Napisano 19 Październik 201014 l Witam, obiekt jest prawie skończony tylko mam pytanie natury techincznej, jak się pozbyć tych "ząbków" w chromie na rurkach? W scanline to zdaje się robi super sampling. A teraz robię w v-ray, próbowałem zwiększyć subdivy na reflect w vraymtl i dawałem use interpolation i zwiększałem te parametry no ale nic nie pomogło :(
Napisano 20 Październik 201014 l Nie znam się na v ray ale może wystarczy rozdzielczość tylko zwiększyć, próbowałeś?
Napisano 20 Październik 201014 l smoku rozdzielczość bardzo niewiele daje, bo trzebaby rendery machać w ogromniastych rozdziałkach. U mnie w Blenderze jest to samo co u kolegi. Powiem Ci jak ja sobie z tym poradziłem. Pamiętaj, że chrom nie może mieć reflection ustawione na 100%. Spróbuj zmniejszyć tą wartość (czy jak się to nazywa w Vray'u) i zagęść mocniej siatkę na tych chromowanych bagnetach.
Napisano 20 Październik 201014 l Autor testowalem wszystkie filtry AA jakie są w Vrayu i lipa, na każdym wychodziły mi schodki ale tylko na tym co się odbija w chromie, chrom nie ma reflexa 100% tylko fresnel IOR 24 no i GI tu raczej nic nie zmieni :) tutaj chodzi o jakiś sampling reflexów tylko może nie wiem gdzie co kliknąć :(
Napisano 21 Październik 201014 l Autor :| przecież to nie ma znaczenia tutaj bo to rurki z cylindrów i odbicia lecą wzdłuż polygonków ?
Napisano 21 Październik 201014 l Jeśli będziesz miał za mało poly na tych cylindrach to właśnie będzie też efekt ząbkowania, bo odbicie zacznie się urywać na relatywnie ostrej krawędzi. Cóż - piszę jak jest z własnego doświadczenia :)
Napisano 21 Październik 201014 l Podstavsky: to może być prawda ale to nie zawsze się sprawdza, zresztą jest niepotrzebne to w duzej mierze zależy od: czytaj poniżej + oczywiście wybranego filtru AA. kingwins: A może używasz adaptive subdivision zamiast adaptive DMC i w Color mapping nie zaznaczyłeś ptaszków przy Sub-pixel mapping i Clamp output?