Skocz do zawartości

renderowanie w passach


mandi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

otóż mam następujący problem: renderuje sobie scenkę (WIP) do OpenEXR i później składam w Nuke'u. Problem polega na tym, że beauty pass (jak również odpowiednio złożony obraz z poszczególnych warstw) nie zgadza się z obrazem w warstwie RGBA. W załączeniu screeny. Pierwszy to warstwa RGBA, drugi to beauty pass. Any idea?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Renderując do passów musisz zwrócić uwagę na premultiplikację kanału alpha. Zwróć uwagę jak go wypuszczasz. Alphę należy zawsze wypuszczać jako straight (dla oburzonych z innym zdaniem, że należy multiplikować przez czerń proponuję porobić testy z motion blurem) i tak to robi maya defaultowo, niemniej jednak NUKE podobnie jak flame łyka alphę defaultowo z premultiplikowaną alphą z czarnym i to dokładnie się u Ciebie dzieje - myśli że to jest premultipikowane z czernią, a to jest straight. Ustaw w NUKE'u aby łykał wartwy jako straight i tak też ustaw w Maya. Nie mam dostępu do NUKEa więc Ci nie powiem dokładnie gdzie to się zmienia, ale było z tym kombinowania pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wiem to samo robili na onlinie w firmie o której się nie mówi, ale to nie jest obejście w tej sytuacji. To co mówisz jest ok jeżeli masz obwódkę półprzeźroczystej alphy rzędu 1-4 pixele, a tutaj jak spojrzysz na podłogę masz cień na warstwie o półprzeźroczystej alphie na 5% obrazka - biorąc pod uwagę rozdziałkę rzędu 1024x768 daje przynajmniej 51 pixeli szerokości, a tyle upieprzyć z wartstwy nie można. Zresztą nie ma co kombinować. Jeżeli ma możliwość niech to wypuści po ludzku i tak samo zaimportuje - nie będzie problemu, a jak będzie to mandi uruchom After Effectsa albo Fusion i zassie Ci ślicznie i pięknie bez pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem JEST związany z premultiplikacją i nie jest niestandardowy, jedyne czego poszukaj to czy wypuszczasz z Maya premultiplikację straight (czyli odznaczony ptaszek przy "premultiply") i czy tak samo importujesz w NUKEu - tego Ci nie powiem gdzie jest bo nie mam NUKEa przed sobą.

 

Drugim wyjściem jest przy ZAZNACZONYM ptaszku przy "premultiply" w Maya, wyrenderuj passy tylko upewnij się że w Maya masz czarne (RGB - 0 0 0) tło na passach renderu i tak wypuść i zaimportuj do NUKE'a i zobacz wtedy jak będzie. A jak to nie da zmień tło na szare (RGB: 128 128 128), i wyrenderuj a jak to nie pomoże to spróbuj białe tło (RGB 255 255 255). Bo to są standardowe tła do premultiplikacji i któreś powinno w 95% zadziałać. Zwróć uwagę że problem istniej tylko tam gdzie masz alphe passu nie pełną i to świadczy o problemie premultiplikacji.

 

Podrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

problem wraca jak boomerang. Otóż wyłączyłem premultiplikację w mayi a w nuke jesli dobrze zrozumiałem jest domyślnie wyłączona (w ustawieniach read node'a premultiplied jest domyślnie odhaczone). Sam już nie wiem, z czym jest związany ten problem. Wydaje mi się, że z tym, iż kanał rgba pliku nie zgadza sie z warstwa beauty (gdyż po dodaniu ambient, diffuse, reflection oraz refraction otrzymuję zgodność z warstwa beauty pliku openexr). Ręce opadają. Help

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok no to właśnie sobie odpowiedziałeś :) wyłącz (powinien być pusty kwadracik dla wszystkich passow) "premultiply" w Maya i wyłącz go również w read nodzie NUKE'a. W ten sposob alphe jak sobie podejrzysz bedziesz mial ladna a kolor "poszarpany na krawedziach". Jak tak zrobisz bedziesz mial sliczny rendery w passach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności