Skocz do zawartości

import shape'ów


SUPER_OkO

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

No zdziwiłem sie właśnie jak się okazało, że nie eksportuje/importuje. Jedyny format, który działa to narazie własnie jest indesigna - "AI", niestety spłaszcza on splajny do osi x i y. Obj'ot mimo iż ma możliwość eksportu do shapów to i tak maya tego nie łapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CO za żenada softwerowa .. Najprostrze sprawy okazują sie być najtrudniejsze. Poświęciłem chwilę czasu i wyskrobałem coś takiego może sie komuś przyda w przyszłości.

 

Skrypt - Najpierw trzeba zaznaczyć wszystkie splainy, które chcemy wyeksportować. Następnie skrypt rozbija splainy na elementy (o ile shape składa się z wielu) a później zapisuje je do pliku c:\shapes.mel, wystarczy pozniej przerzucic pliczek do maykowego viewportu.

 

Splainy sa cornerami - nie potrzebowalem, z bezierami a z tym napewno bylo by więcej zabawy, pozdr.

 

 

 

-----------------------------------------------------------------------------

selection_array = #()	

FN DetachSplineElements_fn SourceOBJ =
(--start function for detaching from editable splines
	MasterSpline = SourceOBJ 
	ns = numsplines MasterSpline 	

	for i in 1 to ns do    -- for each element in the spline it re-orders the elements
	(
		tempMaster = copy MasterSpline 
		tempMaster.name = (MasterSpline.name + "_Element_" + (i as string))
		select tempMaster 
		setFirstSpline tempMaster i

		for ii = ns to 2 by -1 do    -- deletes all of the elements except the first one
		(
			deleteSpline tempMaster ii
		)
		select MasterSpline
		append selection_array tempMaster
	)
	delete MasterSpline	
)--end function for detaching from editable splin




ObjsSource = getCurrentSelection()	--create array of all selected objects
if ObjsSource[1] == undefined then messagebox "Nothing is selected!"    -- checks to see something is selected

else for obj in 1 to ObjsSource.count do with redraw off
(--start Object loop
	SourceOBJ = ObjsSource[obj]

	if (classOf SourceOBJ == SplineShape or classOf SourceOBJ == line) then (DetachSplineElements_fn SourceOBJ)    -- operates only on those objects that are splines
	else()
	)--end Object loop
max views redraw


createfile "c:\shapes.mel"
select selection_array

for w in selection do
(
vertex_count = numknots w
vertex_array = #()

for x=1 to vertex_count do
	(
		aa = getKnotPoint w 1 x
		append vertex_array aa
	)

fs = openfile "c:\shapes.mel" mode:"a+"

vertex_format_2 = ""
for yy=1 to vertex_array.count do
	(
		vertex_format= " -p "+vertex_array[yy][1] as string+" "+vertex_array[yy][3] as string+" "+((vertex_array[yy][2]*-1) as string)
		vertex_format_2=vertex_format_2+vertex_format
	)

format ("curve -d 1"  + vertex_format_2+ ";"+"\n") to:fs
seek fs #eof

)

close fs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności