Napisano 23 Październik 201014 l Witam, Z przyjacielem zastanawiamy się nad tym jak wymodelować taką właśnie ażurową konstrukcje jak na tych wizualizacjach: http://www.evolo.us/architecture/sunrise-tower-in-kuala-lumpur-zaha-hadid/ i nie bardzo mamy pomysł jak. Bo raczej nie sądzę, że jest to modelowane "na piechotę". Czy jest jakiś sposób na wycięcie takiej siatki za pomocą jakiejś mapy (jpg). Kolega upiera się że to jest modelowane parametrycznie, ale jakoś nie jestem przekonany. Ale jeśli tak czy 3ds max posiada taką możliwość? Czy ktoś się natchną może na jakieś tutoriale które poruszają ten temat?
Napisano 23 Październik 201014 l mi przychodzi do głowy taki modyfikator... garment maker? chyba jakoś tak. taką ciekawą siatkę robi. ale generalnie też jestem ciekaw jak podejść do takiego tematu. pzdr
Napisano 23 Październik 201014 l nie wiem czy to się da zrobić parametrycznie, tzn pewno się da ale to chyba niezły hardkore. Osobiście zrobiłbym sobie splaine ręcznie (nie wiem czy chciałbyś to dokładnie tak samo jak na refce czy mogłoby się trochę różnić - w sumie bez różnicy) później tak jak napisał marcinW, użyłbym garment makera (czy jak to się nazywało) i jeśli byłaby taka potrzeba, przerobiłbym siatkę na kwadraty + loopy na krawędzie i tyle ;)
Napisano 23 Październik 201014 l Można takie rzeczy zrobić w grasshopperze - dodatku do Rihno 3d. Edytowane 23 Październik 201014 l przez cucsoniuss
Napisano 24 Październik 201014 l Dzięki za odpowiedzi. Kumpel siedzi w rhino wiec mu podrzuce tą nazwę od cucsoniuss'a. Ja niestety na razie tylko 3ds max i tu jeszcze daleko do biegłosci, wiec nie bede rozgrzebywał kolejnego programu. Co do modyfikatora gement maker, to faktycznie daje całkiem przyzwoite efekty. Jakoś go wcześniej nie zauważyłem. Na pewno go wykorzystam. i jak to często bywa, tygodnie szukania nic nie dają, a po zadaniu pytania na forum odpowiedzi same się znajdują przypadkowo. Znalazłem, tutoriale, które pokazują jak uzyskać coś podobnego. http://designreform.net/2009/02/3ds-max-tutorial-modeling-a-hexagon-screen/ http://designreform.net/2008/04/hexagons-with-classic-mesh-smooth/ http://designreform.net/2009/04/3ds-max-2010-new-modeling-tools-or-graphite-modeling-tools/
Napisano 24 Październik 201014 l W maxie tak naprawde mozna wszystko wymodelowac, ale ciezko jest to edytwac po ewnetualnym "skonczeniu" pracy . Grasshopper jest ciezki ale dzieki niemu mozna przesuwajac kilka "sliderow" na bierzaco edytowac np. wielkosc oczek tego azuru i wiele innych rzeczy http://www.grasshopper3d.com/photo