Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Szukam jakiegoś formatu pliczka, którym to bym mogł zaimportować shapy/splajny. Ogólnie eksportuje z maxa. Plik Ai odpada bo on spłaszcza wszystko do 2 wymiarów, a potrzebuję 3d. Będę bardzo rad jak ktoś mnie wspomoże swoją wiedzą. Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 744
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

No zdziwiłem sie właśnie jak się okazało, że nie eksportuje/importuje. Jedyny format, który działa to narazie własnie jest indesigna - "AI", niestety spłaszcza on splajny do osi x i y. Obj'ot mimo iż ma możliwość eksportu do shapów to i tak maya tego nie łapie.

Napisano
  • Autor

CO za żenada softwerowa .. Najprostrze sprawy okazują sie być najtrudniejsze. Poświęciłem chwilę czasu i wyskrobałem coś takiego może sie komuś przyda w przyszłości.

 

Skrypt - Najpierw trzeba zaznaczyć wszystkie splainy, które chcemy wyeksportować. Następnie skrypt rozbija splainy na elementy (o ile shape składa się z wielu) a później zapisuje je do pliku c:\shapes.mel, wystarczy pozniej przerzucic pliczek do maykowego viewportu.

 

Splainy sa cornerami - nie potrzebowalem, z bezierami a z tym napewno bylo by więcej zabawy, pozdr.

 

 

 

-----------------------------------------------------------------------------

selection_array = #()	

FN DetachSplineElements_fn SourceOBJ =
(--start function for detaching from editable splines
	MasterSpline = SourceOBJ 
	ns = numsplines MasterSpline 	

	for i in 1 to ns do    -- for each element in the spline it re-orders the elements
	(
		tempMaster = copy MasterSpline 
		tempMaster.name = (MasterSpline.name + "_Element_" + (i as string))
		select tempMaster 
		setFirstSpline tempMaster i

		for ii = ns to 2 by -1 do    -- deletes all of the elements except the first one
		(
			deleteSpline tempMaster ii
		)
		select MasterSpline
		append selection_array tempMaster
	)
	delete MasterSpline	
)--end function for detaching from editable splin




ObjsSource = getCurrentSelection()	--create array of all selected objects
if ObjsSource[1] == undefined then messagebox "Nothing is selected!"    -- checks to see something is selected

else for obj in 1 to ObjsSource.count do with redraw off
(--start Object loop
	SourceOBJ = ObjsSource[obj]

	if (classOf SourceOBJ == SplineShape or classOf SourceOBJ == line) then (DetachSplineElements_fn SourceOBJ)    -- operates only on those objects that are splines
	else()
	)--end Object loop
max views redraw


createfile "c:\shapes.mel"
select selection_array

for w in selection do
(
vertex_count = numknots w
vertex_array = #()

for x=1 to vertex_count do
	(
		aa = getKnotPoint w 1 x
		append vertex_array aa
	)

fs = openfile "c:\shapes.mel" mode:"a+"

vertex_format_2 = ""
for yy=1 to vertex_array.count do
	(
		vertex_format= " -p "+vertex_array[yy][1] as string+" "+vertex_array[yy][3] as string+" "+((vertex_array[yy][2]*-1) as string)
		vertex_format_2=vertex_format_2+vertex_format
	)

format ("curve -d 1"  + vertex_format_2+ ";"+"\n") to:fs
seek fs #eof

)

close fs

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.