Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

hehe czy mi sie zdaje czy te lampy to 4 spot lights w 4 strony ustawione ? bo niezabardzo to mi wyglada... ja bym to walną do WIP bo mysle ze jeszcze cos tu mozna bylo by zrobic....troszke proste.....jak dlamnie..

Napisano

no ale dziwnie wyglada a moze bys gi zastosowal i output do materialu dał bo troszke to takie plaskikowe wyglada.......ja bym to jeszcze wyedytowal bo jeszcze za wczesnie na G-FW

 

No no 200 postow juz za plecami :D

 

Napisano

Bez obrazy, ale to nie nadaje się do Galerii...:| jest tu jeszcze dużo do roboty...

Mała szczegółowość modelu i tekstur, do tego jeszcze problemy ze oświetleniem...

Dopracuj jeszcze to w WIP\'ie, a jak już skończysz to dopieo \"wsadź\" do tego działu.

 

Pozdr

Napisano

eee a gdzie jest te GI bo ja niewidze....gdzie miekkie cienie gdzie jest wogle to wrazenie ciepłoty oświetlenia bo z calym szacunkiem ale ja tu tego niewidze a jesli chodzi o FR to hehe mowilem ze to troszke ciezkie rozwiazanie i co do tego to ja niepolecam....uzyj fotonów i dopiero porozmawiamy ja tu narazie niczego niewidze......

 

Napisano

to co, usunac temat?

nie chce zasmiecac forum, a wasze wypowiedzi wskasuja na to ze to robie

Napisano

troche o oswietleniu (zakladam ze uzywasz fR):

przedewszystkim od samego poczatku zla decyzja o uzyciu fRObiect Light. Przede wszystkim zastanow sie jak jest zbudowana przecietna oprawa swietlowkowa! Obudowa z gory po bokach a od spodu przykrycie lub bez - tam tez emituje swiatlo, ale samo swiatlo emituja swietlowki - czyli okrągłe rurki!!!

W tym w wypadku powinienes uzyc Area Light (fR Rectangle light) - a dlaczego nie Cylinder Light (skoro swietlowki to cylindry)? Nie poniewaz swiatlo emitowane przez swietlowke odbija sie od promiennika w obudowie - tworzac w tym momencie w miare jednolity slup swiatla - dlatego uzyj swiatel powierzchniowych area (fr rect).

Oczywiscie aby realizm byl oddany jak najwierniej - powinienes swoje swietlowki (area) zamknac w obudowach - jakie sobie tam wymyslisz np. rastry 60x60 (kasetony) czy inne - nawet takie jak zrobiles tylko niech obudowa bedzie obudową, a nie zrodlem swiatla!

Dodatkowo powinienes uzyc Soft Shadows z wlaczona metoda obliczania cienia - lock to Area Light. Parametr Decay rowniez nalezy brac pod uwage. Jesli cienie beda zbyt intensywne - podkrec parametry ambient lub skylight, jesli jest mapa HDRI - zwieksz ekspozycje mapy (+1, +2...).

Chyba wsyzstko na temat oswietlenia, pamietaj ze jesli jakis obiekt (jego material) bedzie pochlanial zbyt duzo bezposredniego swiatla - bedzie \"przepalony\", mozesz oslabic jego Diffuse w parametrach advanced materialu fR...

 

no i jeszcze na koniec - pamietaj o wlasciwych proporcjach ! Np gigantyczne klamki czy miniaturowe stopnie schodow!

 

powodzenia

Marek




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności