Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cześć. Mam taki problem, po zaimportowaniu modelu z OBJ, pojawiają się takie błędy. W orginalnym modelu tego nie było.

 

problemobj.jpg

 

Czy ktoś wie skąd to wynika i jak można tego uniknąć?

 

Próbowałem formatu .3ds na mniejszych modelach, które również mają ten błąd, i to załatwiało problem, niestety większość ma więcej niż maksymalne 64k faceów. Chyba że jest sposób żeby wyeksportować obiekt do .3ds, większy niż 64k faceów?

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 867
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zawsze możesz rozbić obiekt na kilka elementów i exportować po kawałku.

Co do samego obj (i innych typów z resztą też) błędy to niestety norma.

 

Musisz pobawić się opcjami przy eksportowaniu - często tworzą nawet więcej błędów niż te przy otwieraniu.

Na pewno zacznij od rozwijanej listy w części Geometry - i tam wybierz poly. Z reguły najlepiej się spisuje ale też różnie bywa.

Czasem jak masz coś w modelu ustawione specjalnie ręcznie, a nie z automatu to SM UV czy inne mogą ci kaszanić siatkę więc w drugiej kolejności jakby dalej były bugi to wyłącz te zafiksowane ofcje.

W głównej mierze sprowadza się to do metody prób i błędów.

I pamiętaj żeby przy importowaniu obiektu ustawić możliwie podobne opcje.

 

Z reguły na koniec dobrze jest zrobić też Retriangulację (zaznacz wszystkie polygony i w opcjach poly powinny być w zakładce edit polygons)

 

A tak wogóle skoro bawisz się w eksportowanie to do jakiego pogramu chcesz przenieść modele?

Napisano
  • Autor

Ufol - dzięki. Popróbowałem z opcjami które mówiłeś i dało radę w max2010. Tzn. wyeksportowałem bez smoothing groups, i potem w zaimportowanym modelu zrobiłem autosmooth na wszystkich poligonach. Niestety w 3ds max 2009 błędy wciąż wyskakiwały ale zauważyłem że pojawiają się na dużych poligonach w wieloma bokami więc pociąłem je na kawałki cutem i się problem rozwiązał. Generalnie chcę eksportować do starszych wersji maxa i to tak żeby odbiorca nie musiał specjalnie już przy tym nic robić.

 

guru - po zainstalowaniu tych pluginów wywala mi się wszystko podczas eksportu. Zarówno 2 3ds max 2009 jak i 2010 więc może to problem z modelem. Dzięki za linka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności