Camariera Napisano 15 Listopad 2010 Napisano 15 Listopad 2010 Hej:) Jak polaczyc te dwa poligony ( po zrobieniu mirror)? Nie dziala attach i remove, ale mozliwe ze tylko mi nie dziala:)
Shogun 3D Napisano 15 Listopad 2010 Napisano 15 Listopad 2010 Możesz spróbować welda na początek, lub wywal jeden z poligonów, zaznacz obwód i daj cap. Podejrzewam, że to kwestia jakiś podwójnych ścianek lub vertexów. Warto to sprawdzić modyfikatorem STLcheck lub ręcznie. Jak nie zadziała, to będziemy kombinować dalej. :)
Orangegraphics Napisano 15 Listopad 2010 Napisano 15 Listopad 2010 możer nie rób mirror tylko symetry? podejrzewam że masz pionowe polygony dwa zakańczające te profile że nie są otwarte. więc możesz również w widoku top zaznaczyć na ślepo na środku czy tam nie ma żadnych poly
Camariera Napisano 15 Listopad 2010 Autor Napisano 15 Listopad 2010 (edytowane) Dzięki wielkie :) a jak dzielic poligony?powiedzmy, ze mam bryle z ilustam poligonow i chcialabym, zeby jeden z nich podzielil sie na np 4 (tak jak na początku edycji bryly gdy mozna ustawiac ilosc podzialow)? Ten cut to jakos mi nie idzie, bo dziela mi sie inne zamiast tego co chce :/ I jeszcze 2 pytanie, jest jakis magiczny skrot lub klawisz, ktory wlacza mi linie proste (tak jak w autocadzie) np.przy cieciu cutem? 3 pytanie: jak usuwam edges remove to usuwam je na stale i nie ma ich juz w siatce? chodzi mi o to, ze wczesniej usuwalam ctrl+backspace, a wtedy ponoc nie ma ich tylko wizualnie, a przy renderingu nadal mi je liczy :) czy jakos tak:P 4 pytanie: jak robie dla przykladu takie biurko (jak na jpegu powyzej) to robic je z osobnych boxow czy wyciagac z jednego boxa -extrude itp.(jak na jpegu powyzej) :) Przepraszam, ze tak zameczam:) pierwszy dzien w maxie i tak troche jeszcze nie po kolei mam w glowce:) ale dzieki Wam będzie lepiej! buziaki jeszcze jedno:P ten modyfikator fft4 czy jakos tak? jak on dziala? Edytowane 15 Listopad 2010 przez Camariera
Kubajaniak Napisano 15 Listopad 2010 Napisano 15 Listopad 2010 Zaznacz dwie przeciwległe krawędzie poligonu>prawy myszki i connect. Tylko kliknij na okienko obok napisu, a nie na napis. Będziesz miał tam kilka opcji. Linii prostych chyba nie ma, ale ręki sobie nie dam uciąć. CTRL+Back... wydaje mi się, że usuwa linie i vertexy na zawsze. Kliknij sobie w maxie klawisz 7. Będziesz miał statystyki. Zrób sobie plaina podzielonego, zobacz ile ma poly, później usuń jakiś edge i będzie mniej poly, czyli edge znika. Biurko imo wygodniej z kilku części. W rzeczywistości też się biurko skręca z kilku elementów ;) Modyfikator FFD jak się domyślam... zrób sobie np boxa 100x100x100 daj mu wszędzie po 10 krawędzi. Dodaj modyfikator FFD i po prawej stronie na pasku tam gdzie jest modifer list rozwiń FFD plusem i kliknij na Control Pionts. Zaznacz sobie jakiś punkt z siatki FFD i przeciągnij. Myślę, ze w ten sposób zrozumiesz ocb.
Rekomendowane odpowiedzi