Napisano 16 Listopad 201014 l Cześć. Mam taki problem, po zaimportowaniu modelu z OBJ, pojawiają się takie błędy. W orginalnym modelu tego nie było. Czy ktoś wie skąd to wynika i jak można tego uniknąć? Próbowałem formatu .3ds na mniejszych modelach, które również mają ten błąd, i to załatwiało problem, niestety większość ma więcej niż maksymalne 64k faceów. Chyba że jest sposób żeby wyeksportować obiekt do .3ds, większy niż 64k faceów?
Napisano 17 Listopad 201014 l Zawsze możesz rozbić obiekt na kilka elementów i exportować po kawałku. Co do samego obj (i innych typów z resztą też) błędy to niestety norma. Musisz pobawić się opcjami przy eksportowaniu - często tworzą nawet więcej błędów niż te przy otwieraniu. Na pewno zacznij od rozwijanej listy w części Geometry - i tam wybierz poly. Z reguły najlepiej się spisuje ale też różnie bywa. Czasem jak masz coś w modelu ustawione specjalnie ręcznie, a nie z automatu to SM UV czy inne mogą ci kaszanić siatkę więc w drugiej kolejności jakby dalej były bugi to wyłącz te zafiksowane ofcje. W głównej mierze sprowadza się to do metody prób i błędów. I pamiętaj żeby przy importowaniu obiektu ustawić możliwie podobne opcje. Z reguły na koniec dobrze jest zrobić też Retriangulację (zaznacz wszystkie polygony i w opcjach poly powinny być w zakładce edit polygons) A tak wogóle skoro bawisz się w eksportowanie to do jakiego pogramu chcesz przenieść modele?
Napisano 17 Listopad 201014 l Mozesz sprobowac FBX'a. Chociaz kiedys uzywalem go i ten 3ds maxa exporter byl z bugowany(nie pamietam wersji) i sciagnalem FBX exporter ze strony autodesku. Calkiem przyjemny maly programik. Odpalasz i podajesz sciezke do pliku *.max. Tu masz. Moze pomoze. Pozdrawiam. http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/pc/item?siteID=123112&id=10775855
Napisano 27 Listopad 201014 l Autor Ufol - dzięki. Popróbowałem z opcjami które mówiłeś i dało radę w max2010. Tzn. wyeksportowałem bez smoothing groups, i potem w zaimportowanym modelu zrobiłem autosmooth na wszystkich poligonach. Niestety w 3ds max 2009 błędy wciąż wyskakiwały ale zauważyłem że pojawiają się na dużych poligonach w wieloma bokami więc pociąłem je na kawałki cutem i się problem rozwiązał. Generalnie chcę eksportować do starszych wersji maxa i to tak żeby odbiorca nie musiał specjalnie już przy tym nic robić. guru - po zainstalowaniu tych pluginów wywala mi się wszystko podczas eksportu. Zarówno 2 3ds max 2009 jak i 2010 więc może to problem z modelem. Dzięki za linka.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto