mandi Napisano 9 Październik 2010 Napisano 9 Październik 2010 Witam, otóż mam następujący problem: renderuje sobie scenkę (WIP) do OpenEXR i później składam w Nuke'u. Problem polega na tym, że beauty pass (jak również odpowiednio złożony obraz z poszczególnych warstw) nie zgadza się z obrazem w warstwie RGBA. W załączeniu screeny. Pierwszy to warstwa RGBA, drugi to beauty pass. Any idea?
beny Napisano 10 Październik 2010 Napisano 10 Październik 2010 Renderując do passów musisz zwrócić uwagę na premultiplikację kanału alpha. Zwróć uwagę jak go wypuszczasz. Alphę należy zawsze wypuszczać jako straight (dla oburzonych z innym zdaniem, że należy multiplikować przez czerń proponuję porobić testy z motion blurem) i tak to robi maya defaultowo, niemniej jednak NUKE podobnie jak flame łyka alphę defaultowo z premultiplikowaną alphą z czarnym i to dokładnie się u Ciebie dzieje - myśli że to jest premultipikowane z czernią, a to jest straight. Ustaw w NUKE'u aby łykał wartwy jako straight i tak też ustaw w Maya. Nie mam dostępu do NUKEa więc Ci nie powiem dokładnie gdzie to się zmienia, ale było z tym kombinowania pamiętam.
bartolomeo Napisano 11 Październik 2010 Napisano 11 Październik 2010 my to obeszliśmy trochę inaczej beny. wypuszaczaliśmy nie streighta i w nuku albo fuzji szedł na to filtr erode dilate na samą alphę, albo na obrazek, teraz nie pamiętam. Z minimalną wartością. to usuwa czarną obwódkę.
beny Napisano 11 Październik 2010 Napisano 11 Październik 2010 Tak, wiem to samo robili na onlinie w firmie o której się nie mówi, ale to nie jest obejście w tej sytuacji. To co mówisz jest ok jeżeli masz obwódkę półprzeźroczystej alphy rzędu 1-4 pixele, a tutaj jak spojrzysz na podłogę masz cień na warstwie o półprzeźroczystej alphie na 5% obrazka - biorąc pod uwagę rozdziałkę rzędu 1024x768 daje przynajmniej 51 pixeli szerokości, a tyle upieprzyć z wartstwy nie można. Zresztą nie ma co kombinować. Jeżeli ma możliwość niech to wypuści po ludzku i tak samo zaimportuje - nie będzie problemu, a jak będzie to mandi uruchom After Effectsa albo Fusion i zassie Ci ślicznie i pięknie bez pytania.
bartolomeo Napisano 11 Październik 2010 Napisano 11 Październik 2010 no tak tak. na załączonym wyżej obrazku dzieje się coś dziwnego i moim zdaniem nie jest to problem premultiplikacji. a ja podałem rozwiązanie do standardowego problemu mayki. no nic. nieważne.
mandi Napisano 11 Październik 2010 Autor Napisano 11 Październik 2010 dzieki za pomoc, zbadam temat za jakieś 2 tygodnie i dam znać, czy problem związany był z multiplikacją czy czymś innym.
beny Napisano 11 Październik 2010 Napisano 11 Październik 2010 Problem JEST związany z premultiplikacją i nie jest niestandardowy, jedyne czego poszukaj to czy wypuszczasz z Maya premultiplikację straight (czyli odznaczony ptaszek przy "premultiply") i czy tak samo importujesz w NUKEu - tego Ci nie powiem gdzie jest bo nie mam NUKEa przed sobą. Drugim wyjściem jest przy ZAZNACZONYM ptaszku przy "premultiply" w Maya, wyrenderuj passy tylko upewnij się że w Maya masz czarne (RGB - 0 0 0) tło na passach renderu i tak wypuść i zaimportuj do NUKE'a i zobacz wtedy jak będzie. A jak to nie da zmień tło na szare (RGB: 128 128 128), i wyrenderuj a jak to nie pomoże to spróbuj białe tło (RGB 255 255 255). Bo to są standardowe tła do premultiplikacji i któreś powinno w 95% zadziałać. Zwróć uwagę że problem istniej tylko tam gdzie masz alphe passu nie pełną i to świadczy o problemie premultiplikacji. Podrawiam!
mandi Napisano 19 Październik 2010 Autor Napisano 19 Październik 2010 Witam, problem wraca jak boomerang. Otóż wyłączyłem premultiplikację w mayi a w nuke jesli dobrze zrozumiałem jest domyślnie wyłączona (w ustawieniach read node'a premultiplied jest domyślnie odhaczone). Sam już nie wiem, z czym jest związany ten problem. Wydaje mi się, że z tym, iż kanał rgba pliku nie zgadza sie z warstwa beauty (gdyż po dodaniu ambient, diffuse, reflection oraz refraction otrzymuję zgodność z warstwa beauty pliku openexr). Ręce opadają. Help
beny Napisano 19 Październik 2010 Napisano 19 Październik 2010 ok no to właśnie sobie odpowiedziałeś :) wyłącz (powinien być pusty kwadracik dla wszystkich passow) "premultiply" w Maya i wyłącz go również w read nodzie NUKE'a. W ten sposob alphe jak sobie podejrzysz bedziesz mial ladna a kolor "poszarpany na krawedziach". Jak tak zrobisz bedziesz mial sliczny rendery w passach.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się