Lukass008 Napisano 16 Październik 2010 Napisano 16 Październik 2010 (edytowane) Witam, właśnie zaczynam modelować, więc pojazd który mam zamiar wykonać (jeżeli się uda) będzie moim pierwszym projektem. Oprogramowanie z jakiego korystam to 3ds max 2010. Proszę wszystkich o krytykę, wskazywanie błędów, porady. Przedstawiam więc dotychczasowy efekt mojej pracy (wczoraj wieczór i dzisiaj rano ;P) na poniższych zdjęciach. Od razu chciałbym zapytać czy dobrze się za to zabrałem, czy siatka nie jest czasami za gęsto, czy powinienem nie robić na razie dziur na światła i grila? Wiem że może to są banalne sprawy ale jestem naprawdę początkujący Edytowane 24 Październik 2010 przez Lukass008
Podstavsky Napisano 16 Październik 2010 Napisano 16 Październik 2010 Nowosądeczanin? :) Nie dało się wrzucić mniejszych screenów? :P Daj jakąś normalną rozdziałkę, bo nic nie widać!
Lukass008 Napisano 16 Październik 2010 Autor Napisano 16 Październik 2010 Tak, Nowy Sącz ;p A tu screen:
Smoku Napisano 16 Październik 2010 Napisano 16 Październik 2010 Z teog co si ostatnio dowiedziałem nie opłąca sie robić dziur póki nie zrobisz całej powłoki wozu i jej nie zagęścisz, bo się nie potrzebnie ostre krawędzie dziur porobią na jakieś sztucznie zaokrąglone i będą błędy, trochę mało pod krytykę :p ale chyba robisz to krzywo, pokaż z jakimś wygładzeniem i dużym gls 1
Lukass008 Napisano 17 Październik 2010 Autor Napisano 17 Październik 2010 Dzisiaj wrzucam efekty mojej wczorajszej pracy i mam co do nich kilka pytań. 1. Przede wszystkim czy powinienem zacząć od początku nie robiąc tych dziur 2. Mógłby mi ktoś wskazać jakąś zasadę w robieniu krawędzi abym mógł unikną takich błędów jak te zaznaczone na czerwono na screenie (może link do tutka w którym poćwiczyłbym akurat łączenie krawędzi) 3. czy mam zagęścić siatkę żeby uniknąć takiego błędu jak ten zaznaczony na zielono
Stachu Napisano 17 Październik 2010 Napisano 17 Październik 2010 hm jakby to powiedziedzieć. mesh/turbo smooth nie myśli tylko zaokrągla. nie wie że na blueprincie jak jest ostra krawędź, to ma sobie sam zrobić chamfer, zagęścić siatkę tam gdzie jest ostro ;) wiele nowicjunszy (w tym ja kiedyś) modeluje na podstawie wzorów z tutoriali, a nie myśli jeszcze dokładnie nad ułożeniem siatki. chamfery nie są tylko po to by robić takie ładne krawędzie jak masz wzdłuż karoserii R8, tylko są po to aby dzielić edge w siatce na 2 lub wiecej w celu zagęszczenia siatki. a więc wnosek jest taki, że tam gdzie ma być ostro i kanciasto musi być gęsta siatka reszta bugów: w lewym gornym rogu czerwone kółko: wjedź kamerą do tego wlotu i dokończ chamfer bo on urywa się i dlatego tak dziwnie się zaokrągla. co do reszty bugów to nie umiem tego opisać, wolałem porysować sobie w paintcie :) pozdro, zyczę skończonego modelu :) 1
cortes Napisano 20 Październik 2010 Napisano 20 Październik 2010 Stachu meshsmoothy tylko zaokrąglają, zależy tylko od odległośći od edge - edgeloopow, czy krawędź*po modyfikatorze będzie gładka czy nie :)
Stępniu Napisano 20 Październik 2010 Napisano 20 Październik 2010 Wow tyle już było tych aut tutaj że szok:) Ale powodzenia:)
cortes Napisano 20 Październik 2010 Napisano 20 Październik 2010 fakt nie przeczytałem dokładnie. lukass zagęść siatkę*to przynajmniej 1,5x błędów ms masz z głowy
Lukass008 Napisano 22 Październik 2010 Autor Napisano 22 Październik 2010 Wrzucam dzisiaj efekty mojej pracy. Co prawda nie miałem dużo czasu w tygodniu ze względu na szkołę ale w wolnym czasie pracowałem nad modelem. poprawiłem przód, ale nie jest itak idealnie i zawiera wiele błędów, oprócz tego wymodelowałem bok i nałozyłem siatke na tył i dach ale nie zrobiłem jeszcze krawędzi. Wiem że model różni się w wielu szczegółach od prawdziwego R8 ale jest on moim pierwszym projektem. A oto kilka screenów: A teraz pytanie. Na zdjęciu z siatką na którym widać przód i górę zaznaczyłem zielonym kolorem miejsce, w którym "filar" nie jest jeszcze połączony z maską. mam w związku z tym pytanie czy połączyć to normalnie przedłużając linie siatki tak jak to zaznaczyłem czerwonymi liniami? Jeśli tak zrobie to siatka w tamtym miejscu na masce strasznie się zagęści (tym bardziej że pewnie nałożę tam jeszcze jakiś chamfer). A może powinienem schować ten "filar" pod maskę nie łącząc obu elementów? I jeszcze jedno pytanie: jak mogę zrobić render o większej rozdzielczości? Bo przez opcję "Render" otrzymuje rendery o rozdzielczości takiej jak screeny wrzucane na forum
Lukass008 Napisano 30 Grudzień 2010 Autor Napisano 30 Grudzień 2010 Witam! Po dłuższej przerwie mały update: Jak widać przód już coraz bardziej dopracowany, tył trzeba jeszcze poprawić. Proszę o komentarze i opinie.
fletcher Napisano 30 Grudzień 2010 Napisano 30 Grudzień 2010 Chyba jest prosto, chociaż na renderze z boku coś się dzieje przy tylnym nadkolu. Dopasuj też bardziej przedni słupek bo teraz wchodzi w maskę ;)
Modzal Napisano 30 Grudzień 2010 Napisano 30 Grudzień 2010 tam za drzwiami jak masz tą siatkę weź coś zrób zęby tak po prostu nie wtapiała sie w karoserie jakąś obwódkę daj czy cos ;) a model fajny bardzo fajny :)
Smoku Napisano 30 Grudzień 2010 Napisano 30 Grudzień 2010 No ja tu widzę spory postęp. Tylko popracuj nad tylnym zderzakiem bo coś tam jest trochę pogniecione za nadkolem. Po za tym ta kratka faktycznie powinna mieć obwódkę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się