Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Jak zrobić w maxie przekładnie ślimakową?

jeden zwykły ślimak - zębatki już mam

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

robisz zwykłą zębatkę i nakładasz na nią Twist o ile dobrze mi sie wydaje jak wygląda ślimak :P

Napisano

Jeszcze mnie to męczyło więc sprawdziłem i jeszcze jest taki ślimak

pewnie można go było zrobić lepiej ale to zależy jak bardzo Ci zależy na jakości, ten jest prostym cylindrem z wytłoczoną jedną krawędzią pinową twistem potraktowany

70360533.png

Napisano
  • Autor

Eee... nie wychodzi mi tzn wychodzi ale nie tak jak tobie.

Możesz mi to pokazać na sreenach?

Napisano

Jak mówię pewnie jest jakiś prostszy sposób lub bardziej skomplikowany ale dający lepsze efekty, to jest opcja jak ja bym to zrobił gdyby nie zależało mi na jakości, a nie to może bym kombinował inaczej

 

1. Sadzisz cylinder

68226284.png

2. wytłaczasz

75188536.png

3.chamferujesz

69598158.png

4.nakładasz twista

48766547.png

5. i wygładzasz bo bez tego wygląda paskudnie a i z tym nie najlepiej:)

10308853.png

 

Pozdrawiam. Smok

Napisano

Użyj Helix w zakładce Splines i daj mu odpowiednie parametry, narysuj przekrój przez ząb ślimaka tak jak widzisz na załączonym obrazku. Helixowi daj modyfikator sweep i wybierz przekrój przez ząb. Pamiętaj aby wyłączyć Banking w parametrach sweep.

To tyle

 

slimak.jpg

Napisano

jeszcze jeden sposób ale trzeba trochę pokombinować z długością.

Tworzysz przekrój i dajesz mu extrude. Dodajesz modyfikator edit poly. Przechodzisz do edycji vertexów i wybierasz te na końcu co się utworzyły. Przesuwasz je w górę aby dolny vertex końca pokrywał się z górnym vertexem początku. Najlepiej użyć snapa. Przechodzisz do edycji linii i zaznaczasz linie między końcami przekroju. Włącz Connect i daj odpowiednią ilość nowych przekrojów aby wszystko się łagodnie zaokrągliło. Dodajesz modyfikator Bend i w Angle wpisujesz 360 stopni. Ładnie zrobi ci się jeden ząb z przesunięciem. Teraz kopiowanie w górę i masz to czego potrzebowałeś.

 

slimak2.jpg

Napisano

Można również dodać na Helix modyfikator Extrude lub Bevel a następnie połączyć wierzchołki, zaznaczyć (loop) Edge i wytłoczyć.

Napisano
  • Autor

1 pomysł jest dobry i szybki oraz banalny do zapamiętania - i jak dla mnie najlepszy.

Resztę przerobię w późniejszym czasie.

Okej mam 2 ślimaki i chcę zrobić przekładnię ślimakową - jednak cały czas nie mogę ich do siebie tak dopasować żeby to wyglądało w miarę dobrze.

Mam tak:

http://www.przeklej.pl/plik/bez-nazwy-1-jpg-00229501t4eh2j6

a chcę mieć tak:

http://ipbm.simr.pw.edu.pl/ztps/wyklad-kola/walcowa-przekladnia-srubowa.gif

tu akurat nie widać tego dokładnie ale można domyślić się o co mi chodzi.

 

Poradziłem sobie inaczej ale jak ktoś tu odpisze na wyższe pytanie to też będzie dobrze - dla mnie - a może i ktoś inny jeszcze z tego skorzysta?.

Edytowane przez P.I.W.O.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności