Skocz do zawartości

[vray+max]różny efekty na tych samych ust.


marcinW

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam dziwny problem. Chciałem na bardzo szybko zrobić łazienkę dla znajomych. Wybrali płytki etc. Do rzeczy:

 

Ustawiłem światła vray sun wpada z okna i jeden vray light leci z sufitu. Klikam render (na słabych, testowych ustawieniach) i się liczy. płytki na ścianie wychodzą tak jak trzeba - są jasne (jasny szary). Stwierdzam, że lekko zmienię int światła na suficie i zmieniam z 8,1 na 8,0 (zmyślone wartości). Klikam render i tym razem płytki są prawie czarne! Co dalej? Najzwyczajniej w świecie klikam w maxie przycisk WSTECZ (wracając int światła na 8,1) i... render znowu jest ciemny :/ pomimo tego, że jest na identycznych ustawieniach jak na początku, kiedy płytki wyszły jasne. Jak to możliwe, że na tych samych ustawieniach wypluwa 2 różne efekty? Wkurzające totalnie bo w ogóle nie mogę zapanować jak tym co wyjdzie. raz wychodzi jasno przy słabym świetle, a innym razem światło dość mocne a render ciemny. Tzn dopowiem może, że tylko te płytki na ścianach tak dziwnie reagują. cała reszta - ceramika, bateria, drzwi, płytki na podłodze, reagują normalnie - wg intensywności światła.

 

Mam nadzieje, że opisałem w miarę zrozumiale. nie mam teraz możliwości wrzucić obrazków.

 

Proszę o jakieś rady.

 

pzdr.

Marcin

Edytowane przez marcinW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Nie będę zakładał nowego wątku. Proszę o pomoc. Taki oto testowy render bardzo szybkiej łazienki. paru rzeczy jeszcze brakuje no i na razie lowpoly ;) ALE - wierzcie lub nie, ściany są białe :/ mają na sobie biały materiał - zwykła biel na VrayMtl. A render wyszedł jak wyszedł. Ma ktoś pojęcie dlaczego? Chwilę się z tym męczę a tu nic :/ te białe ściany to białe płytki/flizy jak kto woli.

 

Z góry dzieki.

 

Pzdr,

MarcinW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za odpowiedzi. Niestety ani jedno ani drugie nie pomaga. Na materiałach nie ma kompletnie nic oprócz zmiany kolorów a flip normals faktycznie zmienia na czarne ale to jeszcze bardziej - w view porcie mam białe ściany. dopiero na renderze okazują się inne. Generalnie wcześniej miałem na materiale bitmapę - biała płytka. Ale jak się zaczeła renderować na czarno to właśnie zacząłem to robić bez bitmapy - po prostu zwykły biały materiał - i efekt ten sam - czarno. Próbowałem też exportować scenę do innego pliku maxa ale ten sam efekt. dziwne konkretnie :/ po usunięciu tych płytek i nadaniu tego samego, białego materiału na gołe ściany - render jest ok - biało. Nie czaję. zrobię te płytki jeszcze raz - choć nie bardzo wiem co mogłem zrobić źle robiąc sporo boxów i nadając im vraymtl default.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm. do tej pory nie wiem dlaczego te ściany były ciemne, ale znalazłem rozwiązanie. zATTACHowałem wsztskie płytki (boxy) to ściany za nimi i wszystko gra. render jest jak trzeba. dziwne to wszystko. mam nadzieję, że jakoś to już tak zostanie. pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje pomysły:

 

1. wrzuć na te płytki jakis najzwyklejszy materiał np. standard, albo jakis vraejowy ale bez odbić i sprawdz, jak bedzie dobrze tym razem, to przyjrzyj się swojemu poprzedniemu materiałowi.

 

2. daj reset, zaimportuj cala swoja scene do nowej pustej sceny, wlacz vraya i ustaw parametry od poczatku..

 

3. wywal wszystkie swiatla, utworz je od nowa

 

moze cos pomoze...

 

 

 

edit:

ouops.. nie zauwazylem ze sobie juz poradziles :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności