Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, obiekt jest prawie skończony tylko mam pytanie natury techincznej, jak się pozbyć tych "ząbków" w chromie na rurkach? W scanline to zdaje się robi super sampling. A teraz robię w v-ray, próbowałem zwiększyć subdivy na reflect w vraymtl i dawałem use interpolation i zwiększałem te parametry no ale nic nie pomogło :(

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

smoku rozdzielczość bardzo niewiele daje, bo trzebaby rendery machać w ogromniastych rozdziałkach.

U mnie w Blenderze jest to samo co u kolegi. Powiem Ci jak ja sobie z tym poradziłem.

Pamiętaj, że chrom nie może mieć reflection ustawione na 100%. Spróbuj zmniejszyć tą wartość (czy jak się to nazywa w Vray'u) i zagęść mocniej siatkę na tych chromowanych bagnetach.

Napisano

testowalem wszystkie filtry AA jakie są w Vrayu i lipa, na każdym wychodziły mi schodki ale tylko na tym co się odbija w chromie, chrom nie ma reflexa 100% tylko fresnel IOR 24 no i GI tu raczej nic nie zmieni :) tutaj chodzi o jakiś sampling reflexów tylko może nie wiem gdzie co kliknąć :(

Napisano

Jeśli będziesz miał za mało poly na tych cylindrach to właśnie będzie też efekt ząbkowania, bo odbicie zacznie się urywać na relatywnie ostrej krawędzi.

Cóż - piszę jak jest z własnego doświadczenia :)

Napisano

Podstavsky: to może być prawda ale to nie zawsze się sprawdza, zresztą jest niepotrzebne to w duzej mierze zależy od: czytaj poniżej + oczywiście wybranego filtru AA.

 

kingwins: A może używasz adaptive subdivision zamiast adaptive DMC i w Color mapping nie zaznaczyłeś ptaszków przy Sub-pixel mapping i Clamp output?

Napisano
Podstavsky: to może być prawda ale to nie zawsze się sprawdza, zresztą jest niepotrzebne to w duzej mierze zależy od: czytaj poniżej + oczywiście wybranego filtru AA.

 

kingwins: A może używasz adaptive subdivision zamiast adaptive DMC i w Color mapping nie zaznaczyłeś ptaszków przy Sub-pixel mapping i Clamp output?

 

tak, to rozwiązanie, dzięki za pomoc. Nie rozumiem tylko słowa "zamiast" :) bo subdivision wybrałem świadomie - szybciej idzie i mniej kaszany na cieniach (wiem że to zależy od sceny ale akurat u mnie nie ma w ogole GI)

 

W każdym razie dzięki wielikie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności