theurgicus Napisano 24 Maj 2004 Napisano 24 Maj 2004 Czytalem wszystkie watki dot. boolean\'a i widze ze w/g was nie nalezy on do najlepszych narzedzi. Narzekacie na niego jak chole*a. Niestety nie znalazlem w tych watkach odpowiedzi na moje pytanie wiec je do was kieruje. Wycinam sobie (Substract) (B-A) i wychodzi mi cos takiego. czytalem ze moze to miec zwiazek z NORMALS, ale nie wiem wlasciwie o co chodzi. Probowalem dac \'Unify Normals\' i nic z tego. Boolean wycina mi co trzeba ale nie tak jak trzeba (brak face\'ow po wycieciu), dlaczego...
soshka.cg Napisano 24 Maj 2004 Napisano 24 Maj 2004 Zkonwertuj obiekt do editable poly a potem np za pomocą edycji border pozaklejaj wszystkie dziury zanim użyjesz boleana pozdro
theurgicus Napisano 24 Maj 2004 Autor Napisano 24 Maj 2004 obiekt jest skonwertowany do editable mesh i nie ma zadnych dziur.
soshka.cg Napisano 24 Maj 2004 Napisano 24 Maj 2004 a co to jest? I skonwetuj do editable poly, a nie editable mesh.
sikham Napisano 24 Maj 2004 Napisano 24 Maj 2004 żeby były face obie bryły muszą być zamkniete zrób boxa i wytnij innym boxem bedzie ok ale jak skasujesz 1 ściane w boxe z którego wycnasz wyjdzie to co tobie
theurgicus Napisano 24 Maj 2004 Autor Napisano 24 Maj 2004 ok, sa dziury, faktycznie, sorki dzieki narazie, sprawdze tego bordera w domu, zaraz koncze robote i bede modelowal :)) btw. napisz cos wiecej o tym border - chociaz gdzie to znajde zebym nie musial maglowac manuala bo tam slow border jest pewnie od groma
soshka.cg Napisano 24 Maj 2004 Napisano 24 Maj 2004 Po konwersji na editable poly masz to dyspozycji prace na vertexach, edgesach, polygonach no i tam też jest edycja na poziomie border. Wybierasz to zaznaczasz dziurę a potem opcja cap i po kłopocie :)
theurgicus Napisano 25 Maj 2004 Autor Napisano 25 Maj 2004 (prawie) wszystko w porzadku, zamiast bordera, zalatalem dziury modyfikatorem Cap Holes i jest ok. poza tym zadbalem o ustawienia Normals i sprawdzilem obiekt modyfikatorem STL Check (od czego ten skrot \'STL\' ??) tyle ze pojawil sie nowy problem (chyba nowy), poniewaz boolean wycina mi tak jak chce ale kiedy uzywam boxa jako operandu B, natomiast w przypadku ChamferBoxa wychodzi mi cos takiego, dodam jeszcze raz ze przy wycinaniu z boxem jest wszystko w porzadku: dlaczego tak sie stalo ??
soshka.cg Napisano 25 Maj 2004 Napisano 25 Maj 2004 No i to właśnie jest to o czym czytamy we wszystkich watkach dot. boolean\'a - jest poprostu cienki. Staraj się tam gdzie to możliwe nie używać tego narzędzia bo narobisz sobie więcej roboty niż byś to od początku modelował w takiej postaci jak ma wyglądać bez bolean. Ewentualnie załatw sobie pluga .... cholercia chyba Power Bolean sie nazywa i w nim sobie pokombinuj - ale tu się nie wypowiem bo nie używałem
theurgicus Napisano 31 Maj 2004 Autor Napisano 31 Maj 2004 PowerBoolean - mam triala i musze przyznac ze calkiem niezle radzi sobie z primitiv\'ami, ale mojego obiektu nie potrafi \'wysubstraktowac\'. Sh*t. Pomozcie bo juz trace nadzieje na skonczenie mojej pierwszej pracy. Problem w tym ze w najlepszym przypadku STL Check pokazuje mi 607 bledow. [Edited on 2-6-2004 by theurgicus]
theurgicus Napisano 1 Czerwiec 2004 Autor Napisano 1 Czerwiec 2004 Ostatnio modelowalem kolumne z tutoriala i widze ze moglbym zrobic moja Queen za pomoca splajnow oblozonych surface\'em, ale to byloby zbyt zagmatwane i dosc skomplikowane.
theurgicus Napisano 2 Czerwiec 2004 Autor Napisano 2 Czerwiec 2004 Ok. Poradzilem sobie. Dodalem kilka segmentow do operandu B i wycina mi bardzo dobrze (oryginalny boolean z maxa a nie PowerBoolean). Wkrotce zamieszcze pracke w wip\'ie. pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się