Napisano 12 Październik 201014 l 1.Mam model wingsa i podzieliłem go na trójkąty jak mogę "odtrójkątować" to w Maxie? 2.Jak mogę przesunąć w maxie ścianę o np. 1cm? PS. Mój pierwszy post(zanosiłem się z nim długo i miała to być jakaś moja praca jednak coś zawsze mi się nie podobało i ten został pierwszym ;) )
Napisano 12 Październik 201014 l 1. http://3dand2dmag.wordpress.com/2008/09/12/3ds-max-script-detriangulator/ 2. customize->unit setup, tam zmień sobie jednostkę na cm. Na dole ekranu w programie masz współrzędne x,y,z raczej ciężko ich nie zauważyć :P
Napisano 13 Październik 201014 l detriangulator daje rade. Ale..... recznego sprzatania sie nie wy strzeżesz. Jesli robisz model w skali czyli np cos co ma miec 10mm ma 10mm a nie 100km. to faktycznie wystarczy F12 i offsetowac sciane bryle czy co tam chcesz o dana wartosc. oczywiscie pod warunkiem ze calosc trzyma skale. Edytowane 13 Październik 201014 l przez KoMic
Napisano 16 Październik 201014 l Autor Czy jest jakiś sposób aby nałożyć na siebie dokładnie dwie ściany w UV w maxie?
Napisano 20 Październik 201014 l Możesz użyć opcji pod prawym przyciskiem target weld lub weld w trybie edycji vertexów.
Napisano 20 Październik 201014 l Autor Następne pytanie czy jest jakiś sposób aby importować do maxa pliki .blend?
Napisano 20 Październik 201014 l Oj chyba nie, całej sceny nie przerzucisz, musisz pewnie przerzucać modele jako .obj. A światła, materiały i kamerki robić w maxie.
Napisano 12 Listopad 201014 l Autor Następne pytanie. Od jakiegoś czasu, wydaje mi, że od czasu gdy zainstalowałem nowe sterowniki do karty w maxie gdy włączam np. extude i jest podręczny panel go nie widać wogóle, a jak na niego najadę to mi wyskakują pojedyncze ikony(obrazy?), a gdy już chce coś z nimi zrobić to nic się nie dzieje lub zanikają. Wie ktoś o co może chodzić i jak temu zaradzić?
Napisano 20 Listopad 201014 l Autor Ostatnio spróbowałem Mayi i mi się spodobała na tyle, że po 3. dniach zabrałem się za modelowanie do modów tylko, że mam taki problem. Zrobiłem budynek. Składa się on z kilku części i tu pojawia się mój problem. Chcę z niego zrobić jedną bryłę tylko nie jestem w stanie odnaleźć odpowiedniej funkcji. Może mi ktoś pomóc?
Napisano 2 Grudzień 201014 l Autor Następne pytanie: Czy w may'i mogę przeciąć pojedyńcze edge na dwa tak aby nie przecinać jeszcze jednego albo przeciąć dwa edge w taki sposób aby zrobić tójkąt? I jak mogę "zakleić" dziury po usunięciu faces? Edytowane 2 Grudzień 201014 l przez legomir
Napisano 2 Grudzień 201014 l jezeli chodzi o dziurki to zaznaczasz edge od dziurki i mesh->fill hole co do dwoch pierwszych edit mesh -> split polygon tool i sobie potniesz jak Ci sie podoba;)
Napisano 22 Styczeń 201114 l Autor Czy w Mayi jest możliwe wyrównanie kilku face do jednego poziomu względem jakiejś osi? Jeśli tak to za pomocą jakiego polecenia/pluginu?
Napisano 22 Styczeń 201114 l Wylacz keep faces together i ustaw World dla narzedzia move jako uklad wspolrzednych. Teraz zaznacz face'y i snapuj do verta albo grida.
Napisano 26 Styczeń 201114 l Autor Może ktoś mi wytłumaczyć co to jest syntax error? Ostatnio wgrałem sobie kilka sktyptów i przy dwóch z nich align tool i HKLocalTools taki błąd występuje. I jeszcze jedno pytanie: Jest jakiś dobrze opracowany tutorial dotyczący MEL? Edytowane 26 Styczeń 201114 l przez legomir