Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, mam dziwny problem. Chciałem na bardzo szybko zrobić łazienkę dla znajomych. Wybrali płytki etc. Do rzeczy:

 

Ustawiłem światła vray sun wpada z okna i jeden vray light leci z sufitu. Klikam render (na słabych, testowych ustawieniach) i się liczy. płytki na ścianie wychodzą tak jak trzeba - są jasne (jasny szary). Stwierdzam, że lekko zmienię int światła na suficie i zmieniam z 8,1 na 8,0 (zmyślone wartości). Klikam render i tym razem płytki są prawie czarne! Co dalej? Najzwyczajniej w świecie klikam w maxie przycisk WSTECZ (wracając int światła na 8,1) i... render znowu jest ciemny :/ pomimo tego, że jest na identycznych ustawieniach jak na początku, kiedy płytki wyszły jasne. Jak to możliwe, że na tych samych ustawieniach wypluwa 2 różne efekty? Wkurzające totalnie bo w ogóle nie mogę zapanować jak tym co wyjdzie. raz wychodzi jasno przy słabym świetle, a innym razem światło dość mocne a render ciemny. Tzn dopowiem może, że tylko te płytki na ścianach tak dziwnie reagują. cała reszta - ceramika, bateria, drzwi, płytki na podłodze, reagują normalnie - wg intensywności światła.

 

Mam nadzieje, że opisałem w miarę zrozumiale. nie mam teraz możliwości wrzucić obrazków.

 

Proszę o jakieś rady.

 

pzdr.

Marcin

Edytowane przez marcinW

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

dzięki za odp.

 

model to box :D zwykła płytka 30x60x1[cm]. tekstura to zwykły displace i nic więcej nie ruszane, vraymtl na pewno.

Edytowane przez marcinW

Napisano
  • Autor

Nie będę zakładał nowego wątku. Proszę o pomoc. Taki oto testowy render bardzo szybkiej łazienki. paru rzeczy jeszcze brakuje no i na razie lowpoly ;) ALE - wierzcie lub nie, ściany są białe :/ mają na sobie biały materiał - zwykła biel na VrayMtl. A render wyszedł jak wyszedł. Ma ktoś pojęcie dlaczego? Chwilę się z tym męczę a tu nic :/ te białe ściany to białe płytki/flizy jak kto woli.

 

Z góry dzieki.

 

Pzdr,

MarcinW

Napisano
  • Autor

Dzięki Panowie za odpowiedzi. Niestety ani jedno ani drugie nie pomaga. Na materiałach nie ma kompletnie nic oprócz zmiany kolorów a flip normals faktycznie zmienia na czarne ale to jeszcze bardziej - w view porcie mam białe ściany. dopiero na renderze okazują się inne. Generalnie wcześniej miałem na materiale bitmapę - biała płytka. Ale jak się zaczeła renderować na czarno to właśnie zacząłem to robić bez bitmapy - po prostu zwykły biały materiał - i efekt ten sam - czarno. Próbowałem też exportować scenę do innego pliku maxa ale ten sam efekt. dziwne konkretnie :/ po usunięciu tych płytek i nadaniu tego samego, białego materiału na gołe ściany - render jest ok - biało. Nie czaję. zrobię te płytki jeszcze raz - choć nie bardzo wiem co mogłem zrobić źle robiąc sporo boxów i nadając im vraymtl default.

Napisano
  • Autor

niestety nadal nic. usunąłem te płytki i robię jeszcze raz. może teraz będzie ok. dziwna akcja. dzięki plasti. jak zawsze ;)

Napisano
  • Autor

hm. do tej pory nie wiem dlaczego te ściany były ciemne, ale znalazłem rozwiązanie. zATTACHowałem wsztskie płytki (boxy) to ściany za nimi i wszystko gra. render jest jak trzeba. dziwne to wszystko. mam nadzieję, że jakoś to już tak zostanie. pzdr!

Napisano

moje pomysły:

 

1. wrzuć na te płytki jakis najzwyklejszy materiał np. standard, albo jakis vraejowy ale bez odbić i sprawdz, jak bedzie dobrze tym razem, to przyjrzyj się swojemu poprzedniemu materiałowi.

 

2. daj reset, zaimportuj cala swoja scene do nowej pustej sceny, wlacz vraya i ustaw parametry od poczatku..

 

3. wywal wszystkie swiatla, utworz je od nowa

 

moze cos pomoze...

 

 

 

edit:

ouops.. nie zauwazylem ze sobie juz poradziles :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności