mateusz9206 Napisano 30 Październik 2010 Napisano 30 Październik 2010 Męczę się z dosyć prostą figurą. Wykonuję ją zgodnie z podręcznikiem, dlatego nie chcę wykorzystywać innych technik. Jest tak, mam pionowa linię, i 2 profile fotela - z boku i z przodu. Wykorzystując loft, nakładam na tą pionową linię [to raczej wydłużony prostopadłościan, źle się wyraziłem] te 2 kształty i wytłaczam sobie na wykresie ten cały fotel. W podręczniku cała procedura zajmuje 3 krótkie punkty, ja się męcze z tym juz godzinę i nic nie wychodzi. O ile kształt jest taki-w-miarę-zamierzony, to z tyłu wyskoczyło mi dziwne coś, nie wiem jakim sposobem to się tam pojawiło i jak to usunąc. Zmiany na wykresie nic nie przynoszą. Dołączam kilka screenów. Niestety, nie potrafię dokładniej opisać problemu, zdjęcia to jedyne wskazówki jakie mogę wam dać. miałem zapisać scenę, ale wyskoczył mi błąd i zostały mi tylko zdjęcia. http://ifotos.pl/img/fotelsyf2_ahqxxx.jpg http://ifotos.pl/img/fotelsyf3_ahqxxe.JPG http://ifotos.pl/img/fotelsyf1_ahqxxh.jpg 2 zdjęcia to model, 3 to zrzuty z wykresu w lofcie. Mam nadzieję że ktoś zrozumie o co mi chodzi, starałem się opisać swój problem najlepiej jak potrafię ;) Aha, nie rozumiem tego narzędzia FIT deformations. Próbowałem jedynie uzyskać kształty zbliżone do tego, co mam w książce. Gdyby mi ktoś wyjaśnił samą zasadę działania tych deformacji, to już by było dużo.
Smoku Napisano 30 Październik 2010 Napisano 30 Październik 2010 robisz to według książki 3d max 9 animacja od podstaw Joanny Pasek?
mateusz9206 Napisano 30 Październik 2010 Autor Napisano 30 Październik 2010 Tak, to dokładnie ta książka.
Smoku Napisano 30 Październik 2010 Napisano 30 Październik 2010 Zrób od początku jeszcze raz uważnie mi wychodziło :) EDIT: a jeśli nie będzie szło zrób boxa zrób z niego coś na kształt "L" i pomęcz ffd 4x4x4
mateusz9206 Napisano 31 Październik 2010 Autor Napisano 31 Październik 2010 Te ffd 4x4x4 to fajna sprawa, nic ciekawego mi nie wyszło ale na przyszłość na pewno ten modyfikator jeszcze wykorzystam. A co do lofta na pewno jeszcze te ćwiczenie powtórzę, ale i tak nadal nie rozumiem na jakiej zasadzie działa te 'fit deformations' ;p
x-men Napisano 1 Listopad 2010 Napisano 1 Listopad 2010 Zdaje się, że kształt który jest na wykresie fit deformation odpowiada kształtowi siatki powstałej z lofta ale z uwzględnieniem oczywiście krzywej użytej do loftowania. Z widoku top/left/front (zależy od położenia krzywej) jak poprzestawiasz punkty na wykresie, widać to lepiej. Nigdy tego narzędzia jakoś nie potrzebowałem, i szczerze mówiąc nie wiem czy przyzwyczajanie się do specyficznych dla maxa narzędzi jest dobrym pomysłem.
Levus Napisano 3 Listopad 2010 Napisano 3 Listopad 2010 (edytowane) Olej lofta bo to jakaś starożytna technika, nie wiem, może używają jej cad-owcy do budowania jakichś matematycznych brył, ale w normalnym modelowaniu się nie sprawdza raczej. Lofting SZCZEGÓLNIE się nie sprawdzi jak nie masz podstawowej wiedzy na temat modelowania i budowy siatek. Modeluj klasycznym polymodelingiem, np. wychodząc w tym przypadku z boxa. I spal tę książkę:p (Nie no, z tego co widzę po spisie treści to jest tam po łebkach opisanych wiele zagadnień, o których warto wiedzieć, że są, lecz niektóre są zapewne nieaktualne lub przestarzałe. Pozatem jest tam wszystko od podstaw interfejsu do montażu animacji więc traktowałbym jako broszurę informacyjną, a konkretnych materiałów dotyczących poszczególnych zagadnień szukałbym w sieci). Więcej sensownych tutków i ćwiczeń znajdziesz w sieci, chociażby to co kolega w innym dziale podlinkował: Jak się okaże za trudne to znadziesz łatwiejsze, mamy na forum dział z tutorialami, jest 3dtotal.com, z wieloma tutorialami dla początkujących. Polymodeling Twoim pierwszym krokiem jest. Edytowane 3 Listopad 2010 przez Levus
Rekomendowane odpowiedzi