Napisano 31 Październik 201014 l Robię sobie wizualkę wnętrza i wszystko było ok, dopóki wszystko było 1 materiałem (zwykły szary standard material), trwało 3 minuty. Teraz zmieniłem tylko kolor ściany i bitmapa + bump na podłogę i prepass idzie normalnie szybko, ale już ostatnia faza, czyli sam render idzie teraz 30min... To normalne, że dodanie kolorów i map tak spowalnia render? Aha: 3Ds 2010 i V-Ray... Edit: Teraz zmieniłem wszystkie materials na VrayMtl i co render to inne oświetlenie, a nic nie zmieniam w ustawieniach... Co wcisne F9, to inny render wychodzi (inaczej doświetlony, czasem prześwietlony, czasem czarny). Na standard material to się nie dzieje... Edytowane 5 Listopad 201014 l przez Paveu69
Napisano 5 Listopad 201014 l Autor Wrzuciłem ustawienia i render tej samej sceny, nic nie zmieniałem. Po prostu 3x z rzędu wcisnąłem F9 i takie efekty powychodziły. te dachówki z prawej to zwykły materiał (Standard) a te po lewej, to właśnie VRayMtl i nie wiem dlaczego za każdym razem jest inny. W jakimś tutku napisali właśnie, żeby używać VRayMtl, bo ze zwykłymi materiałami są problemy, a tu widzę że jest na odwrót... :(
Napisano 5 Listopad 201014 l A ja się podłączę pod temat, mam odwrotny problem, bo prepass mi trwa cholernie długo a sam 10 razy szybciej
Napisano 5 Listopad 201014 l Autor smoku132 napisał: A ja się podłączę pod temat, mam odwrotny problem, bo prepass mi trwa cholernie długo a sam 10 razy szybciej Spróbuj F10 > zakładka Settings > Dynamic memory limit:3000 natomiast Default geometry:Dynamic. U mnie to pomogło na długi prepass.
Napisano 9 Listopad 201014 l Paveu69, a nie masz tam przypadkiem sklonowanych tych dachówek ? jedna w drugiej ? smoku132 mi się też coś takiego zdażyło ostatnio i wina leżała w iesach które siedziały w bryle. Halogena tak zrobiłem że początek iesa był schowany w przezroczystym brylancie.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto