legomir Napisano 12 Październik 2010 Share Napisano 12 Październik 2010 1.Mam model wingsa i podzieliłem go na trójkąty jak mogę "odtrójkątować" to w Maxie? 2.Jak mogę przesunąć w maxie ścianę o np. 1cm? PS. Mój pierwszy post(zanosiłem się z nim długo i miała to być jakaś moja praca jednak coś zawsze mi się nie podobało i ten został pierwszym ;) ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgred Napisano 12 Październik 2010 Share Napisano 12 Październik 2010 1. http://3dand2dmag.wordpress.com/2008/09/12/3ds-max-script-detriangulator/ 2. customize->unit setup, tam zmień sobie jednostkę na cm. Na dole ekranu w programie masz współrzędne x,y,z raczej ciężko ich nie zauważyć :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KoMic Napisano 13 Październik 2010 Share Napisano 13 Październik 2010 (edytowane) detriangulator daje rade. Ale..... recznego sprzatania sie nie wy strzeżesz. Jesli robisz model w skali czyli np cos co ma miec 10mm ma 10mm a nie 100km. to faktycznie wystarczy F12 i offsetowac sciane bryle czy co tam chcesz o dana wartosc. oczywiscie pod warunkiem ze calosc trzyma skale. Edytowane 13 Październik 2010 przez KoMic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
legomir Napisano 16 Październik 2010 Autor Share Napisano 16 Październik 2010 Czy jest jakiś sposób aby nałożyć na siebie dokładnie dwie ściany w UV w maxie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Levus Napisano 20 Październik 2010 Share Napisano 20 Październik 2010 Możesz użyć opcji pod prawym przyciskiem target weld lub weld w trybie edycji vertexów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
legomir Napisano 20 Październik 2010 Autor Share Napisano 20 Październik 2010 Następne pytanie czy jest jakiś sposób aby importować do maxa pliki .blend? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Levus Napisano 20 Październik 2010 Share Napisano 20 Październik 2010 Oj chyba nie, całej sceny nie przerzucisz, musisz pewnie przerzucać modele jako .obj. A światła, materiały i kamerki robić w maxie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Reanimator Napisano 21 Październik 2010 Share Napisano 21 Październik 2010 A FBX?:) może da radę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Levus Napisano 21 Październik 2010 Share Napisano 21 Październik 2010 Blender wciąga fbx-a?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
legomir Napisano 12 Listopad 2010 Autor Share Napisano 12 Listopad 2010 Następne pytanie. Od jakiegoś czasu, wydaje mi, że od czasu gdy zainstalowałem nowe sterowniki do karty w maxie gdy włączam np. extude i jest podręczny panel go nie widać wogóle, a jak na niego najadę to mi wyskakują pojedyncze ikony(obrazy?), a gdy już chce coś z nimi zrobić to nic się nie dzieje lub zanikają. Wie ktoś o co może chodzić i jak temu zaradzić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
legomir Napisano 20 Listopad 2010 Autor Share Napisano 20 Listopad 2010 Ostatnio spróbowałem Mayi i mi się spodobała na tyle, że po 3. dniach zabrałem się za modelowanie do modów tylko, że mam taki problem. Zrobiłem budynek. Składa się on z kilku części i tu pojawia się mój problem. Chcę z niego zrobić jedną bryłę tylko nie jestem w stanie odnaleźć odpowiedniej funkcji. Może mi ktoś pomóc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guru Napisano 20 Listopad 2010 Share Napisano 20 Listopad 2010 Mesh>Combine Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
legomir Napisano 20 Listopad 2010 Autor Share Napisano 20 Listopad 2010 Dzięki za pomoc :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
legomir Napisano 2 Grudzień 2010 Autor Share Napisano 2 Grudzień 2010 (edytowane) Następne pytanie: Czy w may'i mogę przeciąć pojedyńcze edge na dwa tak aby nie przecinać jeszcze jednego albo przeciąć dwa edge w taki sposób aby zrobić tójkąt? I jak mogę "zakleić" dziury po usunięciu faces? Edytowane 2 Grudzień 2010 przez legomir Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rakson23 Napisano 2 Grudzień 2010 Share Napisano 2 Grudzień 2010 jezeli chodzi o dziurki to zaznaczasz edge od dziurki i mesh->fill hole co do dwoch pierwszych edit mesh -> split polygon tool i sobie potniesz jak Ci sie podoba;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
legomir Napisano 22 Styczeń 2011 Autor Share Napisano 22 Styczeń 2011 Czy w Mayi jest możliwe wyrównanie kilku face do jednego poziomu względem jakiejś osi? Jeśli tak to za pomocą jakiego polecenia/pluginu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guru Napisano 22 Styczeń 2011 Share Napisano 22 Styczeń 2011 Wylacz keep faces together i ustaw World dla narzedzia move jako uklad wspolrzednych. Teraz zaznacz face'y i snapuj do verta albo grida. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
legomir Napisano 26 Styczeń 2011 Autor Share Napisano 26 Styczeń 2011 (edytowane) Może ktoś mi wytłumaczyć co to jest syntax error? Ostatnio wgrałem sobie kilka sktyptów i przy dwóch z nich align tool i HKLocalTools taki błąd występuje. I jeszcze jedno pytanie: Jest jakiś dobrze opracowany tutorial dotyczący MEL? Edytowane 26 Styczeń 2011 przez legomir Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi