kingwins Napisano 19 Październik 2010 Napisano 19 Październik 2010 Witam, obiekt jest prawie skończony tylko mam pytanie natury techincznej, jak się pozbyć tych "ząbków" w chromie na rurkach? W scanline to zdaje się robi super sampling. A teraz robię w v-ray, próbowałem zwiększyć subdivy na reflect w vraymtl i dawałem use interpolation i zwiększałem te parametry no ale nic nie pomogło :(
Smoku Napisano 20 Październik 2010 Napisano 20 Październik 2010 Nie znam się na v ray ale może wystarczy rozdzielczość tylko zwiększyć, próbowałeś?
Podstavsky Napisano 20 Październik 2010 Napisano 20 Październik 2010 smoku rozdzielczość bardzo niewiele daje, bo trzebaby rendery machać w ogromniastych rozdziałkach. U mnie w Blenderze jest to samo co u kolegi. Powiem Ci jak ja sobie z tym poradziłem. Pamiętaj, że chrom nie może mieć reflection ustawione na 100%. Spróbuj zmniejszyć tą wartość (czy jak się to nazywa w Vray'u) i zagęść mocniej siatkę na tych chromowanych bagnetach.
kingwins Napisano 20 Październik 2010 Autor Napisano 20 Październik 2010 testowalem wszystkie filtry AA jakie są w Vrayu i lipa, na każdym wychodziły mi schodki ale tylko na tym co się odbija w chromie, chrom nie ma reflexa 100% tylko fresnel IOR 24 no i GI tu raczej nic nie zmieni :) tutaj chodzi o jakiś sampling reflexów tylko może nie wiem gdzie co kliknąć :(
Podstavsky Napisano 20 Październik 2010 Napisano 20 Październik 2010 A co z zagęszczeniem siatki na tych elementach?
kingwins Napisano 21 Październik 2010 Autor Napisano 21 Październik 2010 :| przecież to nie ma znaczenia tutaj bo to rurki z cylindrów i odbicia lecą wzdłuż polygonków ?
Podstavsky Napisano 21 Październik 2010 Napisano 21 Październik 2010 Jeśli będziesz miał za mało poly na tych cylindrach to właśnie będzie też efekt ząbkowania, bo odbicie zacznie się urywać na relatywnie ostrej krawędzi. Cóż - piszę jak jest z własnego doświadczenia :)
Camel Napisano 21 Październik 2010 Napisano 21 Październik 2010 Podstavsky: to może być prawda ale to nie zawsze się sprawdza, zresztą jest niepotrzebne to w duzej mierze zależy od: czytaj poniżej + oczywiście wybranego filtru AA. kingwins: A może używasz adaptive subdivision zamiast adaptive DMC i w Color mapping nie zaznaczyłeś ptaszków przy Sub-pixel mapping i Clamp output?
kingwins Napisano 25 Październik 2010 Autor Napisano 25 Październik 2010 Podstavsky: to może być prawda ale to nie zawsze się sprawdza, zresztą jest niepotrzebne to w duzej mierze zależy od: czytaj poniżej + oczywiście wybranego filtru AA. kingwins: A może używasz adaptive subdivision zamiast adaptive DMC i w Color mapping nie zaznaczyłeś ptaszków przy Sub-pixel mapping i Clamp output? tak, to rozwiązanie, dzięki za pomoc. Nie rozumiem tylko słowa "zamiast" :) bo subdivision wybrałem świadomie - szybciej idzie i mniej kaszany na cieniach (wiem że to zależy od sceny ale akurat u mnie nie ma w ogole GI) W każdym razie dzięki wielikie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się