Skocz do zawartości

polaczenie polysurfaces. problem


Mobii

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :) Mój pierwszy temat, ale niepierwszy problem :P Zaczynam dobiero zabawe z Rhino. Problem jest nastepujacy. Tworze Syrenke. Jak widac na rysunku, miedy dwoma powierzchniami powstaje szpara, dodatkowo, powierzchnie nie sa dopasowane calkowicie do linii prowadzacej (obydwie wykonane Sweep 2 Rails). Co zrobić żeby 2 płaszczyzny pasowały do siebie, oraz żeby nie byly takie kanciate. Dzieki wielkie z góry i pozdrowienia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

no sprawdz funkcje komende raczej \"matchsrf\" a w helpie \"match surface\".

a jesli robisz 2 rail to jest tam cos takiego jak w opcjach jak takie literki A i B i tam mozna ustawiac pos..(G0), tan..(G1), curvature(G2) choc oprocz tego przydalo by sie miec dobrze przygotowane krzywe wiec komenda \"match\" a w helpie match curve i tez tam mozna ustawiac G0, G1 i G2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nic dziwnego polysurface to jest tak jakby zgrupowianie 0d 2 - n surfaców i jeszcze lepsze nowinka, wiekszosc tych narzedzi dziala tylko dla nietrimowanych powierzchni i tu caly bajer nurbsów polega na sztuce ukladania krzywych tak zeby nie bylo takich problemów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeden problem juz mam wyjasniony jakos :D bede sie bawil to do czegos dojde. Jeszcze mam jedna dziwna sprawe. Na rysunku widac jak powiezchnia nie pasuje do siatki polysurfaces. Jakie jest tego wytlumaczenie?? Wszystko staje sie takie kanciate. :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wytlumaczenie jest banalne wręcz nurbsów jako powierzchni nie zobaczysz jedynie krzywe ich punkty ale nic pozatym wiec wszystko co widzisz jest translatowane do mesha. a jak chcesz zeby to wszystko ladnie do siebie pasowalo to musisz wejsc do opcji i jest tam taka zakladka \"mesh\" i tam mozesz przelaczyc na \'smooth & slower\' a jak jeszcze bedzie zle to mozesz ustawic jako custom i tym sie pobawic ale pamietaj o jednym po kazdej zmianie czegos w obiekcie jest to przeliczane od nowa wiec im gesciej tym dluzej trzeba czekac oooo tyle na ten temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe ... dokladne wyjasnienie ... a wracajac do matchsrf ... to zawsze mozesz sprobowac najpierw dac \"explode\" co rozwali ci polysurface\'a na pojedynce surfacy ... wtedy wszysko co potrzebujesz \"zmatchowac\" ... i posklejac ponownie funkcja \"join\"

 

pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności