Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Cześć. Mam taki problem, po zaimportowaniu modelu z OBJ, pojawiają się takie błędy. W orginalnym modelu tego nie było.

 

problemobj.jpg

 

Czy ktoś wie skąd to wynika i jak można tego uniknąć?

 

Próbowałem formatu .3ds na mniejszych modelach, które również mają ten błąd, i to załatwiało problem, niestety większość ma więcej niż maksymalne 64k faceów. Chyba że jest sposób żeby wyeksportować obiekt do .3ds, większy niż 64k faceów?

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 917
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zawsze możesz rozbić obiekt na kilka elementów i exportować po kawałku.

Co do samego obj (i innych typów z resztą też) błędy to niestety norma.

 

Musisz pobawić się opcjami przy eksportowaniu - często tworzą nawet więcej błędów niż te przy otwieraniu.

Na pewno zacznij od rozwijanej listy w części Geometry - i tam wybierz poly. Z reguły najlepiej się spisuje ale też różnie bywa.

Czasem jak masz coś w modelu ustawione specjalnie ręcznie, a nie z automatu to SM UV czy inne mogą ci kaszanić siatkę więc w drugiej kolejności jakby dalej były bugi to wyłącz te zafiksowane ofcje.

W głównej mierze sprowadza się to do metody prób i błędów.

I pamiętaj żeby przy importowaniu obiektu ustawić możliwie podobne opcje.

 

Z reguły na koniec dobrze jest zrobić też Retriangulację (zaznacz wszystkie polygony i w opcjach poly powinny być w zakładce edit polygons)

 

A tak wogóle skoro bawisz się w eksportowanie to do jakiego pogramu chcesz przenieść modele?

Napisano
  • Autor

Ufol - dzięki. Popróbowałem z opcjami które mówiłeś i dało radę w max2010. Tzn. wyeksportowałem bez smoothing groups, i potem w zaimportowanym modelu zrobiłem autosmooth na wszystkich poligonach. Niestety w 3ds max 2009 błędy wciąż wyskakiwały ale zauważyłem że pojawiają się na dużych poligonach w wieloma bokami więc pociąłem je na kawałki cutem i się problem rozwiązał. Generalnie chcę eksportować do starszych wersji maxa i to tak żeby odbiorca nie musiał specjalnie już przy tym nic robić.

 

guru - po zainstalowaniu tych pluginów wywala mi się wszystko podczas eksportu. Zarówno 2 3ds max 2009 jak i 2010 więc może to problem z modelem. Dzięki za linka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.