Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Szukam jakiegoś formatu pliczka, którym to bym mogł zaimportować shapy/splajny. Ogólnie eksportuje z maxa. Plik Ai odpada bo on spłaszcza wszystko do 2 wymiarów, a potrzebuję 3d. Będę bardzo rad jak ktoś mnie wspomoże swoją wiedzą. Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 693
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

No zdziwiłem sie właśnie jak się okazało, że nie eksportuje/importuje. Jedyny format, który działa to narazie własnie jest indesigna - "AI", niestety spłaszcza on splajny do osi x i y. Obj'ot mimo iż ma możliwość eksportu do shapów to i tak maya tego nie łapie.

Napisano
  • Autor

CO za żenada softwerowa .. Najprostrze sprawy okazują sie być najtrudniejsze. Poświęciłem chwilę czasu i wyskrobałem coś takiego może sie komuś przyda w przyszłości.

 

Skrypt - Najpierw trzeba zaznaczyć wszystkie splainy, które chcemy wyeksportować. Następnie skrypt rozbija splainy na elementy (o ile shape składa się z wielu) a później zapisuje je do pliku c:\shapes.mel, wystarczy pozniej przerzucic pliczek do maykowego viewportu.

 

Splainy sa cornerami - nie potrzebowalem, z bezierami a z tym napewno bylo by więcej zabawy, pozdr.

 

 

 

-----------------------------------------------------------------------------

selection_array = #()	

FN DetachSplineElements_fn SourceOBJ =
(--start function for detaching from editable splines
	MasterSpline = SourceOBJ 
	ns = numsplines MasterSpline 	

	for i in 1 to ns do    -- for each element in the spline it re-orders the elements
	(
		tempMaster = copy MasterSpline 
		tempMaster.name = (MasterSpline.name + "_Element_" + (i as string))
		select tempMaster 
		setFirstSpline tempMaster i

		for ii = ns to 2 by -1 do    -- deletes all of the elements except the first one
		(
			deleteSpline tempMaster ii
		)
		select MasterSpline
		append selection_array tempMaster
	)
	delete MasterSpline	
)--end function for detaching from editable splin




ObjsSource = getCurrentSelection()	--create array of all selected objects
if ObjsSource[1] == undefined then messagebox "Nothing is selected!"    -- checks to see something is selected

else for obj in 1 to ObjsSource.count do with redraw off
(--start Object loop
	SourceOBJ = ObjsSource[obj]

	if (classOf SourceOBJ == SplineShape or classOf SourceOBJ == line) then (DetachSplineElements_fn SourceOBJ)    -- operates only on those objects that are splines
	else()
	)--end Object loop
max views redraw


createfile "c:\shapes.mel"
select selection_array

for w in selection do
(
vertex_count = numknots w
vertex_array = #()

for x=1 to vertex_count do
	(
		aa = getKnotPoint w 1 x
		append vertex_array aa
	)

fs = openfile "c:\shapes.mel" mode:"a+"

vertex_format_2 = ""
for yy=1 to vertex_array.count do
	(
		vertex_format= " -p "+vertex_array[yy][1] as string+" "+vertex_array[yy][3] as string+" "+((vertex_array[yy][2]*-1) as string)
		vertex_format_2=vertex_format_2+vertex_format
	)

format ("curve -d 1"  + vertex_format_2+ ";"+"\n") to:fs
seek fs #eof

)

close fs

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności