Skocz do zawartości

Jak to jest zrobione - ażurowa konstrukcja wieżowca


Gość skarbu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Z przyjacielem zastanawiamy się nad tym jak wymodelować taką właśnie ażurową konstrukcje jak na tych wizualizacjach:

 

http://www.evolo.us/architecture/sunrise-tower-in-kuala-lumpur-zaha-hadid/

 

i nie bardzo mamy pomysł jak. Bo raczej nie sądzę, że jest to modelowane "na piechotę". Czy jest jakiś sposób na wycięcie takiej siatki za pomocą jakiejś mapy (jpg). Kolega upiera się że to jest modelowane parametrycznie, ale jakoś nie jestem przekonany. Ale jeśli tak czy 3ds max posiada taką możliwość?

 

Czy ktoś się natchną może na jakieś tutoriale które poruszają ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

nie wiem czy to się da zrobić parametrycznie, tzn pewno się da ale to chyba niezły hardkore. Osobiście zrobiłbym sobie splaine ręcznie (nie wiem czy chciałbyś to dokładnie tak samo jak na refce czy mogłoby się trochę różnić - w sumie bez różnicy) później tak jak napisał marcinW, użyłbym garment makera (czy jak to się nazywało) i jeśli byłaby taka potrzeba, przerobiłbym siatkę na kwadraty + loopy na krawędzie i tyle ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Kumpel siedzi w rhino wiec mu podrzuce tą nazwę od cucsoniuss'a. Ja niestety na razie tylko 3ds max i tu jeszcze daleko do biegłosci, wiec nie bede rozgrzebywał kolejnego programu. Co do modyfikatora gement maker, to faktycznie daje całkiem przyzwoite efekty. Jakoś go wcześniej nie zauważyłem. Na pewno go wykorzystam.

 

i jak to często bywa, tygodnie szukania nic nie dają, a po zadaniu pytania na forum odpowiedzi same się znajdują przypadkowo. Znalazłem, tutoriale, które pokazują jak uzyskać coś podobnego.

 

http://designreform.net/2009/02/3ds-max-tutorial-modeling-a-hexagon-screen/

 

http://designreform.net/2008/04/hexagons-with-classic-mesh-smooth/

 

http://designreform.net/2009/04/3ds-max-2010-new-modeling-tools-or-graphite-modeling-tools/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności