Napisano 31 Październik 201014 l Witam, czy istnieje w mayce możliwość selektywnego włączania i wyłączania odbić dla poszczególnych obiektów, tzn. reflection linking? Przykład: mam hdrkę i chcę, by odbijała się tylko na przyciskach telefonu, a nie na obudowie (która też jest reflective). Zgooglowałem temat i nic, wygląda na to, że ni ma reflection linking w mayce. Spróbowałem obejść problem: wyłączyłem mentalraylbl i dodałem do owych przycisków (kanał reflection color) mib_lookup_sphere, do którego to node'a z kolei podpiąłem mentalrayTexture, która z kolei ma odwołanie do wspomnianej hdrki. Ale z tego co widzę nie działa taka sieć w połączeniu z mia_material_x (po prostu nie widzę odbić, kiedy zastąpiłem mia_materia_x zwykłym blinnem odbicia na przyciskach się pojawiły). Drugi problem to to, że nie wiem, czy mentalrayTexture odpowiednio rozpoznaje hdrkę jako obraz hdr a nie ldr. Proszę o pomoc, sprawa pilna. Dzięki z góry, Artur
Napisano 31 Październik 201014 l Autor aha, rozwiązanie z dzieleniem odbić na różne render warstwy odpada.
Napisano 11 Listopad 201014 l Heja. Ano niestety takie coś jak Light Linking do samych odbić lub refrakcji bardzo chciałbym mieć w Mentalu czy w jakim kolwiek render'ze np. Vray. Niestety w Mayi i samym Mentalu proszę o takie cudo już od 2001 roku chłopaków z Autodesku. Zapewne nie jestem jedyny ale napisanie czegoś takiego na wysokim poziomie to mega trudna rzecz jak mi wytłumaczył niejaki pan Roland Reyer (niegdyś człowiek od programistycznych rzeczy w Mayi i Mentalu.) Jedynym rozwiązaniem niestety to liczyć na pasach i składać. Smutne ale prawdziwe, za to oczywiście możesz wtedy więcej uzyskać wszelkich opcji. Są jeszcze różne metody kombinowania ale jedyne co polecam to liczyć kawałkami co można i gdzie można i złożyć w kompozycji. Olaf
Napisano 11 Listopad 201014 l Zdaje się, że na ten sam temat: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=71098
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto