Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Od jakiegoś czasu w ramach nauki blendera i nie tylko tworze pewną scenę, której niektóre ujęcia posłużą mi jako prosty interface do pewnej strony www. Miałem zamiar dopracować jeszcze to nieco i dać jako pracę ukończoną, ale wolę z tym poczekać. Myślę, że nadaje się to do kategorii scena 3d.

Są to aktualnie próbne rendery z nieco niższymi ustawieniami ao, różnych odbić, rozmyć itd, żeby za długo nie czekać. Sceny lekko przerobiłem i poprawiłem w ps, żeby pokazać o co mi chodzi.

 

Pierwszy obrazek pokazuje ten interface. Po prawej stronie będzie link do galerii zdjęć pewnego ogrodu, po lewej natomiast link do informacji na temat tego ogrodu. Zakładki notesu będą kolejnymi linkami do kolejnych podstron ale to już poza tematem.

Na górze po lewej zostało nieco miejsca i chciałbym je jakoś zagospodarować tylko nie wiem co tam wstawić, żeby nie rzucało się za bardzo w oczy. Może jakiś liść, owad, pajęczak, a może popielniczka z wypalonym papierosem? Jakieś pomysły? Szerokość szkła ustawiłem na 45 ale zastanawiam się czy nie ustawić rzutowania prostokątnego.

 

http://img525.imageshack.us/img525/6567/test1g.png

 

Dla urozmaicenia drugi obrazek z innej kamery w nieco innej kolorystyce.

 

http://img185.imageshack.us/img185/3151/test2f.png

 

Obydwa są częścią większej sceny, która jest chyba bliska ukończenia. Jak dorobię kilka rzeczy, wkleję tutaj wyniki. Standardowy renderer mi wystarcza w zupełności, realizm nie jest tym na czym mi zależy najbardziej, z resztą nie wiem czy nawet zdołałbym go uzyskać.

Zapraszam wszystkich do oceniania i dzielenia się uwagami, są one dla mnie ważne.

Edytowane przez x-men
need to swap image
  • Odpowiedzi 26
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Do stron się nie mieszam, ale moge zaproponować, żebyś umieścił na pierwszej scenie jakiegoś liścia. Będzie dobrze nawiązywało do tematyki zdjęć leżących na stole.

 

A co do drugiej scenki, wygląda dobrze, tylko na krawędzi aparatu, coś się popsuło... Ogólnie miła dla oka kompozycja:)

Napisano

Tak wiem, tekstura na stole nie jest w wysokiej rozdzielczości i może sprawiać niekorzystne wrażenie. Z dalszych ujęć tego tak nie widać (tym się głownie kierowałem) a z bliska, no cóż...

Napisano

Zgadzam się z cortes'em - popatrz x-men na nienaturalną granicę między osłoną obiektywu a podłożem. Ja na Twoim miejscu zrobiłbym prosty zabieg: powielił tą teksturę horyzontalnie np. 3 razy i prawdopodobnie byłoby ok :)

Zrobiłbym też coś z cieniem pod obiektywem.

 

Ogólnie rzecz biorąc bardzo fajnie to wyszło - plastycznie, miękko i z klimatem. Tak trzymać!

Napisano (edytowane)

@Podstavsky

Chyba nie kumam. Chodzi o pierwszy obrazek czy o drugi? Jeśli możesz to zaznacz na renderze co i jak i wklej.

 

Może coś jest nie tak z AO.

 

Z tą teksturą stołu coś pokombinuje. Powstała z jednego zdjęcia robionego zwykłym kompaktem 7 mpx. Może zrobię dwa zdjęcia a potem je zmontuje, będzie wtedy widać więcej detali.

 

edit:

@dac77

Źródło światła to blende Sun i soft size ustawiony na 2.5. Jakie ustawienia zatem proponujesz, żeby poprawić ostrość cieni? Wydawało mi się, że słońce przy niezachmurzonym/mało zachmurzonym niebie zawsze daje ostre cienie tuż przy obiekcie, potem one się stopniowo rozmywają.

Edytowane przez x-men
Napisano

Chodzi o drugi. Nie będę zaznaczał o co mi biega, bo to dosyć banalna sprawa ;) Jak masz z lewej strony osłonkę na obiektyw to wyraźnie widać, że w porównaniu z nią, tekstura stołu ma dużo słabszą jakość i nie wynika to na pewno z focusa ustawionego na aparat. Nieważne zresztą - tex blatu na bank do poprawy - to już wiesz i zdajesz sobie z tego sprawę.

Fajnie, że robisz w Blenderze - przynajmniej rozumiem co napisałeś i jak to odnieść do sceny :)

AO jest robione Raytrace'em czy Aprox'em?

Z tymi cieniami to chyba nie do końca efekt renderu a postprodukcji. Za dużo krawędzi się tam wdało przez zbyt przesadzone ustawienia.

Napisano

AO jest robione raytrace ale podam więcej ustawień na wszelki wypadek:

światło: sun + sky + atmosphere

soft size: 2.5

samples: 5 (na razie)

threshold: 0

kolor i natężenie światło ustawia się samo poprzez zmiany w atmosphere.

 

AO:

samples: 5 (na razie)

raytrace

max dist: 40

constant QMC

sky color

energy: 2.5

 

podpierałem się też tym:

http://www.blender.org/development/release-logs/blender-248/sun-sky-and-atmosphere/

Napisano

Rozmiar będzie zależał od odległości od sceny, chociaż w przypadku sun to nie jestem pewien, bo zawsze stosuję spoty. Generalnie przy spot i point lightach jest wzór sin 4 stopnie razy odległość = rozmiar, ale przy słońcu się nie da tak liczyć bo odległość teoretycznie = nieskończoność więc na oko trzeba patrzeć na cień tak by miał około 4 stopni.

AO do świecenia kolorem nieba to jakaś archaiczna metoda - tak samo świeci z góry jak i z dołu. Lepiej normalne AO (approximate jest dużo szybsze) w białym kolorze i dać hemi jako lampę nieba.

Napisano
AO aproksymowane to niezły kicz. Wystarczy spojrzeć na jakość cieni. Owszem - jest szybką metodą, ale do końcowej sceny nie nadaje się.

 

Bzdura. Odpowiedź za krótka.

Napisano (edytowane)

Yup! No difference... Plz, have a break for a fag:

APROX

aoaprx.png

RAY

aoray.png

Pobierz sobie i zrób nawet analizę progowania np. w GIMP'ie proszę zanim sam palniesz bzdurę.

 

Przepraszam x-men za offtop.

Edytowane przez Podstavsky
Napisano

W AO dałem Raytrace i Constant QMC czyli najlepsze dostępne opcje jakie oferuje blender internal. Kombinowałem jeszcze z tym ao w scenie testowej. Co do tych zabarwień na cieniach to wpływ ma na to częściowo postprodukcja, częściowo sky color (domyślnie niebieski) w ao, a częściowo najzwyczajniej fakt, że powierzchnia stołu i desek w oddali mają różne barwy, te efekty się nałożyły i tak to wyszło :) Zmieniłem na plain diffuse energy, zmniejszając energy z 2.5 na 1.0 i jest chyba lepiej.

Napisano (edytowane)

Dałem teraz na blat teksturę 5468 x 2760 (lepszej już nie będzie). Dodałem też kilka liści ale powiem, że średnio mi one pasują. Chyba trzeba będzie pomyśleć nad czymś innym.

 

debac02d96.jpg

Edytowane przez x-men
Napisano

To już chyba ostatni render jaki zamieszczam w tym wątku. Niestety nieco mniejszy i mniej czytelny niż pozostałe ale powinien wystarczyć. Jedną rzeczą jaką chcę jeszcze dodać, jest krzak bambusowy. Będzie sobie rósł w doniczce po lewej stronie, stojącej na ławie. Nie wiem jeszcze tylko jak go zrobić. Czy w ngPlants da się coś takiego wygenerować? Miałem w planie wprowadzić jeszcze kilka zmian/poprawek ale odpuszczam, nie ma co ciągnąć tego w nieskończoność. Jak macie jeszcze jakieś poważniejsze zastrzeżenia, piszcie śmiało.

 

f1437ec02f.jpg

Napisano

Czy tam w tle jest pożar? bo tak trochę się prezentuje i render daje takie poczucie duszności co również wskazywało by na ogień na dalszym planie.

Napisano

Hm nie, nigdzie się nie pali :) chociaż faktycznie nie pomyślałem, ktoś może odnieść takie wrażenie. Atmosfera miała być troszkę ciężka/duszna, no nie wiem jak to nazwać. Dodałem lekką mgiełkę a właściwie coś daje podobny efekt, zwiększając Distance w atmosphere co z kolei podkręciło nieco kolor, mimo że słońce jest wyżej i nie jest to jeszcze zachód. Chciałem, żeby całość się nieco zlała. Nie zmieniałem tego bo nie dążę tutaj do odwzorowywania zjawisk atmosferycznych. To w powietrzu to bynajmniej nie spopielone cząstki płonących drzew, tylko nasiona wierzby, których pod koniec lata jest pełno w powietrzu (domalowałem je potem).

Mówisz, że ta kolorystyka nie pasuje? Mogę to poprawić, czemu nie, tylko co proponujesz?

Napisano

No ja się tam bardzo ni znam na kompozycji itd. ale jakby nie było tej mgiełki,całość byłaby wyraźniejsza. może światło wolumetryczne pomogłoby w odbiorze tego jako popołudnie a nie pożar :)

Napisano

na blenderze ani na zadnych cudacznych sposobach imitacji swiatla dnia dziennego sposobem hemisphere nie znam niestety, dlatego sprobuje w taki sposob pokazac o co chodzi z cieniami dac77, nie chodzi zeby rozmywac tekstury tylko o cien:

 

debac02d96_22.jpg

Napisano

@smoku

Nad efektem poświaty też się zastanawiałem. Coś takiego da się w blenderze uzyskać czy lepiej ręcznie malować?

@plasti

Wiem o co chodziło dac77 tylko, że słońce nawet przy w miarę czystym niebie nigdy nie da tak rozmytych cieni, przy tak niewielkiej odległości od obiektu. Przy mgle/zachmurzonym niebie - jak najbardziej tak. Dla większego obrazka dałem ciut inne ustawienia renderera (czystsze niebo) bo tu zależało mi bardziej na czytelności, dla drugiego natomiast cienie może powinny być bardziej rozmyte ze względy na mgłę. Ale jeśli to faktycznie przeszkadza, na obrazku, który poprawiałeś, mogę dać bardziej miękki cień, to tylko jedna opcja w Sun.

Napisano

nie chodzi o to co przeszkadza ale o to abys dobrze zrozumial zasade oswietlania dnia przez slonce

 

i nie chodzi o zadne sprzeczanie sie:]

 

wrzucam fotki cieni jakie powinny sie znalesc na twoim renderze, nawet przy czysciutkim niebie:

 

zdjcie0808.jpg

 

ebd2423c615ac8c2med.jpg

Napisano

Dziękuje wszystkim za uwagi i zainteresowanie. Wklejam jeszcze wyniki kilku przeróbek. Poprawiłem nieco cienie, dodałem volume, no i spróbowałem trochę zmniejszyć wrażenie pożaru. Jak wam wam się jeszcze nie znudziło, piszcie co jeszcze do poprawy a ja postaram się coś z tym zrobić.

 

f1584f7a1a.jpg

 

3fee6ed1e4.jpg

Napisano

według mnie popielniczka, papierosy z filtrem, długopis niepasuja gdyż wydają się być w stosunku do całości nie z epoki

papieroski bez filtra powinny być popiołka metal bądź też drewno ewentualnie glina

długopis powinien być zamieniony na ołówek lub pióro

sam zeszyt także niepowinien mieć metalowych łączników tylko klejone kartki

Napisano

Osobiście wrzuciłbym tu popielniczkę z rżniętego, topornego szkła. Mój dziadek taką miał - jeden z niewielu obrazków z mojego dzieciństwa ;] Wiem, mocno subiektywna uwaga.

Ogólnie - popracuj jeszcze ze światłem.

Napisano

Spokojnie bo zaraz się okażę, że wszystko jest do wymiany :)

Wprawdzie nie palę i nie posiadam takich rekwizytów jak popielniczki ale poszukałem z ciekawości na wiki i papierosy z filtrem są już 1940 r. więc chyba pozostawię to jak jest.

Co do zeszytu, jeszcze się zastanowię, ale ołówek wstawię od razu.

 

Popielniczka z rżniętego szkła ... nie wiem jak to dokładnie wygląda, przydałyby się jakieś odwołania. Może coś takiego jak to (obrazki z googla) ?:

http://3.bp.blogspot.com/_B413iSAa65s/TE9PEpS_MBI/AAAAAAAAAUU/-hQf0l7wHck/s1600/popielniczka01.jpg

albo to:

http://www.sklep.crystaljulia.com/galerie/p/popielniczka-0005-8-cm_292.jpg

Ta pierwsza wygląda ciekawie.

Napisano

nie wymieniłem szklanej ze wzgledu na cene i trudnodostepność w tamtych czasach szkła jeśli chce sie trzymać kurczowo faktów ponieważ altana wygląda na plebsowe przydatki gdyż zamożni mieli dwory ale zgadzam sie z kmsem za szklana bedzie fajnie wygladać co do papierosów rozumiem ze był z filtrem od 40 roku ale bez filtra lepiej by sie prezentowały bardziej epokowo ale to juz twoja decyzja pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności