SUPER_OkO Napisano 29 Wrzesień 2010 Napisano 29 Wrzesień 2010 Szukam jakiegoś formatu pliczka, którym to bym mogł zaimportować shapy/splajny. Ogólnie eksportuje z maxa. Plik Ai odpada bo on spłaszcza wszystko do 2 wymiarów, a potrzebuję 3d. Będę bardzo rad jak ktoś mnie wspomoże swoją wiedzą. Pozdrawiam.
SUPER_OkO Napisano 29 Wrzesień 2010 Autor Napisano 29 Wrzesień 2010 No zdziwiłem sie właśnie jak się okazało, że nie eksportuje/importuje. Jedyny format, który działa to narazie własnie jest indesigna - "AI", niestety spłaszcza on splajny do osi x i y. Obj'ot mimo iż ma możliwość eksportu do shapów to i tak maya tego nie łapie.
SUPER_OkO Napisano 30 Wrzesień 2010 Autor Napisano 30 Wrzesień 2010 CO za żenada softwerowa .. Najprostrze sprawy okazują sie być najtrudniejsze. Poświęciłem chwilę czasu i wyskrobałem coś takiego może sie komuś przyda w przyszłości. Skrypt - Najpierw trzeba zaznaczyć wszystkie splainy, które chcemy wyeksportować. Następnie skrypt rozbija splainy na elementy (o ile shape składa się z wielu) a później zapisuje je do pliku c:\shapes.mel, wystarczy pozniej przerzucic pliczek do maykowego viewportu. Splainy sa cornerami - nie potrzebowalem, z bezierami a z tym napewno bylo by więcej zabawy, pozdr. ----------------------------------------------------------------------------- selection_array = #() FN DetachSplineElements_fn SourceOBJ = (--start function for detaching from editable splines MasterSpline = SourceOBJ ns = numsplines MasterSpline for i in 1 to ns do -- for each element in the spline it re-orders the elements ( tempMaster = copy MasterSpline tempMaster.name = (MasterSpline.name + "_Element_" + (i as string)) select tempMaster setFirstSpline tempMaster i for ii = ns to 2 by -1 do -- deletes all of the elements except the first one ( deleteSpline tempMaster ii ) select MasterSpline append selection_array tempMaster ) delete MasterSpline )--end function for detaching from editable splin ObjsSource = getCurrentSelection() --create array of all selected objects if ObjsSource[1] == undefined then messagebox "Nothing is selected!" -- checks to see something is selected else for obj in 1 to ObjsSource.count do with redraw off (--start Object loop SourceOBJ = ObjsSource[obj] if (classOf SourceOBJ == SplineShape or classOf SourceOBJ == line) then (DetachSplineElements_fn SourceOBJ) -- operates only on those objects that are splines else() )--end Object loop max views redraw createfile "c:\shapes.mel" select selection_array for w in selection do ( vertex_count = numknots w vertex_array = #() for x=1 to vertex_count do ( aa = getKnotPoint w 1 x append vertex_array aa ) fs = openfile "c:\shapes.mel" mode:"a+" vertex_format_2 = "" for yy=1 to vertex_array.count do ( vertex_format= " -p "+vertex_array[yy][1] as string+" "+vertex_array[yy][3] as string+" "+((vertex_array[yy][2]*-1) as string) vertex_format_2=vertex_format_2+vertex_format ) format ("curve -d 1" + vertex_format_2+ ";"+"\n") to:fs seek fs #eof ) close fs
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się