Napisano 29 Wrzesień 201014 l Szukam jakiegoś formatu pliczka, którym to bym mogł zaimportować shapy/splajny. Ogólnie eksportuje z maxa. Plik Ai odpada bo on spłaszcza wszystko do 2 wymiarów, a potrzebuję 3d. Będę bardzo rad jak ktoś mnie wspomoże swoją wiedzą. Pozdrawiam.
Napisano 29 Wrzesień 201014 l Autor No zdziwiłem sie właśnie jak się okazało, że nie eksportuje/importuje. Jedyny format, który działa to narazie własnie jest indesigna - "AI", niestety spłaszcza on splajny do osi x i y. Obj'ot mimo iż ma możliwość eksportu do shapów to i tak maya tego nie łapie.
Napisano 30 Wrzesień 201014 l Autor CO za żenada softwerowa .. Najprostrze sprawy okazują sie być najtrudniejsze. Poświęciłem chwilę czasu i wyskrobałem coś takiego może sie komuś przyda w przyszłości. Skrypt - Najpierw trzeba zaznaczyć wszystkie splainy, które chcemy wyeksportować. Następnie skrypt rozbija splainy na elementy (o ile shape składa się z wielu) a później zapisuje je do pliku c:\shapes.mel, wystarczy pozniej przerzucic pliczek do maykowego viewportu. Splainy sa cornerami - nie potrzebowalem, z bezierami a z tym napewno bylo by więcej zabawy, pozdr. ----------------------------------------------------------------------------- selection_array = #() FN DetachSplineElements_fn SourceOBJ = (--start function for detaching from editable splines MasterSpline = SourceOBJ ns = numsplines MasterSpline for i in 1 to ns do -- for each element in the spline it re-orders the elements ( tempMaster = copy MasterSpline tempMaster.name = (MasterSpline.name + "_Element_" + (i as string)) select tempMaster setFirstSpline tempMaster i for ii = ns to 2 by -1 do -- deletes all of the elements except the first one ( deleteSpline tempMaster ii ) select MasterSpline append selection_array tempMaster ) delete MasterSpline )--end function for detaching from editable splin ObjsSource = getCurrentSelection() --create array of all selected objects if ObjsSource[1] == undefined then messagebox "Nothing is selected!" -- checks to see something is selected else for obj in 1 to ObjsSource.count do with redraw off (--start Object loop SourceOBJ = ObjsSource[obj] if (classOf SourceOBJ == SplineShape or classOf SourceOBJ == line) then (DetachSplineElements_fn SourceOBJ) -- operates only on those objects that are splines else() )--end Object loop max views redraw createfile "c:\shapes.mel" select selection_array for w in selection do ( vertex_count = numknots w vertex_array = #() for x=1 to vertex_count do ( aa = getKnotPoint w 1 x append vertex_array aa ) fs = openfile "c:\shapes.mel" mode:"a+" vertex_format_2 = "" for yy=1 to vertex_array.count do ( vertex_format= " -p "+vertex_array[yy][1] as string+" "+vertex_array[yy][3] as string+" "+((vertex_array[yy][2]*-1) as string) vertex_format_2=vertex_format_2+vertex_format ) format ("curve -d 1" + vertex_format_2+ ";"+"\n") to:fs seek fs #eof ) close fs
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto