x-men Napisano 30 Październik 2010 Napisano 30 Październik 2010 (edytowane) Od jakiegoś czasu w ramach nauki blendera i nie tylko tworze pewną scenę, której niektóre ujęcia posłużą mi jako prosty interface do pewnej strony www. Miałem zamiar dopracować jeszcze to nieco i dać jako pracę ukończoną, ale wolę z tym poczekać. Myślę, że nadaje się to do kategorii scena 3d. Są to aktualnie próbne rendery z nieco niższymi ustawieniami ao, różnych odbić, rozmyć itd, żeby za długo nie czekać. Sceny lekko przerobiłem i poprawiłem w ps, żeby pokazać o co mi chodzi. Pierwszy obrazek pokazuje ten interface. Po prawej stronie będzie link do galerii zdjęć pewnego ogrodu, po lewej natomiast link do informacji na temat tego ogrodu. Zakładki notesu będą kolejnymi linkami do kolejnych podstron ale to już poza tematem. Na górze po lewej zostało nieco miejsca i chciałbym je jakoś zagospodarować tylko nie wiem co tam wstawić, żeby nie rzucało się za bardzo w oczy. Może jakiś liść, owad, pajęczak, a może popielniczka z wypalonym papierosem? Jakieś pomysły? Szerokość szkła ustawiłem na 45 ale zastanawiam się czy nie ustawić rzutowania prostokątnego. http://img525.imageshack.us/img525/6567/test1g.png Dla urozmaicenia drugi obrazek z innej kamery w nieco innej kolorystyce. http://img185.imageshack.us/img185/3151/test2f.png Obydwa są częścią większej sceny, która jest chyba bliska ukończenia. Jak dorobię kilka rzeczy, wkleję tutaj wyniki. Standardowy renderer mi wystarcza w zupełności, realizm nie jest tym na czym mi zależy najbardziej, z resztą nie wiem czy nawet zdołałbym go uzyskać. Zapraszam wszystkich do oceniania i dzielenia się uwagami, są one dla mnie ważne. Edytowane 8 Listopad 2010 przez x-men need to swap image
maury Napisano 31 Październik 2010 Napisano 31 Październik 2010 Do stron się nie mieszam, ale moge zaproponować, żebyś umieścił na pierwszej scenie jakiegoś liścia. Będzie dobrze nawiązywało do tematyki zdjęć leżących na stole. A co do drugiej scenki, wygląda dobrze, tylko na krawędzi aparatu, coś się popsuło... Ogólnie miła dla oka kompozycja:)
cortes Napisano 31 Październik 2010 Napisano 31 Październik 2010 miłe dla oka renderki, ale jakość textury na stole jest za słaba do tej sceny :( jak z jakiejś*gry
x-men Napisano 31 Październik 2010 Autor Napisano 31 Październik 2010 Tak wiem, tekstura na stole nie jest w wysokiej rozdzielczości i może sprawiać niekorzystne wrażenie. Z dalszych ujęć tego tak nie widać (tym się głownie kierowałem) a z bliska, no cóż...
Podstavsky Napisano 31 Październik 2010 Napisano 31 Październik 2010 Zgadzam się z cortes'em - popatrz x-men na nienaturalną granicę między osłoną obiektywu a podłożem. Ja na Twoim miejscu zrobiłbym prosty zabieg: powielił tą teksturę horyzontalnie np. 3 razy i prawdopodobnie byłoby ok :) Zrobiłbym też coś z cieniem pod obiektywem. Ogólnie rzecz biorąc bardzo fajnie to wyszło - plastycznie, miękko i z klimatem. Tak trzymać!
dac77 Napisano 31 Październik 2010 Napisano 31 Październik 2010 W tle cienie są niebieskie a na stole nagle szare. Jakieś wnioski? Słońce ma 4 stopnie szerokości kątowej a tu cienie ostre jak żyleta.
x-men Napisano 31 Październik 2010 Autor Napisano 31 Październik 2010 (edytowane) @Podstavsky Chyba nie kumam. Chodzi o pierwszy obrazek czy o drugi? Jeśli możesz to zaznacz na renderze co i jak i wklej. Może coś jest nie tak z AO. Z tą teksturą stołu coś pokombinuje. Powstała z jednego zdjęcia robionego zwykłym kompaktem 7 mpx. Może zrobię dwa zdjęcia a potem je zmontuje, będzie wtedy widać więcej detali. edit: @dac77 Źródło światła to blende Sun i soft size ustawiony na 2.5. Jakie ustawienia zatem proponujesz, żeby poprawić ostrość cieni? Wydawało mi się, że słońce przy niezachmurzonym/mało zachmurzonym niebie zawsze daje ostre cienie tuż przy obiekcie, potem one się stopniowo rozmywają. Edytowane 31 Październik 2010 przez x-men
Podstavsky Napisano 31 Październik 2010 Napisano 31 Październik 2010 Chodzi o drugi. Nie będę zaznaczał o co mi biega, bo to dosyć banalna sprawa ;) Jak masz z lewej strony osłonkę na obiektyw to wyraźnie widać, że w porównaniu z nią, tekstura stołu ma dużo słabszą jakość i nie wynika to na pewno z focusa ustawionego na aparat. Nieważne zresztą - tex blatu na bank do poprawy - to już wiesz i zdajesz sobie z tego sprawę. Fajnie, że robisz w Blenderze - przynajmniej rozumiem co napisałeś i jak to odnieść do sceny :) AO jest robione Raytrace'em czy Aprox'em? Z tymi cieniami to chyba nie do końca efekt renderu a postprodukcji. Za dużo krawędzi się tam wdało przez zbyt przesadzone ustawienia.
x-men Napisano 31 Październik 2010 Autor Napisano 31 Październik 2010 AO jest robione raytrace ale podam więcej ustawień na wszelki wypadek: światło: sun + sky + atmosphere soft size: 2.5 samples: 5 (na razie) threshold: 0 kolor i natężenie światło ustawia się samo poprzez zmiany w atmosphere. AO: samples: 5 (na razie) raytrace max dist: 40 constant QMC sky color energy: 2.5 podpierałem się też tym: http://www.blender.org/development/release-logs/blender-248/sun-sky-and-atmosphere/
dac77 Napisano 31 Październik 2010 Napisano 31 Październik 2010 Rozmiar będzie zależał od odległości od sceny, chociaż w przypadku sun to nie jestem pewien, bo zawsze stosuję spoty. Generalnie przy spot i point lightach jest wzór sin 4 stopnie razy odległość = rozmiar, ale przy słońcu się nie da tak liczyć bo odległość teoretycznie = nieskończoność więc na oko trzeba patrzeć na cień tak by miał około 4 stopni. AO do świecenia kolorem nieba to jakaś archaiczna metoda - tak samo świeci z góry jak i z dołu. Lepiej normalne AO (approximate jest dużo szybsze) w białym kolorze i dać hemi jako lampę nieba.
Podstavsky Napisano 31 Październik 2010 Napisano 31 Październik 2010 AO aproksymowane to niezły kicz. Wystarczy spojrzeć na jakość cieni. Owszem - jest szybką metodą, ale do końcowej sceny nie nadaje się.
dac77 Napisano 31 Październik 2010 Napisano 31 Październik 2010 AO aproksymowane to niezły kicz. Wystarczy spojrzeć na jakość cieni. Owszem - jest szybką metodą, ale do końcowej sceny nie nadaje się. Bzdura. Odpowiedź za krótka.
Podstavsky Napisano 31 Październik 2010 Napisano 31 Październik 2010 (edytowane) Yup! No difference... Plz, have a break for a fag: APROX RAY Pobierz sobie i zrób nawet analizę progowania np. w GIMP'ie proszę zanim sam palniesz bzdurę. Przepraszam x-men za offtop. Edytowane 31 Październik 2010 przez Podstavsky
x-men Napisano 31 Październik 2010 Autor Napisano 31 Październik 2010 W AO dałem Raytrace i Constant QMC czyli najlepsze dostępne opcje jakie oferuje blender internal. Kombinowałem jeszcze z tym ao w scenie testowej. Co do tych zabarwień na cieniach to wpływ ma na to częściowo postprodukcja, częściowo sky color (domyślnie niebieski) w ao, a częściowo najzwyczajniej fakt, że powierzchnia stołu i desek w oddali mają różne barwy, te efekty się nałożyły i tak to wyszło :) Zmieniłem na plain diffuse energy, zmniejszając energy z 2.5 na 1.0 i jest chyba lepiej.
x-men Napisano 2 Listopad 2010 Autor Napisano 2 Listopad 2010 (edytowane) Dałem teraz na blat teksturę 5468 x 2760 (lepszej już nie będzie). Dodałem też kilka liści ale powiem, że średnio mi one pasują. Chyba trzeba będzie pomyśleć nad czymś innym. Edytowane 2 Listopad 2010 przez x-men
x-men Napisano 6 Listopad 2010 Autor Napisano 6 Listopad 2010 To już chyba ostatni render jaki zamieszczam w tym wątku. Niestety nieco mniejszy i mniej czytelny niż pozostałe ale powinien wystarczyć. Jedną rzeczą jaką chcę jeszcze dodać, jest krzak bambusowy. Będzie sobie rósł w doniczce po lewej stronie, stojącej na ławie. Nie wiem jeszcze tylko jak go zrobić. Czy w ngPlants da się coś takiego wygenerować? Miałem w planie wprowadzić jeszcze kilka zmian/poprawek ale odpuszczam, nie ma co ciągnąć tego w nieskończoność. Jak macie jeszcze jakieś poważniejsze zastrzeżenia, piszcie śmiało.
Smoku Napisano 6 Listopad 2010 Napisano 6 Listopad 2010 Czy tam w tle jest pożar? bo tak trochę się prezentuje i render daje takie poczucie duszności co również wskazywało by na ogień na dalszym planie.
x-men Napisano 6 Listopad 2010 Autor Napisano 6 Listopad 2010 Hm nie, nigdzie się nie pali :) chociaż faktycznie nie pomyślałem, ktoś może odnieść takie wrażenie. Atmosfera miała być troszkę ciężka/duszna, no nie wiem jak to nazwać. Dodałem lekką mgiełkę a właściwie coś daje podobny efekt, zwiększając Distance w atmosphere co z kolei podkręciło nieco kolor, mimo że słońce jest wyżej i nie jest to jeszcze zachód. Chciałem, żeby całość się nieco zlała. Nie zmieniałem tego bo nie dążę tutaj do odwzorowywania zjawisk atmosferycznych. To w powietrzu to bynajmniej nie spopielone cząstki płonących drzew, tylko nasiona wierzby, których pod koniec lata jest pełno w powietrzu (domalowałem je potem). Mówisz, że ta kolorystyka nie pasuje? Mogę to poprawić, czemu nie, tylko co proponujesz?
Smoku Napisano 6 Listopad 2010 Napisano 6 Listopad 2010 No ja się tam bardzo ni znam na kompozycji itd. ale jakby nie było tej mgiełki,całość byłaby wyraźniejsza. może światło wolumetryczne pomogłoby w odbiorze tego jako popołudnie a nie pożar :)
plasti Napisano 6 Listopad 2010 Napisano 6 Listopad 2010 na blenderze ani na zadnych cudacznych sposobach imitacji swiatla dnia dziennego sposobem hemisphere nie znam niestety, dlatego sprobuje w taki sposob pokazac o co chodzi z cieniami dac77, nie chodzi zeby rozmywac tekstury tylko o cien:
x-men Napisano 6 Listopad 2010 Autor Napisano 6 Listopad 2010 @smoku Nad efektem poświaty też się zastanawiałem. Coś takiego da się w blenderze uzyskać czy lepiej ręcznie malować? @plasti Wiem o co chodziło dac77 tylko, że słońce nawet przy w miarę czystym niebie nigdy nie da tak rozmytych cieni, przy tak niewielkiej odległości od obiektu. Przy mgle/zachmurzonym niebie - jak najbardziej tak. Dla większego obrazka dałem ciut inne ustawienia renderera (czystsze niebo) bo tu zależało mi bardziej na czytelności, dla drugiego natomiast cienie może powinny być bardziej rozmyte ze względy na mgłę. Ale jeśli to faktycznie przeszkadza, na obrazku, który poprawiałeś, mogę dać bardziej miękki cień, to tylko jedna opcja w Sun.
plasti Napisano 6 Listopad 2010 Napisano 6 Listopad 2010 nie chodzi o to co przeszkadza ale o to abys dobrze zrozumial zasade oswietlania dnia przez slonce i nie chodzi o zadne sprzeczanie sie:] wrzucam fotki cieni jakie powinny sie znalesc na twoim renderze, nawet przy czysciutkim niebie:
x-men Napisano 8 Listopad 2010 Autor Napisano 8 Listopad 2010 Dziękuje wszystkim za uwagi i zainteresowanie. Wklejam jeszcze wyniki kilku przeróbek. Poprawiłem nieco cienie, dodałem volume, no i spróbowałem trochę zmniejszyć wrażenie pożaru. Jak wam wam się jeszcze nie znudziło, piszcie co jeszcze do poprawy a ja postaram się coś z tym zrobić.
c4rl0s Napisano 8 Listopad 2010 Napisano 8 Listopad 2010 według mnie popielniczka, papierosy z filtrem, długopis niepasuja gdyż wydają się być w stosunku do całości nie z epoki papieroski bez filtra powinny być popiołka metal bądź też drewno ewentualnie glina długopis powinien być zamieniony na ołówek lub pióro sam zeszyt także niepowinien mieć metalowych łączników tylko klejone kartki
KaeMS Napisano 8 Listopad 2010 Napisano 8 Listopad 2010 Osobiście wrzuciłbym tu popielniczkę z rżniętego, topornego szkła. Mój dziadek taką miał - jeden z niewielu obrazków z mojego dzieciństwa ;] Wiem, mocno subiektywna uwaga. Ogólnie - popracuj jeszcze ze światłem.
x-men Napisano 8 Listopad 2010 Autor Napisano 8 Listopad 2010 Spokojnie bo zaraz się okażę, że wszystko jest do wymiany :) Wprawdzie nie palę i nie posiadam takich rekwizytów jak popielniczki ale poszukałem z ciekawości na wiki i papierosy z filtrem są już 1940 r. więc chyba pozostawię to jak jest. Co do zeszytu, jeszcze się zastanowię, ale ołówek wstawię od razu. Popielniczka z rżniętego szkła ... nie wiem jak to dokładnie wygląda, przydałyby się jakieś odwołania. Może coś takiego jak to (obrazki z googla) ?: http://3.bp.blogspot.com/_B413iSAa65s/TE9PEpS_MBI/AAAAAAAAAUU/-hQf0l7wHck/s1600/popielniczka01.jpg albo to: http://www.sklep.crystaljulia.com/galerie/p/popielniczka-0005-8-cm_292.jpg Ta pierwsza wygląda ciekawie.
c4rl0s Napisano 9 Listopad 2010 Napisano 9 Listopad 2010 nie wymieniłem szklanej ze wzgledu na cene i trudnodostepność w tamtych czasach szkła jeśli chce sie trzymać kurczowo faktów ponieważ altana wygląda na plebsowe przydatki gdyż zamożni mieli dwory ale zgadzam sie z kmsem za szklana bedzie fajnie wygladać co do papierosów rozumiem ze był z filtrem od 40 roku ale bez filtra lepiej by sie prezentowały bardziej epokowo ale to juz twoja decyzja pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się