Skocz do zawartości

duza scena -komp zwalnia i wywala maxa


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wtam...

 

Modeluje duza nazwijmy to "lazienke". Rozmiar sceny doszedl do ponad 170mb a jeszcze model nie jest zakonczony

Lazienka sklada sie z 3 pomieszczen: jedno glowne z jacuzzi po lewej i prawej znajduje sie po jednym z pomieszczen (sauna sucha, sauna mokra)

 

Zauwazylem ze gdy zaczalem wstawiac plytki (modeluje je za pomoca skryptu ktory polecil mi kolega stormwind TUTAJ). Bardzo ladnie to wyglada, gdy kazda z plytek jest modelem. Oczywiscie wraz z dodawaniem plytek rosnie rozmiar pliku i zaczynaja sie klopoty - max zwalnia.

 

Czytalem kiedys ze mozna scene podzielic na kilka mniejszych - lub wyeksportowac obiekty jako proxy (chce to zrobic dla plytek w kazdym pomieszczeniu osobno) a nastepnie zrobic import z pliku...

 

Jak myslicie, ktore rozwiazanie jest najlepsze ?

Proxy mniej wiecej wiem jak zrobic, ale jak podzielic scene na kilka mniejszych - nie mam pojecia

 

pozdrawiam !

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Najprościej będzie jak zaznaczysz wybrane elementy sceny i "save selected" do nowego .max-a

Poznie opcja merge, pracuj też na warstwach, latwo się ukrywa wybrane części sceny.

 

Inne rozwiązanie to xref, czyli obiekty w scenie są tak jakby instancją obiektów zapisanych w innym pliku maxa.

 

Jeśli pracujesz na 32bitach to koniecznie na 64bity się przenieś.

Napisano (edytowane)

@Levus

Pracuje na szczescie na 64bitach...

Czy jak zrobie merge obiektow z nowego pliku max'a to scena znow sie nie powiekszy ?

Oczywiscie bedzie mi latwiej pracowac w nowym pliku na wybranych obiektach ale chodzi mi rowniez o to aby cala scena nie miala ponad 500mb ...

 

pytanie 2

Probuje proxy. Wyexportowalem jeden duzy element (podwojna lawe do siedzenia) i scena znacznie sie odchudzila. Mam jednak problem z zastosowaniem materialow do tego proxy elementu.

Oto co robie:

1. Zaznaczam w scenie 3 obiekty ktore chce exportowac do proxy

2. Zamieniam na edit poly

3. Nadaje poszczegolnym poligonom id (w sumie mam 3 id gora, dol i boki)

4. Nakladam material (multi sub obiect material)

5. Robie vray mesh export tego obiektu

6. Zapisuje w osobnym pliku jako .vrmesh

7. Otwieram glowna scene - robie import vray proxy

8. Rendering i....caly obiekt ma kolor ....niebieski ..(tzn taki jaki max sobie przypisal)

 

gdzie jest blad ?

 

UPDATE:

blad znaleziony: nalezy po exporcie proxy obiekty nalozyc na niego texture (multi sub object material)

 

jak na razie wyglada ze program sie nie wysypuje....walcze dalej ..

 

jesli ktos bedzie mial jakiekolwiek wskazowki, prosze pisac. Cos sie zawsze na pewo przyda !

Edytowane przez palczak



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności