :) dziesięć liter
Napisano 1 Październik 201014 l Witamy na forum :) Jezeli chodzi o te zalamania, to sa tzw. "non planar polygons" nie wiem jak to bedzie po polsku :) Polega to na tym, ze jezeli polygon nie jest plaski, tzn jeden z 4 punktow go tworzacych odstaje bedzie podzielony na 2 trojkaty przy renderowaniu. No i tutaj w zaleznosci od softu, jest jakas tolerancja zanim zaczna wychodzic jakies "artefakty". Niestety nie wiem jak w maxie sobie z tym poradzic, w innych softach pomaga wylaczenie smootha, albo zageszczenie siatki - nie bedzie to zbyt ladnie wygladalo ale po pocieciu tego duzego polygona te ukosne zalamania powinny zniknac albo stac sie na tyle male, ze przy renderze nie beda widoczne. Mozesz tez sprobowac zrobic offset przy krawedziach. Jezeli ktos zna maxa to lepiej ci doradzi. A co do wieku, to ja zaczelem sie zajmowac 3d jak mialem 25 lat, wiec naprawde nie masz sie czym martwic. Wszystko zalezy od tego czy bedziesz mial pasje i samozaparcie, wiek nie ma znaczenia. Powodzenia z modelem.
Napisano 14 Październik 201014 l Co do tych blach z boku: wejdź w tryb edycji poly, zaznacz te trójkąty, które wydają ci się "odstawać", a pomiędzy którymi widać nienaturalną krawędź, i nadaj im ten sam numer SmoothGroup. BTW skąd jesteś? (mniej więcej)
Napisano 14 Październik 201014 l Witac, wedlug mnie najlepiej bedzie. zamiast maskowac bledy. to wyprowadzic siatke do staku w jakim powinna byc. Skoro face sie lamie, a nie powinien to nalezy go wyprostowac. Polecam skozystanie z tego skrypciku http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/straighten-edge Lub zawsze pozostaje. Edit poly>4>Edit geometry>make planar
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto