Jump to content

Scena 3D : Korytarz


Recommended Posts

hehe czy mi sie zdaje czy te lampy to 4 spot lights w 4 strony ustawione ? bo niezabardzo to mi wyglada... ja bym to walną do WIP bo mysle ze jeszcze cos tu mozna bylo by zrobic....troszke proste.....jak dlamnie..

Link to comment
Share on other sites

no ale dziwnie wyglada a moze bys gi zastosowal i output do materialu dał bo troszke to takie plaskikowe wyglada.......ja bym to jeszcze wyedytowal bo jeszcze za wczesnie na G-FW

 

No no 200 postow juz za plecami :D

 

Link to comment
Share on other sites

Bez obrazy, ale to nie nadaje się do Galerii...:| jest tu jeszcze dużo do roboty...

Mała szczegółowość modelu i tekstur, do tego jeszcze problemy ze oświetleniem...

Dopracuj jeszcze to w WIP\'ie, a jak już skończysz to dopieo \"wsadź\" do tego działu.

 

Pozdr

Link to comment
Share on other sites

eee a gdzie jest te GI bo ja niewidze....gdzie miekkie cienie gdzie jest wogle to wrazenie ciepłoty oświetlenia bo z calym szacunkiem ale ja tu tego niewidze a jesli chodzi o FR to hehe mowilem ze to troszke ciezkie rozwiazanie i co do tego to ja niepolecam....uzyj fotonów i dopiero porozmawiamy ja tu narazie niczego niewidze......

 

Link to comment
Share on other sites

troche o oswietleniu (zakladam ze uzywasz fR):

przedewszystkim od samego poczatku zla decyzja o uzyciu fRObiect Light. Przede wszystkim zastanow sie jak jest zbudowana przecietna oprawa swietlowkowa! Obudowa z gory po bokach a od spodu przykrycie lub bez - tam tez emituje swiatlo, ale samo swiatlo emituja swietlowki - czyli okrągłe rurki!!!

W tym w wypadku powinienes uzyc Area Light (fR Rectangle light) - a dlaczego nie Cylinder Light (skoro swietlowki to cylindry)? Nie poniewaz swiatlo emitowane przez swietlowke odbija sie od promiennika w obudowie - tworzac w tym momencie w miare jednolity slup swiatla - dlatego uzyj swiatel powierzchniowych area (fr rect).

Oczywiscie aby realizm byl oddany jak najwierniej - powinienes swoje swietlowki (area) zamknac w obudowach - jakie sobie tam wymyslisz np. rastry 60x60 (kasetony) czy inne - nawet takie jak zrobiles tylko niech obudowa bedzie obudową, a nie zrodlem swiatla!

Dodatkowo powinienes uzyc Soft Shadows z wlaczona metoda obliczania cienia - lock to Area Light. Parametr Decay rowniez nalezy brac pod uwage. Jesli cienie beda zbyt intensywne - podkrec parametry ambient lub skylight, jesli jest mapa HDRI - zwieksz ekspozycje mapy (+1, +2...).

Chyba wsyzstko na temat oswietlenia, pamietaj ze jesli jakis obiekt (jego material) bedzie pochlanial zbyt duzo bezposredniego swiatla - bedzie \"przepalony\", mozesz oslabic jego Diffuse w parametrach advanced materialu fR...

 

no i jeszcze na koniec - pamietaj o wlasciwych proporcjach ! Np gigantyczne klamki czy miniaturowe stopnie schodow!

 

powodzenia

Marek

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy